نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:26 ب.ظ

مجسمه یک مرد و سرهای خدایان یونانی در ترکیه پیدا شد

نرگیس فیرتینا -27 دسامبر 2022، شهر باستانی آیزانوی -خبرگزاری آنادولو/ گتی ایماژ

خدایان یونانی هراکلس، اروس و سرهای دیونیسوس در شهر باستانی آیزانوی در استان کوتاهیا ترکیه پیدا شده اند. علاوه بر این، یک مجسمه مرد ناشناس نیز کشف شده است.

روزنامه حریت دیلی گزارش داد که حفاری ها در آیزانوی توسط گروه باستان شناسی دانشکده هنر و علوم دانشگاه کوتاهیا دوملوپینار (DPU) با 80 نفر و 20 پرسنل فنی در رودخانه پنکالاس، آگورا و بخش های تئاتر انجام می شود.

کاوش‌ها در رودخانه پنکالاس، که تصور می‌شود یک کلان‌شهر است، شامل آمفی‌تئاتر، استادیوم، آگورا (مرکز شهر) و معبد زئوس که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد باز می‌گردد، شدت گرفت.

«امسال، یافته‌های شگفت‌انگیزی پیدا کردیم که ما را در طول کارمان در منطقه‌ای که پل در آن قرار دارد بسیار هیجان‌زده کرد. از فصل قبل، قطعات بزرگ و کوچک بسیاری از مجسمه های مرمری را در این منطقه پیدا کرده ایم که ارتفاع برخی از آنها در صورت تکمیل به 3 تا 3.5 متر می رسد. در این فصل، ما بلوک‌های زیادی از پل شماره 3 را کشف کردیم. همچنین، یک ساعت آفتابی و مجسمه‌های مرمری زیادی پیدا کردیم.”

در فصل کاوش سال 2022 با کارهایی که انجام دادیم در خرابه های پل شماره 3 بلوک های زیادی متعلق به پل را از زیر خاک بیرون آوردیم که در طول این کارها فقط به قطعات پل برخورد نکردیم بلکه به آنها هم رسیدیم. روی یک ساعت آفتابی و بسیاری از مجسمه‌های مرمری.»

پروفسور Coşkun تاکید کرد که مجسمه ای که در حفاری اخیر پیدا کردند تنها مجسمه ای است که به طور کامل حفظ شده است.

“این مجسمه تقریباً تنها مجسمه سالمی است که تاکنون پیدا کرده ایم. مجسمه مردی با قد 2 متر و 10 سانتی متر است که فقط نیمی از پایه و یک پا آن از بین رفته است. سایر قسمت ها کاملاً حفظ شده است. امیدوارم او گفت که ما این قطعه گم شده را در سال 2023 پیدا خواهیم کرد.

در این میان یک سر دیونوسوس با ارتفاع تقریبی 40 سانتی متر است. یک سر هراکلس هم پیدا کردیم. در سال 2020، جسد یک مجسمه هراکلس را پیدا کردیم. اما این سر متعلق به این بدن نیست. جدای از این، سر مجسمه های خدایان و الهه های مختلف پانتئون یونان باستان نیز وجود دارد. یکی از نمونه های بارز آن سر اروس است که حدود 20 سانتی متر ارتفاع دارد. آثاری که در این منطقه یافتیم مربوط به دوره‌های مختلف است، اما می‌توان گفت قدمت مجسمه‌ها به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *