نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:38 ب.ظ

ایرباس در سفارشات و تحویل هواپیما در سال 2022 از بوئینگ بالاتر است

10 ژانویه 2023 – توسط جان BIERS-ایرباس از نظر تحویل و سفارشات جدید در سال 2022 رهبری بوئینگ را بر عهده داشت.ایرباس رهبری خود را در هوانوردی غیرنظامی برای سال 2022 تثبیت کرد و سفارش‌ها و تحویل‌های بیشتری را نسبت به رقیب آمریکایی بوئینگ گزارش کرد زیرا هر دو شرکت با چالش‌های زنجیره تامین طولانی‌مدت دست و پنجه نرم می‌کنند.

از نظر تحویل، ایرباس سال را با 661 فروند هواپیما به پایان رساند که بسیار بالاتر از هواپیمای 480 بوئینگ است.اما پیشتازی ایرباس در قراردادهای جدید کمتر بود و 820 سفارش خالص آن تنها 12 سفارش از بوئینگ پیشی گرفت.

با این حال، این غول آمریکایی در بهترین سال خود از سال 2018، قبل از زمین‌گیری طولانی‌مدت جهانی 737 MAX پس از دو سانحه مرگبار و رکود گسترده سفر به دلیل کووید-19، جهش سالانه 40 درصدی را تجربه کرد.

عملکرد بوئینگ با توقف بیش از یک ساله تحویل 787 دریم لاینر، دیگر هواپیمای پرفروش آن، که تحویل آن در ماه آگوست پس از رفت و برگشت گسترده با تنظیم کننده های ایمنی هوایی ایالات متحده از سر گرفته شد، با مشکل مواجه شد.

استن دیل، رئیس هواپیماهای تجاری بوئینگ گفت: ما در سال 2022 سخت کار کردیم تا تولید 737 را تثبیت کنیم، تحویل 787 را از سر بگیریم، هواپیمای باری 777-8 را راه اندازی کنیم و مهمتر از همه، به تعهدات مشتریان خود عمل کنیم.

وی افزود: «ما بر روی ایجاد ثبات در عملیات خود و زنجیره تأمین تمرکز خواهیم کرد، زیرا تلاش می کنیم برای مشتریان خود در سال 2023 و پس از آن ارائه دهیم.برای بوئینگ، سال 2022 چهارمین سال متوالی است که با اختلاف زیادی در تحویل از ایرباس عقب افتاده است.

مشکل موتور

در ایرباس، تحویل هشت درصد نسبت به سطح سال 2021 افزایش یافت، اما به دلیل مشکلات زنجیره تامین، از اهداف قبلی شرکت عقب ماند. غول اروپایی در ابتدا 720 محموله در سال 2022 را هدف قرار داده بود.

مدیر اجرایی ایرباس، Guillaume Faury، گفت: سطح تحویل واقعی “بدیهی است که کمتر از آن چیزی است که ما هدف قرار داده بودیم، اما با توجه به پیچیدگی محیط عملیاتی، می‌خواهم از تیم‌ها و شرکای خود برای کار سخت و نتیجه نهایی تشکر کنم.”

تامین کنندگان کلیدی این صنعت با کمبود نیروی کار، مشکلات در ردیابی مواد کلیدی و قیمت های بی ثبات انرژی پس از تهاجم روسیه به اوکراین دست و پنجه نرم کرده اند.هر دو شرکت مجبور شده اند انتظارات در مورد ظرفیت خود را برای ساخت هواپیما با سرعتی که صنعت می خواهد تغییر دهند.

این امر در حالی رخ می دهد که خطوط هوایی مشتاق افزایش تعداد پروازها برای استفاده از تقاضای سفرهای متوقف شده ناشی از همه گیری هستند، در حالی که به دنبال بهبود بهره وری سوخت و کاهش ردپای کربن خود هستند.

ایرباس تولید A320 خود را به 40 فروند در ماه در طول همه گیری کاهش داد، در حالی که قبلا سطح ماهانه 65 هواپیما را در پایان سال 2023 هدف قرار داده بود. اما این شرکت با استناد به مشکلات زنجیره تامین، این هدف را تا سال 2024 عقب انداخته است.

اسکات کربی، مدیرعامل United Airlines و استن دیل، رئیس بخش تجاری بوئینگ، در دسامبر 2022 در کارولینای جنوبی یک سفارش هواپیمای غول پیکر امضا کردند.بویینگ به طور خاص به موتورها به عنوان محدودیتی برای افزایش تولید 737 MAX بیش از سطح فعلی 31 در ماه اشاره کرد.

دیو کالهون، مدیر اجرایی بوئینگ در ماه اکتبر گفت که این شرکت با تامین کنندگان از نظر درک مشکل پیشرفت کرده است، اما تا اواخر سال 2023 “قبل از اینکه واقعاً بتوانیم نرخ های قابل توجهی را با توجه به این محدودیت افزایش دهیم.”

برای بوئینگ، سال 2022 چهارمین سال متوالی است که از نظر تحویل با ایرباس از ایرباس فاصله زیادی دارد، زیرا وال استریت به دقت زیر نظر دارد زیرا با درآمدهای شرکت مرتبط است.اما سه ماهه چهارم این شرکت قوی ترین سال برای تحویل بود.

در آن دوره، بوئینگ همچنین سفارش‌های جدید قابل توجهی را اعلام کرد، از جمله توافق با هواپیمایی یونایتد برای اضافه کردن 100 دستگاه از 787 هواپیما، که نشانه‌ای از تقویت تقاضا برای حمل‌ونقل طولانی‌مدت در بحبوحه بهبود سفر است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *