نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:19 ب.ظ

جایگزین‌های گوشتی مبتنی بر قارچ

Catherine Shu – 9 فوریه 2023 -جیم فولر، مدیر ارشد علمی Fable Food، در حال آشپزی با محصول جایگزین گوشت مبتنی بر قارچ است.

وعده محصولات گوشتی جایگزین اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است، به طوری که مقالاتی در بلومبرگ و واشنگتن پست در مورد اینکه آیا واقعاً مورد استقبال مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت یا خیر. اخبار دیگری مانند کاهش قیمت سهام Beyond Meat و اخراج گسترده کارکنان در Impossible Foods سوالات بیشتری را در مورد آینده این صنعت ایجاد کرده است.

با این حال، در میان تمام این بررسی‌ها، Fable Food، یک استارت‌آپ استرالیایی که گوشت گیاهی را از قارچ تولید می‌کند، آخرین دور سرمایه‌گذاری خود را اعلام کرد، سری A 8.5 میلیون دلاری به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری سنگاپوری K3. دیگر شرکت کنندگان شامل Greg Creed، مدیر عامل سابق جهانی Yum! برندز، شرکت مادر KFC، پیتزا هات و تاکو بل، و پیتر سینگر، استاد پرینستون و فعال حقوق حیوانات معروف و سالاد استاپ! بنیانگذاران فرانتز براها و آدرین دسبیلتس. سرمایه گذاران موجود Blackbird، AgFiunder و Aera VC نیز همراه با شخصیت تلویزیونی وگان و پادکست اوشر گونسبرگ و همسرش آدری گریفن برای دور برگشت بازگشتند.

TechCrunch آخرین بار زمانی که در آگوست 2021 بودجه اولیه 6.5 میلیون دلاری خود را اعلام کرد، Fable Foods را پوشش داد. از آن زمان، این شرکت در استرالیا گسترش یافته و ورود به بازارهای بین المللی مانند بریتانیا، ایالات متحده، سنگاپور، نیوزلند و کانادا را آغاز کرده است.

ماه آینده، Fable به عنوان اولین گزینه گیاهی زنجیره ای، پت های کشویی قارچ برگر خود را در STK Steakhouse عرضه خواهد کرد. استراتژی این استارت‌آپ همکاری با سرآشپزهای برتر و کسب‌وکارهای F&B در بخش‌های اصلی است: رستوران‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای خدمات سریع ممتاز، شرکت‌های کیت غذا و تولید ارزش افزوده به خرده‌فروشی، مانند Whole Foods که از محصولات Fable Foods در بوریتوهای آماده مصرفشان استفاده می‌کنند.

استارت آپ های دیگری که گوشت گیاهی را از قارچ تولید می کنند میسلیوم را تخمیر می کنند تا محصولات جایگزین گوشت خود را تولید کنند. فاکس گفت: «ما کاری را که شرکت‌های مبتنی بر میسلیوم انجام می‌دهند را دوست داریم و آنها را تشویق می‌کنیم، اما در Fable از قارچ‌های شیتاکه و آگاریکوس که در کشاورزی رشد می‌کنند استفاده می‌کنیم. ما از بدن  قارچ‌ها بر خلاف میسلیوم استفاده می‌کنیم. انسان ها برای ده ها هزار سال قارچ خورده اند و ما هزاران سال است که آنها را پرورش داده ایم. آنها تکامل یافته اند تا بسیار مغذی و خوشمزه باشند زیرا قارچ ها از ما می خواهند که آنها را بخوریم تا به گسترش هاگ آنها کمک کنیم.

در مورد پوشش اخیر در مورد عملکرد ضعیف غذاهای گیاهی، فاکس احساس راحتی می کند.

مقاله بلومبرگ و سایرین حق دارند که جایگزین‌های گوشت به‌عنوان دسته‌بندی هنوز نیازهای مصرف‌کننده را از نظر طعم، قیمت یا سلامت برآورده نمی‌کنند. آنها هنوز به خوبی گوشت حیوانات طعم ندارند، گرانتر از گوشت حیوانات هستند و مصرف کنندگان مطمئن نیستند که عرشه مواد غذایی سالم تر از گوشت حیوانات است.

وی افزود در حالی که بیشتر جایگزین های گوشت موجود در بازار با دانه های سویا یا نخود تهیه می شود، قارچ شیتاکه و سفید دکمه ای فابل به دلایل متعددی دارای مزیت هستند. برای یک چیز، آنها حاوی گلوتامات بیشتر و “طعم گوشتی و اومامی” هستند. ساختار سلولی کیتین آن‌ها را می‌توان به روشی پخته کرد که بافت گوشت حیوانات را تقلید کند.

او گفت: «قارچ‌ها با طعم طبیعی اومامی‌شان بسیار خوش‌طعم هستند و قارچ‌هایی که ما استفاده می‌کنیم به‌طور طبیعی دارای الیاف گوشتی هستند که معمولاً از پروتئین‌های حیوانی لقمه‌های گوشتی ایجاد می‌کنند.»

بودجه Fable Food برای تحقیق و توسعه استفاده خواهد شد و محصولات گوشتی بیشتری بر پایه قارچ در دست ساخت هستند. Fable همچنین قصد دارد وارد بازارهای بین المللی بیشتری با تمرکز بر آمریکای شمالی، بریتانیا و سنگاپور شود.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *