نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:29 ب.ظ

بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان اکنون به طور کامل عملیاتی شده است

1 سپتامبر 2022 -انمار فرنگول

یکی از توربین های مزرعه بادی فراساحلی Hornsea 2. به گفته شرکت انرژی دانمارکی Orsted، ظرفیت این تاسیسات بیش از 1.3 گیگاوات است.

ارستد

تاسیساتی که توسط شرکت انرژی دانمارکی Orsted به عنوان “بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان” توصیف شده است، اکنون به طور کامل فعال است و 165 توربین آن برای کمک به انرژی بیش از 1.4 میلیون خانه در بریتانیا آماده شده است.

در حدود 89 کیلومتری (تقریباً 55 مایلی) از ساحل یورکشایر، انگلستان، مقیاس Hornsea 2 قابل توجه است.

به گفته Orsted، ظرفیت آن بیش از 1.3 گیگاوات است و در مساحتی به وسعت 462 کیلومتر مربع – بیش از نیمی از وسعت شهر نیویورک – امتداد دارد. Hornsea 2، اضافه کرد، از توربین های Siemens Gamesa با پره های 81 متر یا بیش از 265 فوت استفاده می کند.

این شرکت می‌گوید: «یک چرخش پره‌های توربین بادی می‌تواند یک خانه متوسط ​​در بریتانیا را به مدت 24 ساعت تامین کند.این آخرین گام رو به جلو برای پروژه Hornsea 2 است که اولین نیروی خود را در دسامبر 2021 تولید کرد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای اروپایی پس از حمله کرملین به اوکراین در فوریه، تلاش می‌کنند تا خود را از سوخت‌های فسیلی روسیه، از جمله گاز، کنار بگذارند.

دانکن کلارک رئیس منطقه بریتانیا گفت: «رویدادهای کنونی جهانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر برجسته مانند Hornsea 2 را برجسته می‌کند و به بریتانیا کمک می‌کند امنیت و انعطاف‌پذیری عرضه انرژی خود را افزایش دهد و هزینه‌های مصرف‌کنندگان را با کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی گران‌قیمت کاهش دهد.»

بریتانیا خانه یک بخش توسعه یافته بادی فراساحلی است که به نظر می‌رسد در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت و مقامات قصد دارند تا سال 2030 تا 50 گیگاوات ظرفیت داشته باشند.

اتحادیه اروپا، که بریتانیا در ژانویه 2020 آن را ترک کرد، قبلاً یک هدف 300 گیگاواتی برای باد فراساحلی تا اواسط این قرن تعیین کرده بود.

در سراسر اقیانوس اطلس، ایالات متحده راه درازی برای رسیدن به اروپا دارد. اولین تاسیسات بادی فراساحلی آمریکا، مزرعه بادی جزیره بلوک 30 مگاواتی، تنها در اواخر سال 2016 فعالیت تجاری خود را آغاز کرد.

با این حال، تغییر در راه است و در نوامبر 2021، زمین پروژه ای به نام «اولین مزرعه بادی دریایی در مقیاس تجاری» شکسته شد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *