نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:27 ب.ظ

ایجاد هویت برای اولین کشتی پرسرعت تمام الکتریکی جهان

21 نوامبر 2022 – توسط هاوارد اگ، دانشگاه علم و صنعت نروژ -تجربه کاربری مثبت مبنای طراحی خوب است. وقتی صحبت از این کشتی پرسرعت برقی می شود، هدف این است که مسافران احساس کنند که در سیستم حمل و نقل آینده سفر می کنند و از آن لذت ببرند. اعتبار: SINTEF.

اکنون دانشمندان دریافته‌اند که چگونه می‌توانند ویژگی عملکردی و زیبایی‌شناختی اولین کشتی پرسرعت تمام الکتریکی جهان را بهینه کنند. هدف این است که مسافران را متقاعد کنیم که حمل و نقل بدون سوخت فسیلی را انتخاب کنند.

اولین کشتی پرسرعت تمام الکتریکی جهان وارد شد. اخیراً در استاوانگر در جنوب غربی نروژ راه اندازی شد، جایی که ساکنان را به و از جزایری که در شمال شهر قرار دارند، منتقل می کند. این کشتی می تواند 147 مسافر و 20 دوچرخه را حمل کند و سرعت حرکت آن 23 گره دریایی است.

بهینه سازی فرم و عملکرد

این کشتی توسط شرکت Fjellstrand به عنوان بخشی از پروژه ای به نام TrAM از آلومینیوم ساخته شده است. عرشه Fjellstrand طرح اولیه کشتی را توسعه داده است، از جمله قسمت بدنه و سرنشین آن، و همچنین قرار دادن سیستم انرژی، تجهیزات تخلیه و پل.

با این نقطه شروع، محقق SINTEF، Einar Hareide، طرح خطوط و ویژگی عملکردی کشتی را تنظیم و بهینه سازی کرده است.

Hareide که به عنوان یک مهندس صنایع تحصیل کرده است، می گوید: «تجربه مثبت کاربر مبنای طراحی خوب است. او می‌گوید: «هدف ما این است که مسافران احساس کنند که در سیستم حمل‌ونقل آینده سفر می‌کنند و ایمن و راحت هستند – به اندازه‌ای که آنها را تشویق کنیم دوباره با کشتی سفر کنند.»

ایجاد هویت

هاریده می گوید: «وظیفه من این بود که به کشتی هویتی روشن در چارچوبی از اصول اولیه بدهم. او می‌گوید: «بیشتر این به ایجاد یک طراحی جامع با شخصیت متمایز مربوط می‌شود که تجربه کاربری مثبت را ارتقا می‌دهد.

اجزای مهندسی مانند بسته باتری و موتور الکتریکی محدودیت های اساسی در ساخت کشتی را تشکیل می دهند. همچنین الزامات قانونی زیادی وجود دارد که باید رعایت شوند – همه چیز از خطوط دید از پل گرفته تا اطمینان از وجود فضایی برای مسافران برای سفر ایمن و راحت. حوزه های زیادی از دانش فنی و تخصص تخصصی در چنین پروژه ای دخیل هستند.

Hareide می گوید: «بزرگترین چالش در این پروژه همیشه مقابله با محدودیت های فنی بوده است که از ابتدا وجود داشت. او می‌گوید: «یکپارچه‌سازی بسته باتری که از پشت عرشه بیرون زده است، به‌ویژه چالش‌برانگیز بود.

ایجاد نوآوری

پرسیدن سوال در طول فرآیند طراحی مهم است. این پروژه شامل فرآیندی بود که در آن شرکای زیادی مشارکت داشتند.

هریده که پژوهش را با کار خود به عنوان یک طراح ترکیب می کند، می گوید: «همه چیز در مورد گفتگو و بلوغ ایده هاست. بعد از مدتی، اغلب به بینش‌ها و راه‌حل‌هایی منجر می‌شود که ما در ابتدا از آن‌ها آگاه نبودیم.

یک طراح صنعتی دانش و الزامات ارائه شده توسط تعداد زیادی از منابع مختلف را جمع آوری و متعادل می کند و آنها را در یک محصول یکپارچه با همکاری نزدیک با بسیاری از کارشناسان دیگر مونتاژ می کند.

هاریده می گوید: “مزایای خارجی بودن من این است که نسبت به برخی از محدودیت های شناخته شده توسط سایر متخصصان در زمینه های مربوطه خود بیگانه هستم.” او می‌گوید: «این به من امکان می‌دهد تا خرد دریافت‌شده را به چالش بکشم و گفت‌وگویی را که می‌تواند نوآوری ایجاد کند، ترویج کنم.

طراحی مبتنی بر ماژول

در این پروژه، Hareide فکر کردن در قالب “ماژول” را مهم دانسته است. در آینده باید همه چیز از کوچکترین اجزا تا ماژول های بزرگتر بازیافت و در کشتی های دیگر استفاده شود.

Hareide می‌گوید: «برنامه مونتاژ یک ناوگان کامل از کشتی‌های پرسرعت تمام الکتریکی است. “به همین دلیل، مهم است که دیدگاه بلند مدت داشته باشید و برای انواع احتمالات برنامه ریزی کنید. هنگامی که محصولات جدید و پایدار را به این روش توسعه می دهید، به کاهش استفاده از منابع و منطقی کردن روش های تولید کمک می کنید. ساخته شده است”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *