نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:53 ب.ظ

اثر بخشی ، گم شده در غبار  

نظام ارزیابی مدیریت خدمات دولتی و سایر دستگاههای اداری شفافیت خود را از دست داده است  و علت آن فقدان اثربخشی است . مثالهای متعدد از بروکراسی حاکم و نیز اشکالات موجود در سیستمهای مکانیزه شده میتوان ارائه نمود . وضعیت اینترنت یک مثال خوب است .

بنا به دلایلی سیاسی و اجتماعی برخی از رسانه های اجتماعی فیلتر شدند که خود آن هم جای بحث دارد که نحوه مدیریت آن چگونه بوده است . اما با نگاهی سریع به وضعیت اینترنت که هم هزینه آن افزایش یافته و هم کیفیت آن بشدت دچار کاهش شده است هزاران موضوع کاری و اداری دچار کاهش کیفیت شده و در نهایت اثربخشی مدیریت کاهش یافته و شفافیت در همه امور کمتر شده است .

چه کسی پاسخگوی این وضعیت است ؟

مقامات مرتبط در جواب گویی با تکیه به اطلاعات نادرست سعی بر پوشش و مخفی نمودن موضوع دارند و شرکتهای ارائه دهنده خدمات هیچ گونه پاسخی به مشتریان ارائه نمی کنند .

به ما در دانشگاه آموزش داده اند که اثربخشی توانایی تولید یا توسعه چیزی است که طراحی و یا تعهد شده است. بنابراین، تمرکز بر دستاورد است . این دستاورد باید طبق کیفیت تعهد شده برای مشتری باشد . اما آیا وضعیت بسیاری از خدمات اینگونه است !

دنیا هم اکنون در مسیر کاهش قیمت و افزایش کارایی سیستم های اطلاعاتی و مخابراتی است . این حرکت را ارتقا سیستمی می نامند .اگر موفقیت مدیریت بر حسب ارتقاء تعریف شود، به راحتی می توان وضعیت  اثربخشی و ارتقای آن در سیستم های مدیریت مشاهده نمود .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *