نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:18 ب.ظ

فرانسه قرارداد ساخت نسل جدید جت جنگنده را تایید کرد

16 دسامبر 2022 – شرکت های درگیر در پروژه مشترک جت جنگنده اروپایی.

ارتش فرانسه رسما قرارداد توسعه یک جت جنگی جدید اروپایی را اعطا کرد، پروژه ای کلیدی در تلاش برای ادغام قابلیت های نظامی این قاره و کاهش اتکای آن به تجهیزات آمریکایی.مقامات فرانسوی و آلمانی ماه گذشته این قرارداد را اعلام کردند و پس از ماه‌ها اختلاف بر سر نحوه تقسیم کار صنعتی برای هواپیمای رادارگریز دلتا بال ساکت شدند.

هواپیماساز اروپایی ایرباس و داسو اویشن فرانسه، به همراه ایندرا اسپانیا و تعدادی از پیمانکاران فرعی، در به اصطلاح Future Combat Air System علیه پروژه رقیب، Tempest، که توسط بریتانیا، ایتالیا، سوئد و ژاپن دنبال می شود، همکاری خواهند کرد.

این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند: «این قرارداد تاریخی به ارزش 3.2 میلیارد یورو (3.4 میلیارد دلار) کار بر روی یک نمایشگر FCAS و اجزای آن را برای حدود سه سال و نیم پوشش خواهد داد.

تحلیلگران تخمین می زنند که برای توسعه جت جدید و فناوری های پیشرفته آن از جمله هوش مصنوعی برای یک “ابر رزمی” متصل از پهپادها که قرار است در سال 2040 عملیاتی شود، 100 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در بیانیه ای گفت: «این یک گام بزرگ رو به جلو با یک پروژه مهم برای حفاظت از منافع استراتژیک ما است.

پس از اتمام مرحله توسعه که به نام 1B شناخته می شود، کشورها در مورد فاز ساخت واقعی جت ها مذاکره خواهند کرد و انتظار می رود اولین نمایش پرواز در سال 2028 یا 2029 انجام شود.

دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هنگام اعلام آخرین توافق اعلام کرد: «توافق سیاسی در مورد FCAS یک گام بزرگ رو به جلو و – به ویژه در شرایط بین المللی کنونی – نشانه مهمی از همکاری عالی بین فرانسه، آلمان و اسپانیا است.

تاکنون هیچ کشور اروپایی دیگری برای ساخت هواپیمای جدید قرارداد امضا نکرده است و طرح قبلی فرانسه و آلمان برای ساخت یک جنگنده مشترک شکست خورده است که منجر به توسعه جت های رافال و یوروفایتر شد که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند.

آلمان همچنین در مارس گذشته هنگامی که قرارداد خرید 35 جت F-35 از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین را اعلام کرد، بسیاری را در پاریس نگران کرده بود.این هواپیماها دارای گواهینامه حمل کلاهک های هسته ای ایالات متحده هستند که در اروپا به عنوان بخشی از ائتلاف دفاعی ناتو نگهداری می شوند – کاری که انتظار می رود جت های جدید فرانسوی-آلمانی نیز انجام دهند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *