نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 خرداد 1403 12:36 ق.ظ

گروه هنری فرانسوی از امواج مغزی و هوش مصنوعی برای بازسازی مناظر استفاده می کند

گروه هنری فرانسوی از امواج مغزی و هوش مصنوعی برای بازسازی مناظر استفاده می کند

11 مه 2024 -توسط کیلیان فیچو-این سه نفر قبلاً در سال 2018 با فروش یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی به قیمت بیش از 400000 یورو مورد توجه قرار گرفتند.

تصویر رنگارنگ تپه تاریک و جریان گدازه به اندازه کافی زیباست – اما منشا هوش مصنوعی با تکنولوژی بالا آن را خاص می کند.

این محصول امواج مغزی یکی از اعضای گروه هنری فرانسوی Obvious است که در یک دستگاه MRI در مسسه مغز بیمارستان پیتی سالپتریر در پاریس جمع‌آوری شده است.پیر فاترل، یکی از این سه نفر، گفت: «به شدت به یک آتشفشان فکر می کردم.او اعتراف می کند که کار به دست آمده دقیقاً آن چیزی نبود که او در ذهن داشت، “اما عناصر اصلی را حفظ کرده است: کوهی شعله ور با گدازه های روان و منظره ای روی پس زمینه ای روشن”.

سه نفر از سی و چند نفر، Fautrel، Hugo Caselles-Dupre و Gauthier Vernier، قبلاً در سال 2018 با فروش یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در کریستیز در نیویورک به قیمت بیش از 400000 یورو توجه بین المللی را به خود جلب کردند.

برای آخرین پروژه، “Mind to Image”، آنها از یک برنامه منبع باز به نام MindEye استفاده کردند که قادر است تصاویر مشاهده شده از فعالیت مغز را بازیابی و بازسازی کند و آن را با برنامه هوش مصنوعی خود ترکیب کند تا آثار هنری ایجاد کند.

آنها دو نسخه مختلف را امتحان کردند – یکی که در آن به تصاویر نگاه می کردند و سعی می کردند آنها را به سادگی از طریق امواج مغزی خود که در MRI ثبت شده بود، تکرار کنند.آنها همچنین سعی کردند تصاویر اختراعی خود را بر اساس توضیحات نوشته شده بازسازی کنند.برای هر کدام، آنها این فرآیند را چندین بار در طول 10 ساعت تکرار کردند تا یک پایگاه داده برای هوش مصنوعی خود ایجاد کنند.

بازسازی تصاویر “تخیلی”.

Alizee Lopez-Persem، محقق موسسه مغز گفت: ما حدود 10 سال است که می دانیم که می توان یک تصویر مشاهده شده را از فعالیت قشر بینایی بازسازی کرد.”اما نه یک تصویر “تخیلی” – این یک چالش واقعی است.”

این تیم ساعت‌ها طول کشید تا داده‌های جمع‌آوری‌شده در MRI را مرتب کنند، قبل از اینکه Obvious آن‌ها را در برنامه هوش مصنوعی خود قرار داد، که به آن حس خاصی می‌دهد که تا حدی تحت تأثیر سوررئالیسم است.

چارلز ملریو، رادیولوژیست عصبی که به پروژه کمک کرده است، می گوید: «دو سال پیش، هرگز باور نمی کردم که چنین چیزی وجود داشته باشد.او پیشرفت‌های عظیمی را در کیفیت تصویربرداری پزشکی و همچنین ظهور ناگهانی هوش مصنوعی مولد که می‌تواند تصاویر را از اعلان‌های نوشته شده ایجاد کند، می‌داند.

Caselles-Dupre گفت: “پیوندهای بسیار واقعی بین هنر و علم وجود دارد.”

نتایج پروژه آنها در ماه اکتبر در گالری Danysz در پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد و گروه می گوید که می خواهند پروژه را به صدا و ویدئو گسترش دهند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *