نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:53 ق.ظ

مهندسان با چاپ سه بعدی قسمت گم شده جمجمه یک نوزاد جان او را نجات دادند

نرگیس فیرتینا -15 اوت 2022 -جمجمه پرینت سه بعدی

جراحی های مغز ممکن است چندین بار عملیات بسیار پیچیده ای باشند. اگر جراحی روی نوزاد یا کودکی انجام شود، فرآیند چالش برانگیزتری است. با این حال، در Rzeszow، لهستان، جراحان موفق به تولید جمجمه ای از یک چاپگر سه بعدی برای نوزاد تازه متولد شده ای شدند که با یک پنجم جمجمه اش متولد شده بود.

یک شرکت فناوری ورشو که متخصص در چاپ سه بعدی به نام Sygnis است، با چاپ مدل دقیق جمجمه نوزاد در یک روز، به نوزاد تازه متولد شده با جمجمه بسیار توسعه نیافته کمک کرده و جان او را نجات داده است.

اگر جراحی در عرض چهار روز برنامه ریزی نمی شد، نوزاد در معرض انواع عفونت ها قرار می گرفت.مدل نجات دهنده 1:1 جمجمه نوزاد به دنبال درخواست فوری کمک جراحان مرکز بهداشت کودکان سیلسیا بالا و پزشکان بنیاد توان پولسکا بود.

تمام پروژه ها برای نجات نوزاد متوقف شد

همانطور که Sygnis گزارش داد، پس از اینکه پرونده پروژه به دست آنها رسید، دو مهندس شروع به چاپ مدل جمجمه سه بعدی مورد نیاز برای نوزاد کردند. این شرکت همچنین اعلام کرد که آنها نمی‌خواستند نوزاد را در معرض خطر قرار دهند، بنابراین از دو فناوری مختلف استفاده کردند:

    اولین مدل در فناوری SLS (پخت لیزری انتخابی) تهیه شد – که بر روی چاپگر سه بعدی Sinterit Lisa Pro از پودر PA12 زمان اجرا – 24 ساعت ساخته شد..

    مدل دوم در فناوری SLA (فناوری چاپ متشکل از سخت شدن رزین های حساس به نور لایه به لایه) – بر روی چاپگر سه بعدی FlashForge Photo 8.9sz، رزین استاندارد به رنگ سفید ساخته شده است. زمان اجرا – 8 ساعت.

Sygnis همچنین تمام پروژه های چاپ سه بعدی را برای نجات جان نوزاد متوقف کرد و پروژه جمجمه نوزاد را در 26 ساعت به پایان رساند.

انتخاب فناوری رزین (SLA) در چاپگر سه بعدی FlashForge Photo 8.9s برای به دست آوردن سریع یک چاپ تصویری برای ارزیابی توسط متخصصان قبل از چاپ در فناوری SLS استفاده شد. از سوی دیگر، فناوری SLS و چاپ پلی آمید (PA12) برای چاپ سه بعدی مدل تمرینات جراحی قبل از عمل جراحی است. فناوری پودر، چاپ سه بعدی را بدون استفاده از ساختارهای پشتیبان امکان پذیر می کند، که به نوبه خود امکان بازتولید کامل ساختارهای استخوانی پیچیده هندسی را فراهم می کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *