نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:36 ق.ظ

این موتور سیکلت تاشو برقی می تواند وسیله نقلیه مناسبی برای آپارتمان ها باشد

مایک براون -08 ژانویه 2023، موتور سیکلت تاشو ایکوما تاتامل

یک استارت آپ ژاپنی حمل و نقل برقی را به مکان های کوچکتر از همیشه می برد.

موتورسیکلت برقی تاتامل ایکوما که در نمایشگاه Consumer Electronics (CES 2023)  در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد، نوید حمل و نقل تمیز و راحت را در طراحی منظمی می دهد که در صورت عدم استفاده جمع می شود. پس از شارژ شدن از یک پریز برق استاندارد به مدت سه ساعت، می تواند نزدیک به 20 مایل با سرعت حداکثر 25 مایل در ساعت حرکت کند.

یکی از نمایندگان این شرکت می گوید: “شما به جای پارک نیاز ندارید، می توانید آن را در خانه قرار دهید.” به خصوص در توکیو، فضایی وجود ندارد، بنابراین بسیار مهم است.

این دوچرخه جدیدترین در یک سری روش های حمل و نقل تاشو است که برای کسانی که در محله های زندگی کوچکتر زندگی می کنند ایده آل است. شرکت بریتانیایی برومپتون به خاطر مجموعه دوچرخه‌های پدالی تاشو، که در انواع استاندارد و دستیار برقی موجود است، مشهور است، در حالی که موتورسیکلت‌های تاشو مانند Fuji Go-Devil دهه 1960 ارزش چنین محصولی را نشان می‌دهند.

Tatamel این را به سطوح کاملاً جدیدی می برد. این دوچرخه قابل تنظیم دارای قطعات پرینت سه بعدی است تا تنظیمات آسان‌تر را در طول فرآیند سفارش فراهم کند، که به این معنی است که خریداران می‌توانند پانل‌های جانبی را با گزینه‌ای به دلخواه خود تعویض کنند.

طراحی پانل جانبی امکان ایجاد برخی خلاقیت های چشمگیر را فراهم می کند. غرفه ایکوما در نمایشگاه CES 2023 یک پنل تلویزیون را برجسته کرد، به این معنی که سواران می‌توانند در خیابان جمع شوند و یک نمایش فیلم بداهه را در خیابان میزبانی کنند. یک نماینده شرکت پیشنهاد کرد که سوارکاران حتی می توانند یک پنل خورشیدی برای شارژ دوچرخه وصل کنند.

زمانی که IE برای اولین بار این دوچرخه را در اکتبر 2021 پوشش داد، تاریخ انتشار نامشخص بود. این شرکت اکنون به IE می گوید که این دوچرخه احتمالاً در بهار در ژاپن عرضه می شود. هنوز قیمت آن مشخص نشده است، اما این شرکت انتظار دارد که قیمت آن در ایالات متحده حدود 4000 دلار باشد. در وب سایت این دوچرخه، تاریخ هدف گذاری برای عرضه در ایالات متحده، آوریل 2023 ذکر شده است.

وزن این دوچرخه 110 پوند است و بار تا 220 پوند را تحمل می کند. هنگامی که باز می شود، دوچرخه حدود 39 اینچ قد، 25 اینچ عرض و 48 اینچ طول دارد. هنگامی که تا شود، اندازه آن 27 اینچ ارتفاع، 10 اینچ عرض و 27 اینچ طول دارد.

باتری لیتیوم آهن فسفات دارای ظرفیت 12 آمپر ساعت یا حدود 0.6 کیلووات ساعت است. این شرکت در حال تحقیق بر روی باتری اضافه شده ای است که می تواند ظرفیت آن را تا 29 آمپر ساعت افزایش دهد. سلول برای حدود 2000 تا 3000 چرخه رتبه بندی شده است.

کسانی که به دنبال تولید پانل های جانبی خود هستند، می خواهند بدانند که ابعاد پانل ها دقیقاً 350 میلی متر در 570 میلی متر یا حدود 13 اینچ در 22 اینچ است.برای کسانی که به دنبال ذخیره یک وسیله نقلیه الکتریکی با خیال راحت در خانه خود هستند، تاتامل می تواند راه حل ایده آلی باشد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *