نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:42 ب.ظ

قارچ ها و مکالمات برقی آنها پس از باران

28 آوریل 2023 -توسط دانشگاه توهوکو-قارچ در مزرعه با الکترود متصل به بالا و پایین. اعتبار: یو فوکاساوا

برخی از قارچ‌ها نقش مهمی در حفظ اکولوژی درختان جنگلی دارند. قارچ های اکتومایکوریزال یکی از این نمونه ها هستند. قارچ های اکتومیکوریزا که معمولاً در درختان کاج، بلوط و توس یافت می شوند، غلافی را در اطراف ریشه های درخت تشکیل می دهند و بدن میسلیوم آنها به شبکه های زیرزمینی وسیعی تبدیل می شود که مواد مغذی حیاتی را از خاک جذب کرده و به درختان منتقل می کند.

دانشمندان در حال بررسی امکان انتقال سیگنال الکتریکی بین قارچ ها و درختان از طریق شبکه های میسلیوم بوده اند. تصور می‌شود که قارچ‌ها سیگنال‌های الکتریکی را در پاسخ به محرک‌های خارجی تولید می‌کنند و از این سیگنال‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر، هماهنگ کردن رشد و سایر رفتارها استفاده می‌کنند. حتی فرض شده است که از این سیگنال ها می توان برای کمک به انتقال مواد مغذی به گیاهان و درختان استفاده کرد.

با این حال، شواهد علمی کنونی پراکنده است. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات به آزمایشگاه محدود شده‌اند و در بازآفرینی آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد ناکام بوده‌اند.

اکنون، گروهی از محققان اخیراً برای بررسی قارچ‌های اکتومیکوریزای قهوه‌ای مایل به زرد موسوم به Laccaria bicolor به کف جنگل رفته‌اند. محققان با اتصال الکترودها به شش قارچ در یک خوشه، دریافتند که سیگنال های الکتریکی پس از بارندگی افزایش می یابد. جزئیات تحقیقات آنها در مجله Fungal Ecology در 14 مارس 2023 گزارش شد.

یو فوکاساوا از دانشگاه توهوکو که پروژه را به همراه تاکایوکی تاکهی و دایسوکه آکای از موسسه ملی فناوری ناگائوکا رهبری می‌کند، می‌گوید: «در ابتدا، قارچ‌ها پتانسیل الکتریکی کمتری از خود نشان دادند، و ما این را به کمبود بارندگی تعبیر کردیم. با این حال، پتانسیل الکتریکی پس از بارندگی شروع به نوسان کرد و گاهی اوقات به بیش از 100 میلی ولت رسید.

محقق این نوسان را با بارش و دما مرتبط کرد و تحلیل علیت نشان داد که پتانسیل الکتریکی پس از باران انتقال سیگنال را در بین قارچ ها نشان می دهد. این جابجایی به ویژه بین قارچ های فضایی نزدیک قوی بود و جهت گیری نشان داد.

فوکاساوا می‌افزاید: «نتایج ما نیاز به مطالعات بیشتر در مورد پتانسیل‌های الکتریکی قارچی تحت یک زمینه اکولوژیکی واقعی را تأیید می‌کند».

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *