نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:17 ب.ظ

چهار راه برای کاهش مصرف انرژی خانگی، که توسط تحقیقات ثابت شده است

11 اکتبر 2022 -نوشته اورور جولین، گفتگو -بسیاری از خانوارها در حال حاضر اثرات افزایش قیمت انرژی را احساس می کنند. اعتبار: Budimir Jevtic/Shutterstock

سپتامبر به خصوص سرد، نگاهی اجمالی به زمستان آینده به ما داده است. سرما برای 13 درصد از خانوارهای انگلیس که در فقر سوختی به سر می برند، سخت تر خواهد شد. با تشدید بحران انرژی، انتظار می‌رود که این میزان بیشتر نیز افزایش یابد.

از این رو رهبران اروپایی برای اجرای تدابیری برای محافظت از خانواده ها عجله کرده اند. ضمانت قیمت انرژی بریتانیا قیمت واحد برق و گاز را به ترتیب 34p و 10p محدود می کند. در حالی که این امر برخی از نگرانی‌ها در مورد افزایش قبوض انرژی را کاهش می‌دهد، بسیاری از خانوارها همچنان در ماه‌های آینده هزینه گرم کردن خانه‌های خود را از دست خواهند داد.بنابراین در اینجا چهار روشی وجود دارد که تحقیقات نشان می‌دهد خانوارها می‌توانند مصرف انرژی خود را به موقع برای زمستان کاهش دهند و در این فرآیند در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

1. لباس ها در هوا خشک شوند

شستن و خشک کردن لباس مسئول حدود 12 درصد مصرف برق خانگی در بریتانیا است.شستشوی دستی اغلب به عنوان جایگزینی برای صرفه جویی در مصرف انرژی برای شستشوی ماشینی پیشنهاد می شود.

با این حال ماشین‌های لباسشویی مدرن بسیار کارآمد هستند و معمولاً از 0.5 کیلووات ساعت برای شستشوی 9 کیلوگرمی استفاده می‌کنند. این به طور قابل توجهی کمتر از 0.82 کیلووات ساعتی است که به طور متوسط ​​برای شستن دست استفاده می شود. حتی ماشین‌های لباسشویی ناکارآمد نسبت به شستشوی دستی انرژی کمتری مصرف می‌کنند، زیرا به آب گرم کمتری نیاز است.

در عوض با محدود کردن استفاده از خشک کن، کاهش بیشتری در مصرف انرژی حاصل می شود. خشک‌کن‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کنند، با یک چرخه تا 4.5 کیلووات ساعت. این هزینه 1.50 پوند برای هر چرخه در سقف قیمت خواهد بود.در عوض، با خشک کردن لباس‌ها در هوا، محاسبه کردم که یک خانواده متوسط ​​می‌تواند سالانه بیش از 130 پوند پس‌انداز کند.

2. کمتر از آب گرم استفاده کنید

شهر هانوفر آلمان که با کمبود شدید گاز مواجه بود، اوایل سال جاری آب گرم حمام تمام ساختمان‌های عمومی را قطع کرد.در حالی که اقدامات صرفه جویی در انرژی به این شدت بعید است، تولید آب گرم در بریتانیا مصرف کننده اصلی انرژی است و تقریباً یک چهارم مصرف انرژی خانگی را تشکیل می دهد. راه های مختلفی وجود دارد که خانوارها می توانند مصرف آب گرم خود را کاهش دهند.

یکی از راه‌ها کاهش زمان حمام کردن است. یک دوش پرفشار که 9 دقیقه طول می کشد، حدود 4.3 کیلووات ساعت گاز مصرف می کند. با سقف قیمت، این هزینه برای خانوارها 44p برای هر دوش است. با کاهش زمان دوش گرفتن به شش دقیقه، خانوارها می توانند برای هر دوش 15 p در آب گرمایش صرفه جویی کنند.

اگر مخزن آب گرم دارید، مطمئن شدن از عایق بندی خوب آن می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند. این باعث می شود آب برای مدت طولانی تری گرم شود و هزینه های گرمایش کاهش یابد.

روش دیگر نصب سر دوش کم جریان است. این جریان آب را محدود می کند و در عین حال احساس دوش پرفشار را حفظ می کند. در دبی کمتر، دوش آب گرم کمتری مصرف می کند. برای خانواده هایی که به طور متوسط ​​دوش 9 دقیقه ای در روز دارند، این می تواند بیش از 100 پوند در سال صرفه جویی کند.

با این حال، یک سر دوش با جریان کم فقط در مناطقی که فشار آب به اندازه کافی بالا است به خوبی کار می کند. کاهش جریان یک دوش کم فشار، دوش را به یک دریبل تبدیل می کند.

3. از گرمایش بهتر استفاده کنید

با تشدید بحران انرژی، مهم است که اطمینان حاصل شود که گرمایش بی مورد هدر نمی رود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف انرژی می تواند تا 30 درصد با کاهش گرمایش در زمانی که سرنشینان در خواب هستند یا دور از منزل هستند کاهش یابد.

این کار را می توان با تنظیم دستی ترموستات یا با خاموش کردن کامل گرمایش انجام داد. برای کسانی که معمولا فراموش می کنند گرمایش را کاهش دهند، یک ترموستات هوشمند می تواند سرمایه گذاری مفیدی باشد. اینها را می توان از راه دور از طریق تلفن همراه یا به طور خودکار از طریق سنسورهای حضور کنترل کرد و اجازه می دهد تا در مواقعی که خانه خالی است، گرمایش کاهش یابد.

انرژی نیز با گرم کردن اتاق های استفاده نشده هدر می رود. دریچه های ترموستاتیک رادیاتور یکی از راه های کنترل دما در اتاق های مختلف است. آنها جریان آب گرم را از طریق رادیاتورها تنظیم می کنند و می توانند برای تعدیل دما برای هر اتاق برنامه ریزی شوند.

شیرهای رادیاتور ترموستاتیک می توانند صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی داشته باشند. یک مطالعه نشان داد که آنها در مقایسه با خانه هایی که کنترل گرمایش ندارند، 10 تا 18 درصد کمتر مصرف انرژی دارند. با این حال، مهم است که درهای بین اتاق ها بسته بماند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

4. عایق کاری را به حداکثر برسانید

اگرچه ما می توانیم از گرمایش بهتر استفاده کنیم، خانه های بریتانیا به شدت ناکارآمد از نظر انرژی هستند.

به حداکثر رساندن عایق کاری یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی است. شیشه های ثانویه به شکل کرکره های پنجره می توانند میزان گرمای از دست رفته از طریق یک پنجره تک جداره را به نصف کاهش دهند. من محاسبه کردم که این می تواند به طور متوسط ​​​​یک خانه بریتانیایی بیش از 50 پوند در سال در هزینه های گرمایش صرفه جویی کند.

اما کرکره های پنجره همیشه نشان دهنده یک استراتژی صرفه جویی فوری در انرژی نیستند. نصب کرکره ممکن است پرهزینه باشد و در صورت نصب در نمای بیرونی ساختمان ممکن است نیاز به مجوز برنامه ریزی داشته باشد.در عوض بستن پرده ها یا پرده ها در شب و در طول دوره های سرد، راه ارزان تری برای حفظ گرما است. تحقیقات نشان می‌دهد که پرده‌ها می‌توانند میزان گرمای از دست رفته از طریق پنجره‌ها را تا ۳۸ درصد کاهش دهند.

تغییر در عادات و سرمایه گذاری های کوچک می تواند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهد. اگر به طور گسترده اجرا شوند، می توانند بحران انرژی را کاهش دهند. در حالی که ضمانت قیمت انرژی برای بسیاری تسکین موقتی ایجاد می کند، سرمایه گذاری در اقدامات بهره وری انرژی مانند عایق بندی باید در اولویت قرار گیرد تا بار انرژی ما در طولانی مدت کاهش یابد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *