نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:13 ق.ظ

این جیگلر ماوس 30 دلاری باعث می شود به نظر برسد که در حال کار هستید در حالی که نیستید

2 سپتامبر 2022 -سوفیا پیت

کارفرمایان بیشتر از همیشه بر بهره وری نظارت می کنند که بخشی از آن به لطف رونق کار از راه دور است.

کارمندان برای پیشی گرفتن از نرم افزارهای نظارتی به ابزارها روی می آورند. یکی از این ابزارها، جابجایی ماوس یا جیگلر ماوس است که قرار است صفحه نمایش شما را روشن نگه دارد. تصمیم گرفتم یکی رو امتحان کنم ببینم جواب میده یا نه.

در TikTok در مورد Mouse Jigglers یاد گرفتم. حرکت دهنده ماوس وسیله ای است که ادعا می کند توسط رایانه شما قابل شناسایی نیست. همانطور که از نام آن مشخص است، دستگاه حرکت ماوس را شبیه سازی می کند و از رفتن کامپیوتر شما به حالت خواب جلوگیری می کند.

به‌اصطلاح «tattleware» یا نرم‌افزار نظارتی برای ردیابی زمان صفحه نمایش، استفاده از صفحه‌کلید و کلیک‌ها روی دستگاه‌های صادرشده توسط شرکت نصب می‌شود. جیگلر ماوس ممکن است در استفاده از صفحه کلید یا کلیک ها کمکی نکند، اما باید با روشن نگه داشتن صفحه نمایش رایانه شما، نظارت بر زمان صفحه نمایش را بررسی کند.

من یک ماوس 30 دلاری Vaydeer Mouse Jiggler را از آمازون سفارش دادم و یک روز آن را آزمایش کردم.

راه اندازی کمتر از یک دقیقه طول کشید. شما به سادگی سیم برق را به پورت USB رایانه خود وصل کنید یا آن را به برق وصل کنید. احتمالاً نمی‌خواهید هیچ نوع دستگاهی را که به شما کمک می‌کند از کار مستقیماً به یک رایانه متعلق به کار خودداری کنید وصل کنید، به خصوص که پورت‌های USB نیز نگرانی‌های امنیتی زیادی را ایجاد می‌کنند.

یک دکمه پاور نارنجی در سمت چپ وجود دارد که می توانید برای روشن و خاموش کردن آن فشار دهید. یک صفحه گردان وقتی روشن است حرکت می کند. اینجاست که سنسور ماوس را قرار می دهید. هنگامی که موس شما در موقعیت مناسب قرار گرفت، شروع به دیدن مکان نما روی صفحه نمایش خود خواهید کرد که به آرامی حرکت می کند و مانع از خواب رفتن مانیتور شما می شود.

این تقریباً تمام چیزی است که در آن وجود دارد. وقتی ماوس روی جیگلر است، می‌توانید بلند شوید، ناهار درست کنید، هر کاری که نیاز دارید انجام دهید، و رایانه‌تان به خواب نمی‌رود.

البته این کار شما را بهره‌ور نمی‌کند، اما ممکن است برخی از نرم‌افزارهای نظارتی را فریب دهد تا فکر کنند هنوز کار می‌کنید، حداقل اگر آن نرم‌افزار در حال بررسی است که رایانه شما فعال است یا خیر.

شفافیت کارفرما پاسخ واقعی است با این حال، در وهله اول نباید به این ابزارها نیاز داشته باشیم.

از اینکه یاد گرفتم نظارت کارفرما بیشتر از چیزی است که فکر می کردم، متعجب شدم. بررسی اخیر نیویورک تایمز نشان داد که 80 درصد از 10 کارفرمای خصوصی بزرگ ایالات متحده معیارهای بهره وری کارکنان را دنبال می کنند.

طبق یک مطالعه اخیر توسط هاروارد بیزینس ریویو، نظارت مخفیانه بر کارمندان باعث می‌شود که آنها بیشتر از قوانینی که این سیستم‌ها سعی در جلوگیری از آن دارند استفاده کنند.

شفافیت کلید حفظ روحیه کارکنان است. بر اساس مطالعه اخیر گارتنر، یک شرکت مشاور مدیریت، به جای نظارت بر کارمندان، توضیح دامنه و هدف نظارت می تواند پذیرش کارمندان را تا حدود 70 درصد افزایش دهد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *