نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:41 ب.ظ

ماهیگیران در اندونزی برای جمع آوری زباله های پلاستیکی در دریا پول می گیرند، آلودگی را کاهش می دهد

اندی کوربلی -11 اکتبر 2022 -آلودگی پلاستیکی در بنادر اندونزی تصویر توسط آنتون ویسودا/مونگابای اندونزی

در اندونزی، ماهیگیران کوچک به عنوان خدمه پاکسازی اقیانوس به صورت پاره وقت دستمزد دریافت می کنند، زیرا این مجمع الجزایر به دنبال مرتب کردن دریاهای خود و افزایش آگاهی در میان ذینفعان در همان زمان است.

وزارت شیلات در 4 اکتبر اعلام کرد که حدود 70000 دلار یا 1 میلیارد روپیه ذخیره کرده است که با آن به ماهیگیران برای هر زباله پلاستیکی که از اقیانوس ها بازیابی می کنند، پرداخت می کنند.

بسیاری از کشورهای جهان در حال تعیین اهداف محیطی یا آب و هوایی برای خود هستند. اندونزی که یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌پیما است، به دنبال این است که با صرف 1 میلیارد دلار طی 3 سال آینده،  ورود پلاستیک از سواحل خود به اقیانوس‌ها را تا 70 درصد کاهش دهد.

اگر یک ماهیگیر اندونزیایی که در جزایر اصلی کار می‌کند بتواند روزانه 4 کیلوگرم زباله جمع‌آوری کند، دولت حدود 10 دلار برای آن پرداخت می‌کند که اندکی بیشتر از آن چیزی است که اگر روز خود را صرف صید ماهی برای فروش به قیمت‌های بازار کند، می‌پردازد.

ساکتی واهیو ترنگگونو، وزیر شیلات در یک کنفرانس مطبوعاتی در جاکارتا گفت: «این فعالیت بسیار ساده است. “اما حداقل این باعث افزایش آگاهی در میان سهامداران در دریا و مردم در سراسر جهان خواهد شد.”

ساکتی گفت: «مهمترین چیز پیشگیری است. اگر بتوانیم پیشگیری را به درستی انجام دهیم، پس نباید هیچ زباله ای در دریا وجود داشته باشد. زیرا وقتی زباله ها به دریا می رسند، از قبل آسیب دیده اند.»

اندونزی در یکی از سریع ترین مناطق در حال توسعه روی کره زمین از نظر اقتصادی قرار دارد و استفاده از زباله های پلاستیکی از زیرساخت های بازیافت، به ویژه در جزایر کوچکتر پیشی گرفته است.

طبق گزارش Pew Trust انگلستان، 95٪ از تمام فعالیت های ماهیگیری در مقیاس کوچک است. ماهیگیری‌های کوچک نمی‌توانند هزینه‌های ناشی از مواردی مانند آلودگی اقیانوس‌ها یا مالیات‌های اضافی مانند ماهیگیری در مقیاس بزرگ را جذب کنند، و این رویکرد از پایین به بالا برای پاک‌سازی اقیانوس‌ها را منحصراً برای اندونزی مناسب می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *