نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:12 ب.ظ

برنده جایزه نوبل می گوید که ایالات متحده به رونق بهره وری به سبک دهه 1950 نیاز دارد

24 آگوست 2022 -جنی رید

به گفته یک اقتصاددان برنده جایزه نوبل، ایالات متحده برای تقویت روحیه عمومی باید به رشد اقتصادی و بهره وری که در اواسط قرن بیستم شاهد بود بازگردد.ادموند اس. فلپس، مدیر مرکز سرمایه داری و جامعه در دانشگاه کلمبیا، به CNBC گفت: «ما شدیداً باید به رشد اقتصادی بازگردیم.

او گفت: «منظور من از رونق موقت مصنوعی یا نزول آهسته‌تر به سمت اشتغال کمتر نیست، منظورم این است که ما واقعاً باید رشد بهره‌وری را با یک صعود جدی نزدیک به آنچه در دهه‌های 50 و 60 بود، به دست آوریم.

فلپس در سال 2006 جایزه نوبل علوم اقتصادی را برای کارش در به چالش کشیدن منحنی فلپس دریافت کرد، این دیدگاه که در دهه 1950 و 60 رایج بود، مبنی بر اینکه قیمت کاهش بیکاری افزایش یکباره تورم است.

فلپس عامل انتظارات تورمی را در منحنی فیلیپس معرفی کرد و نشان داد که بیکاری به جای ارقام تورم توسط عملکرد بازار کار تعیین می شود، بنابراین یک سیاست تثبیت تنها می تواند نوسانات کوتاه مدت بیکاری را کاهش دهد.

فلپس به Squawk Box Europe گفت:

بسیاری از افرادی که به این برنامه گوش می‌دهند ممکن است فکر کنند، پس از قرن‌ها رشد سریع، آیا ما به اندازه کافی مفید نبوده‌ایم؟ بالاخره ما دیگر از گرسنگی نمی‌میریم، این همه هیاهو برای رشد اقتصادی چیست؟»

اما من فکر می کنم برای روحیه مردم واقعا مهم است که هر از گاهی با چک های حقوقی بهتر از قبل به خانه برگردند. این روحیه آن‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود در مقایسه با سایر افراد کمتر نگران عملکردشان باشند.وقتی همه این کار را انجام می‌دهند، وقتی شما در رکود مجازی از نظر بهره‌وری هستید، در آن چشم‌اندازی که متأسفانه اکنون در آن هستیم، واقعاً مهم است که نرخ رشد را بالا ببریم.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم به دنبال کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول، 0.9 درصد کاهش یافت، اگرچه تحلیلگران می گویند که اقتصاد هنوز در رکود نیست و ممکن است از آن اجتناب کند.

بهره وری که به عنوان تولید کارمندان مشاغل غیرکشاورزی به ازای هر خانه اندازه گیری می شود نیز در هر دو فصل کاهش یافت و 7.4 درصد و 4.6 درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافت.این ضعیف‌ترین قرائت‌های پشت سر هم از زمان شروع رکوردها در سال 1947 بود.بر اساس داده های اداره آمار کار ایالات متحده، ایالات متحده از سال 1947 تا 1973 رشد بهره وری 2.8 درصدی را ثبت کرد که از 1973-1979 به 1.2 درصد کاهش یافت.رشد بهره وری از آن زمان تاکنون نتوانسته به سطح پس از جنگ بازگردد و از سال 2007 تا 2019 به 1.4 درصد و از سال 2019 تا 2021 به 2.2 درصد رسیده است.

فلپس در مورد فشارهای اقتصادی فعلی اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر با کسری‌های مالی زیادی مواجه بوده است و در نتیجه بدهی عمومی به سطوح بسیار بالایی رسیده است. برای من، غیرقابل تصور است که در این مرحله از سیاست مالی برای ایجاد محرک بیشتر برای تقاضا استفاده شود.من فکر می‌کنم برای خنک کردن اقتصاد و بازگرداندن نرخ بیکاری به سطحی پایدار، باید تقاضای کمتری داشته باشیم.»

او گفت که نیروهای بازار طبیعی نرخ تورم را طی چندین سال کاهش خواهند داد، اما فدرال رزرو باید تهاجمی تر از آنچه بوده است باشد و نشان دهنده تمایل به ادامه فعالیت در مقادیر قوی باشد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *