نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:30 ق.ظ

راه اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در مناطق آزاد

۱۴۰۱/۱۱/۲۶

راه اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در مناطق آزاد/ سرنخ فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد رونمایی می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، از راه اندازی سرای نوآوری و خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی حسین  زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: نگاه ما به حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد، نگاهی مبتنی بر حل مسئله و استفاده از ظرفیت های نوآورانه برای کمک به زیست اجتماعی و فرهنگی بهتر مردم در این مناطق است.
حسین زاده افزود: در دوره جدید و با نگاه ویژه دبیر محترم نسبت به توازن و توأمان بودن عناصر اقتصاد و فرهنگ در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فرصت و ظرفیتی جدید برای حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در مناطق شکل گرفته است که بتوانند همگام و همراستا با فعالیت اقتصادی و تجاری، حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به محوری برای ایجاد ارزش افزوده و مزیت نسبی در مناطق آزاد و ویژه تبدیل شود.


وی در ادامه اظهار داشت: نگاه درست در نسبت میان اقتصاد و فرهنگ را در بالاترین سطح آن امسال در شعار سال دیدیم و رهبر حکیم انقلاب ظرفیتی جدید را بپیش روی کنشگران این حوزه ایجاد نموده اند. در این راستا و مبتنی بر توانمندی هایی که در مناطق آزاد کشور شاهد هستیم، طراحی و راه اندازی 7 سرای نوآوری و خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در 7 منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور را آغاز نمودیم.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با توضیح راه اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در مناطق آزاد گفت: همانطور که اشاره شد نگاه ما به حوزه فرهنگی و اجتماعی نگاه حل مسئله ای است و در عین حال معتقدیم باید بسترسازی و زیرساخت برای بروز و ظهور استعدادهای بومی در مناطق ایجاد شود. در این راستا به مدل تحت عنوان «سرنخ» رسیدیم؛ یعنی معتقدیم سرنخ مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد کشور را در این مدل به بهترین شکل و در قالبی جدید و دانش پایه می توانیم دنبال کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *