نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:54 ب.ظ

بهترین راه برای انجام کاری وجود ندارد، همیشه راه بهتری وجود دارد.

ارسال شده در 24 نوامبر 2022 توسط The Manufacturer

با شنیدن کلمه پردازش چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ ضرورت، نتایج، هیجان، کسالت، فروش، گردش مالی، سود، مردم، فرهنگ؟ شاید حتی تولید؟ شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، زمانی که وظیفه اندیشیدن در این فرآیند به ذهنتان خطور می کند، اطلاع خواهد داد.

حالا یه سوال دیگر. اگر دو کارمند مختلف در شرکت شما که قبلاً هرگز یکدیگر را ملاقات نکرده اند، به طور تصادفی برای انجام یک کار انتخاب شوند، آیا روند یکسانی را دنبال می کنند و به همان نتیجه می رسند؟

من به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار Equitus می دانم که پاسخ باید «بله، همان فرآیند، همان نتیجه» باشد.

فرآیندها منجر به بهبود می شوند.سه ستون گذشته من برای The Manufacturer بر تحول دیجیتال متمرکز شده است. ابتدا یک مرور کلی، سپس تمرکز بر مردم و به دنبال آن فرهنگ.

امروز ما بر روی فرآیندها تمرکز می کنیم، بنابراین سه عاملی را که باید قبل از فرو رفتن به سمت دیجیتال هماهنگ و هماهنگ باشند، گره می زنیم. فرهنگ لغت فرآیند را به عنوان “مجموعه ای از اقدامات یا مراحل انجام شده برای دستیابی به یک هدف خاص” تعریف می کند.

کلید در آن جمله «دستیابی به یک هدف خاص» است. پس چرا فرآیندهای تولید اینقدر مهم هستند؟ و آیا زمانی که باور کنیم بهترین راه را برای انجام کاری پیدا کرده ایم، باید فکر کنیم که آن را شکست داده ایم؟

اول از همه، فرآیندها، به ویژه آنهایی که به وضوح با در نظر گرفتن تصویر بزرگ در ذهن اندیشیده شده اند، می توانند به روش های بی شماری دگرگون شوند. آنها به تعریف و توصیف چگونگی انجام کاری و به چه ترتیبی کمک می‌کنند، اغلب با کارآمدترین راه برای دستیابی به هدف تعیین می‌شوند، استانداردهایی را – ترجیحاً استانداردهای بالا – ارائه می‌دهند که ثبات و مسئولیت‌پذیری را ارائه می‌دهند و منجر به بهبود و کارایی می‌شوند.

با توجه به سهولت نظارت و اندازه گیری فرآیندها، همیشه جا برای بهبود وجود دارد. در Equitus، ما معتقدیم که بهترین راه برای انجام کاری وجود ندارد – همیشه راه بهتری وجود دارد. تمرکز دقیق بر روی چیزهای کوچکتر، منجر به فرصت های بزرگتر می شود. و به همین دلیل است که ما نباید برای یک لحظه در مورد فرآیندها روی ارقام خود توقف کنیم.

فرآیندها باید تقریباً دائماً تغییر کنند زیرا ما نمی توانیم یادگیری را متوقف کنیم. رهبری قوی و ارتباط با افراد خود در حالی که فرآیندها تکامل می یابند، فقط فرهنگ را تقویت می کند. از آنجایی که افراد در مورد «انجام بهتر کارها» احساس خوبی خواهند داشت و بنابراین خود را موظف به بهبود مستمر می کنند.

سوال دیگری که قابل تامل است این است که اگر ده نفر مختلف یک مبلمان واحد را بخرند، اما هیچ دستورالعملی برای چیدن آن نداشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟

فرآیندهای تولید – انواع

بر کسی پوشیده نیست که صنعت ما اغلب فرآیندهای تولید را به موارد زیر تقسیم می‌کند: تولید فرآیند پیوسته، تولید فرآیند دسته‌ای، تولید تکراری، تولید گسسته و چاپ سه‌بعدی. هر جا که در مؤسسه تولید انبوه بنشینید، سؤال دیگر این است که فرآیندهای شما در دستیابی به اهدافتان چقدر تعریف شده است؟

به نظر من، فرآیندها اغلب توسط کارآمدترین راه برای دستیابی به هدف مذکور اداره می شوند. و از نظر کارایی، ما فقط از نظر پول صحبت نمی کنیم، بلکه از نظر زمان، منابع، تلاش انسانی و سایر معیارها نیز صحبت می کنیم.

متأسفانه، اغلب افرادی که بخشی از یک سیستم هستند، معمولاً تصویر بزرگتر را فراموش می کنند.

اگر فرآیندی در زمان و هزینه شخصی صرفه جویی زیادی می کند، اما هزینه و زمان بیشتری را در پایین دست اضافه می کند، ارزشی را ندارد، زیرا در دراز مدت کارآمد نیست. با این حال، فرآیندهایی که تلاش کلی انسان، زمان کلی را کاهش می دهند یا به طور کلی منبع پسند هستند، کارآمد هستند.

پیچیده و ساده

فرآیندهای تولید بسیار متفاوت است.برخی می توانند بسیار ساده و برخی دیگر بسیار پیچیده باشند و به محصول و شرکت وابسته هستند. Equitus با تجربه گسترده زنجیره عرضه (ارزش) تولید، سهم منصفانه ای از چالش ها را برطرف کرده است.بخشی از پاسخ ما به چالش کشیدن وضعیت موجود در صورت لزوم است، بنابراین برای کسانی که مستقیماً درگیر هستند محصول را به بهترین موقعیتی که ممکن است در آن قرار دهد، سود می رساند.

هرچه همه ما بتوانیم این رویکرد در نظر گرفته شده و در عین حال مستقیم را اتخاذ کنیم، ارزش بیشتری به نتایج نهایی اضافه خواهیم کرد، خواه افزایش رضایت مشتری باشد یا افزایش سودآوری و اجتناب از بلوک های بهره وری.

“آیا فرآیندهای استاندارد دنبال شد؟”

هنگامی که همه چیز اشتباه می شود، اولین چیزی که پرسیده می شود این است که “آیا فرآیندهای استاندارد دنبال شده اند؟” همه ما آنجا بوده ایم یا شاهد این بوده ایم زیرا تولید یک فعالیت پیچیده است.

به عنوان مثال فرآیندهای تولید اشتباه، خرابی های غیرمنتظره خطوط تولید. فقط دو مورد که منجر به بیکاری کارگر می شود. جلوگیری از تکرار آن‌ها – یا داشتن فرهنگ «یادگیری از اشتباهات» در خود، بسیار مهم است. و از طریق تمرکز بر روی فرآیند – و اصول حاصل می شود.

زیرا فرآیندهای درست، انتخاب  افراد مناسب و فرهنگ مناسب می‌تواند تحول دیجیتالی موثری را به همراه داشته باشد. در تجربه من، فرآیندها اغلب به عنوان بزرگترین اتلاف وقت در نظر گرفته می شوند. به خصوص زمانی که فرآیندهایی که وجود دارند به درستی اجرا نشده و سپس بررسی نشده اند.

اگر نقشی را حتی با فکر کردن به اتلاف زمان در فرآیندها ایفا کرده اید، شاید اکنون زمان آن رسیده است که آن را تغییر دهید. همانطور که ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه ما در حال بهبود سازمان های خود هستیم، صرف نظر از اینکه آن سازمان ها یا شرکت ها چقدر بزرگ یا کوچک هستند. به طور خلاصه، اجازه دهید دو سناریو را در نظر بگیریم.

1- سازگاری، استانداردسازی یا مسئولیت پذیری کم. اینجا هپی لند است زیرا کارکنان وجود دارند، نوعی فرهنگ، اما هیچ فرآیندی وجود ندارد.

2- بدون رهبری مسئولانه، بدون ارزش های واقعی، بدون حاکمیت قانون یا اخلاق سختگیرانه. اینجا تقریباً غرب وحشی وحشی است زیرا دوباره کارکنان وجود دارند اما هیچ فرهنگ یا فرآیندی وجود ندارد.

نکته‌ای که ما می‌خواهیم بیان کنیم این است که کارکنان و  فرهنگ و روند شما باید همسو و هماهنگ باشند.

فردا خیلی دیر است. نه در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم. اگر به صورت همگام تراز نباشید، هیچ مقدار فعالیت دیجیتال روز را نجات نخواهد داد.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *