نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:18 ب.ظ

کنترل مواد پرینت سه بعدی مورد استفاده در پروژه های هنری برای آزمون مقاومت

گزارش 3 ژانویه 2023 -توسط باب یرکا، مرجع طیف FTIR ABS (a) و PLA (b). اعتبار: مجله میراث فرهنگی

تیمی از محققان دانشگاه Complutense de Madrid، دو مورد از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده برای پرینت سه بعدی اشیاء مفید، از جمله مواردی که برای پروژه‌های هنری استفاده می‌شوند را آزمایش کرده‌اند تا ببینند تا چه حد ممکن است در آزمون زمان مقاومت کنند. این گروه در مقاله خود که در مجله میراث فرهنگی منتشر شده است، قرار دادن اشیاء چاپ شده سه بعدی در معرض گرما و اشعه ماوراء بنفش را توصیف می کند.

محققان با ذکر این نکته شروع کردند که بسیاری از موادی که در گذشته برای خلق اشیاء هنری استفاده می‌شد، انعطاف‌پذیری بالایی در برابر گذر زمان نشان داده‌اند. به عنوان مثال، نقاشی‌های روی صخره‌هایی که هزاران سال پیش ساخته شده‌اند، یا مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی که صدها سال پیش ساخته شده‌اند، امروزه نیز وجود دارند. آنها سپس خاطرنشان کردند که بسیاری از اشیاء هنری آینده ممکن است با استفاده از چاپ سه بعدی ایجاد شوند، که آنها را به این فکر انداخت که آیا چنین اشیایی ممکن است به اندازه رسانه های سنتی تر دوام بیاورند.

برای کشف این موضوع، آن ها دو ماده اصلی را که در حال حاضر برای چاپ اشیاء سه بعدی استفاده می شود، آزمایش کردند: پلی لاکتیک اسید (PLA) و آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS). آزمایش شامل استفاده از دو مورد اصلی که منجر به تخریب مواد می شود – گرما و اشعه ماوراء بنفش – به روشی سریع بود.

محققان اشیاء چاپ سه بعدی (به همراه برخی از نمونه‌های جوهر مورد استفاده برای چاپ اشیاء) را در یک کوره قرار دادند و آنها را در دماهای مختلف در دوره‌های زمانی مختلف حرارت دادند. آنها همین کار را با اجسامی که در محفظه ای قرار می گرفتند که مقادیر متفاوتی از اشعه ماوراء بنفش ساطع می کردند، انجام دادند. آنها همچنین برخی از اشیاء را تحت هر دو آزمایش قرار دادند.

محققان دریافتند که هر دو نوع مواد درجاتی از تغییرات شیمیایی را متحمل شدند، اگرچه PLA بهتر عمل می‌کرد. آنها همچنین دریافتند که ABS بیشتر از PLA رنگ خود را از دست می دهد و یکپارچگی ساختاری خود را بیشتر از دست می دهد. محققان پیشنهاد می کنند که اشیاء هنری ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی فعلی به احتمال زیاد به اندازه مواد سنتی تر دوام ندارند. آنها قصد دارند با آزمایش مواد دیگر و سایر عوامل استرس زا به کار خود ادامه دهند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *