نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:20 ب.ظ

مدیریت به سبکی ساده برای کسب و کارهای نوین

سبک می نی مالیسم را اگر ساده سازی و ساده اندیشی و طراحی و توسعه هر سیستم یا رشته هنری بنامیم آنگاه بقول دانشمند مدیریت پیتر دراکر بسیاری از آنچه ما مدیریت می نامیم در ایجاد مشکل برای افراد در کار است.

اگرچه شاید اغراق آمیز بیاید ولی یکی از اصول مهمی که مدیران و کارآفرینان باید بدان توجه داشته باشند این است که در بیشتر مواقع بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است همیشه سعی بر ساده سازی امور داشته و از پیچیده شدن امور جلوگیری نمایند . در کارگاههای قدیمی می گفتند که از سر راه افراد خود کار کنار بروید .

این ایده  و تفکر و بینش در کسب و کارهای نوین هم مصداق دارد . اگرچه آنها به حمایت و راهبری نیاز دارند ولی باید خودشان امورشان را اداره کنند . برای مثال کاملا واضح است که در کشورمان  استارت آپ ها عمدتا  فناوری محور بوده و نیاز اصلی شان به دستیابی به مدیریت حرفه ای است. این شرکت ها معمولا توسط مهندسان  اداره می شوند که عاشق ایده خود هستند و مسایلی مانند حقوق و دستمزد، امور مالی و فروش، و اصول مدیریت منابع انسانی در مورد همکاران خود برای ورود به مرحله تولید صنعتی را کمتر توجه می نمایند .

در اینجا این خطر وجود دارد که شرکت‌ها در نهایت تحت مدیریت صحیح  قرار نگیرند. مدیریتی که برای چابک بودن باید ساده و در عین حال جامع باشد .  

این نوع روش و سبک مدیریت به عنوان یک سرویس است. مدیران به افرادی که کار را انجام می دهند خدمت می کنند و در مسیر خلق ارزش فعالیت ها را بهم پیوند می زنند . در این دنیای جدید کسب و کارهای نوین  نقش مدیریت باید حذف موانع پیش روی افرادی باشد که کار را انجام می دهند تا بتوانند فرایند خلق ارزش را هدایت نمایند.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *