نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:19 ق.ظ

چرا اکنون زمان خوبی برای راه اندازی یک استارت آپ تاثیرگذار است؟

نوشته جک مرداک

این ایده که رکود اقتصادی زمان خوبی برای شروع یک کسب و کار جدید است، به یک کلیشه جذاب تبدیل شده است. اما فهرست رو به رشد نمونه‌هایی از استارت‌آپ‌های موفقی که در دوران رکود شروع به کار کردند، نشان می‌دهد که این ایده دارای پایه‌ای درست است.

در سال 2008 زمانی که در تیم موسس Eventbrite بودم، با آن  از نزدیک زندگی کردم. ترکیبی از انضباط مالی و تمرکز استراتژیک، شرکت نوپا را از تونل تاریک رکود بزرگ عبور داد و در مسیر رشد فوق العاده و در نهایت عرضه اولیه عمومی سهام قرار گرفت.

در آن زمان، شرکت‌هایی مانند اوبر، اسلک، ونمو، اسکوئر، واتس‌اپ، کلودرا هنوز «کودک» بودند. اگر بازی رکودی برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد که از این مثال‌ها حذف شود، این فقط در مورد این نیست که باید هزینه‌ها را کاهش دهید، سرمایه را حفظ کنید و سودآوری را در اولویت قرار دهید. نکته مهم، به نظر من، این است که رکود معمولاً کاتالیزوری برای تغییرات عظیم است که می‌تواند بازارهای کاملاً جدیدی ایجاد کند، و همچنین بازارهای موجود را خیلی سریع متحول کند.

این تغییرات بزرگ و سریع در دوران رکود اقتصادی است که فرصت بزرگی برای کارآفرینی ایجاد می کند.

امروز، در حالی که دنیای فناوری به طور جمعی برای “رکود 2022” آماده می شود، برای من روشن شده است که این بار فرصت برای کارآفرینان به طرز هیجان انگیزی با رکود گذشته متفاوت است. یک تفاوت این است که پتانسیل تغییر این بار بسیار بزرگتر به نظر می رسد، زیرا دو سال گذشته ما را برای تغییر آماده کرده است. ما یک “تغییر ارزش ها” اجتماعی را تجربه کرده ایم و اکنون چیزهای بسیار متفاوتی می خواهیم.

تفاوت دیگر این است که، حتی با وجود مزایای جدید بسیاری برای همه کارآفرینان، مزایای بسیار قدرتمندی در حال حاضر وجود دارد که به طور خاص بر کارآفرینان تأثیر می گذارد.

چرا اکنون زمان خوبی برای راه اندازی یک استارت آپ تاثیرگذار است

دلیل شماره 1: سرمایه گذاران تأثیرگذار فراتر از مشتاقان هستند

اغراق نیست اگر بگوییم در چند سال آینده شرکت هایی که تعهد روشنی به تاثیر مثبت ندارند، برای دسترسی به سرمایه مشکل خواهند داشت و این فقط استارت آپ ها نیستند. شرکت‌ها در هر اندازه‌ای از استانداردهای رفتاری بالاتری برخوردار خواهند بود – توسط سرمایه‌گذاران و بازارهای سرمایه. همین ماه مه گذشته، گری جنسلر، رئیس SEC، خواستار شفافیت بیشتر دستورالعمل‌ها برای ارزیابی شایستگی‌های ESG (محیط زیست، اجتماعی، و حاکمیتی) شرکت‌های سهامی عام شد.

در همین حال، میزان سرمایه ای که به سمت “صندوق های تاثیرگذار” رفته است در حال افزایش است. بازار سرمایه گذاری تاثیرگذار بین سال های 2019 تا 2020 رشد 42 درصدی داشته است. سیتی اعلام کرد که تا سال 2030 مبلغ 1 تریلیون دلار را برای تامین مالی پایدار اختصاص داده است. این به معنای سرمایه گذاری بسیار بیشتری برای سرمایه گذاری های اولیه است که نویدبخش تاثیر مثبت خواهند بود. برای بنیان‌گذارانی که می‌توانند یک پایان‌نامه تاثیرگذار را همراه با طرح کسب‌وکارشان بیان کنند، این یک تغییر دهنده بازی خواهد بود.

خیلی قبل از همه‌گیری، این ایده که تأثیر مثبت و سودآوری دیگر متقابلاً منحصر به فرد نیستند، در حال افزایش بود. این با شواهدی تأیید شد که نشان می‌دهد برندهای هدف‌محور دارای مزیت متمایز نسبت به رقبا هستند.

یک مطالعه Porter Novelli نشان می‌دهد که برندهای هدف‌محور به احتمال زیاد اعتماد، یادآوری و وفاداری را در مشتریان خود القا می‌کنند، و ۷۱٪ نشان می‌دهد که اگر هزینه و کیفیت برابر باشد، از یک شرکت هدف‌محور از یک جایگزین خرید می‌کنند. شواهد دیگر نشان می‌دهد که شرکت‌های تأثیر این امر، نگهداری بهتری دارند.

شرکت هایی که کار خوب انجام می دهند برنده خواهند شد زیرا سرمایه و مشتری را بهتر از رقبا جذب می کنند. پویایی هایی که از طریق آن تأثیر مثبت و موفقیت تجاری با هم ترکیب می شوند تا مزایای بی نظیری را برای شرکت های در مراحل اولیه ایجاد کنند، به طور فزاینده ای بهتر درک می شوند. ایمان سرمایه گذاران به این مدل در حال رشد است و اشتها برای سرمایه گذاری هایی که این معیارها را برآورده می کنند همچنان افزایش می یابد.

توصیه من برای بنیانگذاران امروزی این است که شما می خواهید خود را در این کلاس دارایی قرار دهید خلاق باشید. این دنیا تا کامل شدن فاصله دارد و این فرصت شماست. ما باید مشکلات بزرگی را حل کنیم – از بحران آب و هوا گرفته تا بی عدالتی ها و نابرابری ها در سراسر جهان. اکنون زمانی برای جسورانه‌ترین دیدگاه‌ها و ایجاد مدل‌های کسب‌وکار است که به خوبی با تأثیر مثبت همسو هستند.

دلیل شماره 2: استعدادهای امروزی هدف والاتری می خواهند

تغییر ارزش فوق، چشم انداز استخدام و حفظ استعدادها را نیز تغییر داده است. کارمندان دیگر در غل و زنجیر جغرافیا نیستند. آنها گزینه ها و فرصت های بیشتری دارند. و این فقط در مورد حقوق بیشتر نیست. این به معنای جذب به سمت شرکت هایی است که کارهایی مطابق با ارزش های خود به عنوان انسان انجام می دهند.

از نظر نیروی کار، توصیه من به بنیانگذاران همکار این است:

مهم نیست هدف شما، دسترسی شما به استعدادهایی که با ماموریت شما همسو هستند، بیشتر از همیشه است. به دلیل طرز فکر کارکنان امروزی، میلیون‌ها نفر از افراد با استعداد آماده هستند تا با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند که با ارزش‌های شخصی آنها همسو باشد. بهترین و باهوش ترین افراد در سراسر جهان اکنون نه تنها بر انعطاف پذیری، بلکه بر معنای کار خود اصرار دارند. آنها را استخدام کنید!

ایجاد و راه اندازی یک استارت آپ تاثیر محور

زمانی که یک استارت‌آپ تأثیرگذار ایجاد کنید و درهای خود را به روی همه استعدادهای با انگیزه تأثیرگذاری جهان باز کنید، ممکن است اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ دهد. کارآفرینانی که به این هدف دست می‌یابند متوجه می‌شوند که ناگهان به سرمایه عظیمی دسترسی دارند که به طور فزاینده‌ای فقط برای سرمایه‌گذاری‌های تاثیرگذار ذخیره می‌شود و استعدادهای خود را از سراسر جهان انتخاب می‌کنند.

همه چیز به این واقعیت ساده خلاصه می شود که شرکت هایی که کار خوب انجام می دهند، بهتر عمل خواهند کرد.

جک مرداک یکی از بنیانگذاران Oyster است، یک پلت فرم جهانی اشتغال که شرکت ها را قادر می سازد تا اعضای تیم را در سراسر مرزها استخدام و از آنها مراقبت کنند. جک رئیس بازاریابی در تیم موسس Eventbrite بود. از آن زمان، او بازاریابی را برای Mingleverse، یک برنامه ملاقات اجتماعی بسیار قبل از ابزارهای مدرن، رهبری کرد. او رشد را در پرزی در طول فاز سرسام آور آنها رهبری کرد، زمانی که آنها به بیش از 5 برابر رسیدند. و او همچنین مسئولیت بازاریابی Chartcube، Vonage، و Actian را رهبری کرده است.

https://www.allbusiness.com/why-now-is-a-great-time-to-launch-an-impact-startup-214366-1.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=10-08-22&utm_content=Why+Now+Is+a+Great+Time+to+Launch+an+Impact+Startup

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *