نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:35 ب.ظ

شش چیزی که زنان در تجارت می دانند که مردان نمی دانند

نوشته میتا ونگاپالی

یکی از دوستان عزیزم زمانی گفت: “زندگی شما را به متخصص کارهایی تبدیل می کند که هرگز انتخاب نکردید در آنها متخصص شوید.” این برای من به عنوان یک کارآفرین و مادر دو فرزند ثابت شده است. این روزها یکی از بدترین کلیشه هاست که یک تاجر را ببینی که مادر هم هست و بپرسی «چطور این کار را می کنی؟» آیا تا به حال از مردان این سوال پرسیده می شود؟

واقعیت این است که کارآفرینان زن دارای مجموعه مهارت های کاملاً متفاوتی نسبت به همتایان مرد خود هستند و این از روی ضرورت است. دور از ذهن است که به این موضوع نگاه کنم و فکر کنم که ما مجبوریم، لگد می زنیم و جیغ می زنیم، تا یاد بگیریم سخت تر، هوشمندانه تر و کارآمدتر از همسالان مردمان کار کنیم. در تجربه من، بهترین کار این است که با فکر کردن به چالش ها نزدیک شویم، این یک هدیه است.

بیایید شش چیز را که کارآفرینان زن در مورد تجارت و زندگی می‌دانند که مردان لزوماً نمی‌دانند، اما هرگز نمی‌توانند به اندازه‌ای که زنان می‌دانند، بررسی کنیم.

1. مواجهه مداوم با چالش ها باعث می شود بهتر بتوانید بر آنها غلبه کنید

کارآفرینان به عنوان افرادی شناخته می شوند که به طور کلی انتظارات را به چالش می کشند و هنجارها را زیر پا می گذارند. ما به عنوان زنان کارآفرین، از همان ابتدا به سادگی با کارآفرین شدن، هنجارها را زیر پا می گذاریم. کسب‌وکارهای ما به‌طور خودکار در اقلیت قرار می‌گیرند، زیرا در دنیای تجارت ما نیز چنین هستیم—تقریباً به اندازه کارآفرینان مرد، کارآفرینان زن وجود ندارند.

بنابراین، اگر کسب‌وکاری را بر اساس یک برنامه، خدمت یا محصول جدید و نوآورانه راه‌اندازی می‌کنید که شبیه هیچ‌چیز دیگری نیست ، شرایطی وجود دارد که از چالش‌ها دلسرد شوید، زیرا به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار زن، در زمان فعلی زمینه جدیدی را ایجاد می کند.

2. شما باید برای صندلی خود ادعا کنید، کسی آن را به شما نخواهد داد

آیا به عنوان یک زن، تا به حال وارد یک محیط از نوع «باشگاه پسران» شده اید و با خود فکر کرده اید که همه زنان دیگر کجا هستند؟ حضور در یک رویداد شبکه‌های تجاری، که در آن ایجاد مکالمه‌ای که جدی گرفته می‌شود، یک نبرد دشوار است، این احساس را می‌تواند داشته باشد. اما ما کارآفرینان زن عقب نشینی نخواهیم کرد – این مانع بر سر راه شبکه سازی کسب و کار دقیقاً همان چیزی است که ما را در آن ماهر می کند. یاد می گیرید سرتان را بالا بگیرید و با اقتدار صحبت کنید. شما باید خیلی محکم باشید.

چیزی که من همیشه مجذوب آن هستم این است که چگونه زنان در شرایطی که به وضوح در اقلیت هستند قوی می مانند. به نظر من، قوی‌ترین و خشن‌ترین کارآفرینان زن، قدرت خود را از احساس اعتقادشان به دست می‌آورند: اعتقاد به کسب‌وکارشان و حقشان برای داشتن یک صندلی پشت میز. این به راحتی انجام نمی شود، اما زنان به مرور زمان یاد می گیرند که چگونه متمرکز بمانند، حتی زمانی که همه می خواهند آنها را تحت فشار قرار دهند.

3. باید یاد بگیرید آنچه را که می خواهید و نیاز دارید بخواهید

آیا می دانستید که افزایش سرمایه برای مشاغل تحت مالکیت زنان بسیار دشوارتر از مردان است؟ البته اگر شما این کار را کرده اید، احتمالاً واضح به نظر می رسد. همانطور که شبکه سازی دشوارتر است، تامین بودجه نیز مشکل تر است، که برای شروع هر کسب و کار جدید کلیدی است. سرمایه گذاران تمایل دارند روی کسانی سرمایه گذاری کنند که به نوعی شبیه آنها به نظر می رسند، و واضح است که سرمایه گذاران زن کمتری وجود دارد، همانطور که صاحبان مشاغل زن کمتری وجود دارد. وقتی مانعی بر سر راه شما قرار می گیرد، برای دور زدن آن باید بسیار باهوش باشید.

من همیشه به برنامه تلویزیونی مورد علاقه ام برای کارآفرینان، کوسه تانک اشاره می کنم، زیرا ما کارآفرینان می توانیم از تماشای آن چیزهای زیادی یاد بگیریم. یکی از نکات کلیدی که تماشای نمایش می تواند به شما بیاموزد این است که بدانید دقیقاً چه مقدار پول برای کسب و کار خود نیاز دارید و سپس آن را بخواهید. به عنوان زن، ما اغلب تمایل داریم کمتر از آنچه که لازم است درخواست کنیم. وقتی یاد گرفتیم که این یک اشتباه بزرگ برای هرکسی است که می‌خواهد کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند، مطمئناً همیشه با سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنیم تا آنچه را که نیاز داریم به دست آوریم.

4. خودتان را جدی بگیرید حتی زمانی که دیگران این کار را نمی کنند

در هر تعدادی از موقعیت های حرفه ای، این احتمال وجود دارد که یک کارآفرین زن جدی گرفته نشود. پس درس مهمی که باید از این موضوع بگیریم چیست؟ ابتدا باید یاد بگیریم که خودمان را جدی بگیریم.

این نه تنها یک مهارت شگفت انگیز در تجارت است، بلکه به طور کلی یک مهارت زندگی ضروری است. در زندگی به مردان چیزهای بیشتری نسبت به ما داده می شود، و این بدان معناست که ما باید کارهای اضافی را انجام دهیم تا چیزهایی را به خودمان بدهیم که هرگز فراهم نشده اند. این موارد چیزهای قدرتمندی است، بنابراین جای تعجب نیست که موفق ترین کارآفرینان زن فقط برخی از مطمئن ترین زنانی هستند که تا به حال ملاقات کرده اید.

5. کمک خواستن یک نقطه قوت است نه ضعف

این یک تصور کلیشه ای است که مردان نسبت به زنان تمایلی به درخواست راهنمایی در هنگام گم شدن ندارند، اما حقیقت زیادی در آن وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان قبل از اینکه مشکل سلامتی جدی‌تر شود به پزشک مراجعه می‌کنند، در صورت نیاز بیشتر به یک گروه حمایتی ملحق می‌شوند و زمانی که فرد دیگری را نیازمند می‌بینند سریع‌تر به دیگران کمک می‌کنند. این ویژگی ها که اغلب به اشتباه به عنوان نقاط ضعف تعبیر می شوند، دقیقاً همان چیزی است که زنان را به چنین کارآفرینان موفقی تبدیل می کند.

کارآفرین بودن گاهی اوقات شبیه اختراع مجدد چرخ است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد گرفت و هیچ یک از آنها در خلاء قابل انجام نیست. برای اینکه فرد بتواند چیزی پیچیده را از ابتدا بسازد (مانند یک تجارت از پایه)، حمایت و همکاری کلیدی است.

از شنیدن ایده‌ها و دیدگاه‌های اطرافیانتان می‌توان دانش زیادی آموخت، به‌خصوص اگر آنها منابع قابل اعتمادی باشند. من نمی گویم که مردان در این کار خوب نیستند، اما مغز زنان برای همکاری طراحی شده است، و از برقراری ارتباط با دیگران و همچنین درخواست یا ارائه کمک در زمان و مکان مورد نیاز، چیزهای زیادی می توان به دست آورد.

6. باید تعادلی بین خواسته های زندگی و نیازهای خود پیدا کنید

در آخر اما نه کم‌اهمیت، به کلیشه‌ای که در مقدمه‌ام اشاره کردم، اشاره می‌کنم. آیا فکر می کنم مشکل تعادل کار و زندگی زن قابل حل است؟ نه، چون فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. مردان به اندازه ما به دنبال تعادل کار و زندگی هستند. بیش از هر زمان دیگری، والدین مشترک امری رایج است و از آنجایی که بسیاری از ما والدین مدتی است که در خانه کار می کنیم، مبارزه را درک می کنیم.

تعادلی که من در اینجا به آن اشاره می‌کنم تنها یافتن زمان برای اداره کسب‌وکارتان در حین بزرگ کردن بچه‌ها و رفتن به جلسات PTA نیست، بلکه تعادل بین تقاضای زندگی کاری و خانوادگی با نیازهای سلامت روانی و جسمی شماست.

همه ما گاهی اوقات احساس می کنیم که “آن را از دست می دهیم”. استرس نه تنها برای اداره یک کسب و کار، بلکه در تشکیل خانواده نیز ذاتی است. دانش عمومی این است که زنان غریزه بیشتری برای یافتن راه‌هایی برای کاهش سرعت و مراقبت از خود دارند، علیرغم اینکه وقتی زندگی بسیار شلوغ می‌شود، این امر چقدر چالش برانگیز است.

آیا من می گویم که کارآفرینان مرد باید مانند زنان از خودشان مراقبت کنند؟ اصلا. جدا از همه کلیشه‌ها، هرکسی روش خاص خود را برای انجام مراقبت از خود دارد، مانند ورزش کردن، مدیتیشن، بازی با حیوانات خانگی یا گفتگوی تلفنی با یک دوست. هیچ یک از اینها به طور قطع فعالیت زنانه نیست. وقتی عادت مراقبت از خود را پیدا کردید که برای شما بهترین کار را انجام می دهد، می توانید مدتی در روز برای تمرکز بر رفاه خود اختصاص دهید.

به همین دلیل است که زنان در تجارت برای موفقیت آماده هستند

همانطور که می بینید، زنان ذاتاً چیزهای زیادی برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین می دانند، چیزهایی که مردان هرگز مجبور به یادگیری آنها نبودند. باور کنید وقتی می گویم هیچ کدام از ما به خاطر این واقعیت به خودمان رحم نمی کنیم. من به‌طور خاص از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو شدم و من را به زن و کارآفرین قدرتمندی که امروز هستم، تبدیل کرده است، سپاسگزارم.

Meeta Vengapally بنیانگذار و مدیر عامل Garnysh است، یک شرکت تناسب اندام و فناوری مستقر در سیلیکون ولی که از ردیابی و انگیزه در زمان واقعی برای حمایت از اهداف تناسب اندام استفاده می کند.

https://www.allbusiness.com/6-things-women-in-business-know-that-men-do-not-143246-1.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=10-01-22&utm_content=6+Things+Women+in+Business+Know+That+Men+Don

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *