نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:21 ق.ظ

پنج درس کارآفرینی که از تربیت کودکان آموخته شده است

نوشته نلی آکالپ

من به عنوان یک کارآفرین در خنده‌دارترین مکان‌ها الهام می‌گیرم: در  خواربارفروشی، هنگام ورزش، و حتی در حین تربیت چهار فرزند زیبای خود.

شاید تعجب کنید که اگر یکی از والدین باشید چه درس هایی می توانید در مورد راه اندازی یک کسب و کار بیاموزید. در اینجا پنج درس ارزشمند کارآفرینی آورده شده است که به شما کمک می کند تا خیلی سریع یاد بگیرید.

1. برای اینکه یک رهبر موثر باشید، لازم نیست محبوب باشید

حداقل روزی ده بار یکی از فرزندانم از من عصبانی می شود. شاید کیبوردش را روی زمان کامپیوتر بیشتر گذاشتم یا به دخترم اجازه ندادم جمعه شب به مهمانی برود. هر اشتباهی که مرتکب شده ام، تصدیق می کنم که گاهی اوقات فرزندانم با تصمیمات من موافق نیستند.

در مورد کارمندان هم همینطور است. و این اشکالی ندارد. برای انجام کار لازم نیست بهترین دوست بچه ها یا کارکنانتان باشید. کافی است به سادگی بر اساس منافع بیشتر تیم تصمیم گیری کنیم.

2. یک گوش دلسوز می تواند راه زیادی را طی کند

چه من دارم به ناله دلخراش دختر نوجوانم گوش می‌دهم یا به داستان غم‌انگیز یک مشتری، یک درس کارآفرینی ارزشمندی که بچه‌ها را تربیت می‌کنم این است که صرفا بودن در آنجا و همدردی به ایجاد اعتماد کمک می‌کند. من سعی نمی کنم مشکل را برای دخترم یا مشتریم حل کنم – اما به سادگی با گوش دادن به آنها نشان می دهم که به آنها اهمیت می دهم.

توجه کردن، در واقع می تواند امتیازات عمده ای را نزد مشتریان به دست آورد. من سعی می‌کنم واقعاً حرف‌های آنها را بشنوم و آن‌ها را به خاطر بسپارم تا وقتی دوباره همدیگر را دیدیم، بپرسم حال مادرشان چطور است، بچه‌شان در آن مسابقات لیگ کوچک چطور عمل کرد و غیره.

3. در دسترس باشید، اما محدودیت داشته باشید

بچه های من می دانند که من برای آنها هر کاری انجام خواهم داد. اما آنها همچنین می دانند که این ایده خوبی نیست که من را در نیمه های شب از خواب بیدار کنند و بدون دلیل موجه از من درخواست کمک کنند. به همین ترتیب، به مشتریانم اجازه می‌دهم بدانند که به ماه مرخصی می‌روم و برای آنها برمی‌گردم … در زمانهای محدود. من ایمیل‌ها یا تلفن کارم را بعد از ساعت کاری، آخر هفته‌ها یا در تعطیلات پاسخ نمی‌دهم و امیدوارم مشتریانم به من احترام بگذارند.   برای من مهم است که مشتریانم بدانند که من زندگی خارج از محل کار دارم و مرز بین من و اداره خانواده ام را بپذیرند.

4. فعال کردن تیم شما یک برد-برد است

در خانه به بچه هایم یاد می دهم که چگونه مشکل را حل کنند. آنها مسئولیت های خاص خود را دارند و من و شوهرم آنها را تشویق می کنیم تا بدون اینکه هر بار برای کمک به ما مراجعه کنند، بفهمند که چگونه امور را مدیریت کنند. در محل کار، من کارکنانم را قادر می‌سازم تا تصمیماتی بگیرند که هم برای مشتریان و هم برای شرکت بهترین است. من نمی خواهم آنها احساس کنند که هر بار که نیاز به تصمیم گیری دارند باید به سراغ من بیایند.

در نتیجه، هم بچه ها و هم کارمندان احساس قدرت و اعتماد می کنند. من می دانم که آنها می توانند آنچه را که برای همه درست است انجام دهند، و با دانستن اینکه من به آنها تکیه می کنم احساس خوبی دارند.

5. گاهی اوقات شما به فضای خود نیاز دارید

من و شوهرم شب‌های منظمی داریم تا هم از بچه‌ها و هم از کسب‌وکارمان (که با هم اداره می‌کنیم) کمی اتاق تنفس داشته باشیم. در حالی که ما هر دو را بسیار دوست داریم، همچنین می دانیم که بیشتر از والدین و کارآفرین هستیم. ما زن و شوهر و همچنین دو نفر هستیم که از یک وعده غذایی خوب و یک لیوان نوشیدنی لذت می بریم.

کارآفرین بودن و همچنین پدر و مادر بودن به تعادل بستگی دارد. اگر تمام تمرکز شما روی این باشد، نمی توانید یک کار را به خوبی انجام دهید. وقت گذاشتن برای خود – شاید بتوان سرگرمی‌های قدیمی را دوباره کاوش کرد – می‌تواند شما را در تمام جنبه‌های زندگی‌تان بهتر کند.

نلی آکالپ یک کارآفرین پرشور، متخصص تجارت، سخنران حرفه ای، نویسنده و مادر چهار فرزند است. او بنیانگذار و مدیر عامل CorpNet.com است، یک منبع قابل اعتماد و ارائه دهنده خدمات برای ادغام تجاری، پرونده های LLC، و خدمات انطباق شرکتی در همه 50 ایالت. نلی و تیمش اخیراً یک برنامه شریک برای متخصصان حقوقی، مالیاتی و تجاری راه اندازی کرده اند تا به آنها کمک کند تا فرآیند ادغام و انطباق کسب و کار را برای مشتریان خود ساده کنند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *