نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:25 ب.ظ

شرکت های مخابراتی قصد دارند در گردهمایی سالانه از رکود دوری کنند

24 فوریه 2023 -توسط والنتین BONTEMPS با جوزف بویل در پاریس

برگزارکنندگان می‌گویند پس از اینکه نسخه‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر و محدودیت‌های سفر با مشکل مواجه شدند، این گردهمایی بهتر از همیشه خواهد بود.

شرکت‌های مخابراتی در شهر بارسلونا اسپانیا برای کنگره جهانی موبایل (MWC)، بزرگ‌ترین رویداد در تقویم صنعت، گرد هم می‌آیند، یک چرخش مثبت در رکود فعلی خود ایجاد کنند.

تقاضا برای محصولات از جمله گوشی های هوشمند با شروع رکود اقتصادی جهانی و افزایش تورم کاهش یافته است و روزهای سختی را برای شرکت ها در سراسر زنجیره تامین به همراه آورده است.

اما سازمان صنعتی GSMA، که MWC را سازماندهی می کند، گفت که رویداد امسال با بازگشت نمایندگان چینی پس از اینکه پکن در نهایت محدودیت های سفر دوران کووید را لغو کرد، تقویت خواهد شد.

انتظار می رود حدود 80000 نفر در بارسلونا آخرین نوآوری ها و ایده های غول های این بخش مانند سامسونگ، هوآوی، نوکیا و اریکسون را ببینند.

روسای اپراتورهای شبکه مانند Vodafone، Orange، China Mobile و Deutsche Telekom نیز سخنرانی های برجسته ای خواهند داشت.

GSMA در تلاش است تا دستور کار آینده‌نگر پر از مفاهیمی مانند هوش مصنوعی، 6G و اینترنت اشیا را پیش ببرد.

اما بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بر روی این موضوع تمرکز خواهند کرد که چگونه می‌توان در مواقع سخت مالی پول درآورد.بخش گسترده‌تر فناوری اخیراً از بین رفته است و غول‌هایی مانند متا و گوگل هزاران شغل را از دست داده‌اند.اگرچه شرکت های مخابراتی با این درد مواجه نشده اند، اما اریکسون هفته گذشته اعلام کرد که 1400 کارمند خود را از دست خواهند داد.یکی از نگرانی‌های اصلی اپراتورها، بازگشت سرمایه‌گذاری عظیم خود در شبکه‌های 5G است.

ایده‌ای که مدت‌ها توسط این شرکت‌ها ترویج می‌شود این است که مشاغل تشنه پهنای باند مانند نتفلیکس و گوگل به اپراتورهای شبکه حق بیمه پرداخت کنند.

داریو تالمزیو از شرکت تحلیلی Omdia می گوید: “آنچه آنها پیشنهاد می کنند واقعاً تغییر اقتصاد اینترنت است.”

او گفت که بلندپروازانه بود، اما شرکت‌های مخابراتی در حال حاضر «سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت سیاسی» دارند، عمدتاً به دلیل عدم محبوبیت شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده در اروپا.

به گفته موسسه مشاوره IDC، تمرکز برندهای مصرف کننده بر روی جابجایی واحدهای بیشتر است، به طوری که فروش کلی گوشی های هوشمند در سال گذشته نسبت به سال  2021به  میزان 11.3 درصد کاهش یافته است.

توماس هوسون از شرکت تحلیلی Forrester گفت: «بازار سال گذشته آسیب زیادی دید.

او گفت که مصرف‌کنندگان در اروپای غربی و دیگر بازارهای «بالغ»، علاوه بر ضعف اقتصادی گسترده‌تر، به سادگی گوشی‌های هوشمند خود را برای مدت طولانی‌تری نسبت به قبل نگه می‌دارند که دردسر بزرگی برای تولیدکنندگان است.با این حال، بعید است که MWC شاهد عرضه بسیاری از گوشی های جدید پر زرق و برق باشد، زیرا اکثر شرکت ها ترجیح می دهند رویدادهای اختصاصی خود را برگزار کنند.

IDC گفت: سامسونگ و اپل سال گذشته سلطه خود را بر فروش گوشی تثبیت کردند و تقریباً 40 درصد از بازار را به خود اختصاص دادند.برندهای چینی شیائومی، اوپو و ویوو سه جایگاه دیگر را در بین پنج برند برتر تشکیل دادند، اما هر سه سال تیره‌ای را با کاهش شدید فروش داشتند.

با این حال، GSMA به برندهای چینی ایمان دارد تا رویدادی را که در طول همه‌گیری لغو شده بود و در سال‌های پس از آن توسط قوانین سخت‌گیرانه پوشاندن و فاصله‌گذاری با مشکل مواجه شده بود، احیا کند.

جان هافمن از GSMA در یک کنفرانس خبری قبل از این رویداد گفت: “ما نمایندگان زیادی از چین خواهیم داشت.” و افزود که همه چیز در راه بازگشت به حالت عادی است.

GSMA گفت هواوی، حامی اصلی این رویداد، غرفه ای بزرگتر از هر چیزی که این رویداد در تاریخ چندین دهه خود دیده است، خواهد داشت.

این غول فناوری چینی دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان در سال 2020 بود، اما پس از اینکه رگولاتورهای آمریکایی این شرکت را به کنترل پکن متهم کردند، تجارت گوشی خود را کاهش داد.

هوآوی اکنون بر تجهیزات شبکه و سرورهای ابری تمرکز کرده است، اما رهبران اتحادیه اروپا اکنون دولت ها را تحت فشار قرار داده اند تا تجهیزات آن را از شبکه های 5G حذف کنند.

رقبای مستقیم نوکیا و اریکسون به دنبال این هستند که برخی از کسب و کار خود را به دلیل مسدود کردن هواوی در کشورهای اروپایی ادامه دهند و هر دو شرکت هیئت های بزرگی را به بارسلونا خواهند فرستاد.

در مجموع، GSMA گفت این نمایشگاه تجاری چهار روزه میزبان تقریباً 750 اپراتور و سازنده و 2000 غرفه‌دار خواهد بود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *