نوشته شده توسط Jay Fuchs @Jay_Fewks
مصرفکنندگان تمایل دارند با کسبوکارها همانطور رفتار کنند که با افراد دیگر رفتار میکنند – آنها را بر اساس استانداردهای خاصی نگه میدارند و با کسانی که به آنها ایمان دارند روابط ایجاد میکنند.
با در نظر گرفتن این روندها، این سوال پیش میآید: “چگونه میتوانم نشان دهم که کسبوکار من یکی از موارد خوب است؟” چگونه می توانید به مشتریان ثابت کنید که بهترین منافع آنها را در ذهن دارید؟ برای جلب اعتماد و اطمینان مشتری چه چیزی لازم است؟
در اینجا، مراحلی را که میتوانید برای ایجاد این نوع ایمان بردارید، بررسی خواهیم کرد و به این سؤالات و نگرانیها رسیدگی میکنیم.
1. ارائه خدمات به مشتریان درجه یک.
یکی از مهمترین، اگر نگوییم مهمترین راههایی که کسبوکارها اعتماد و اطمینان مشتری را به دست میآورند، خدمات مشتری است. این فوری ترین اصل برای تعامل بین هر دو طرف است و به نوبه خود بزرگترین لحظه نمایش و اثبات برای یک تجارت برای نشان دادن ارزش و مشروعیت است.
خدمات استثنایی به مشتریان نشان دهنده دوستی، تعهد به منافع مشتری و تمرکز بر مسئولیت پذیری است. این نشان می دهد که شرکت شما به اندازه کافی به مشتریان خود اهمیت می دهد تا با صبر و اطمینان آنها را از طریق مشکلاتی که ممکن است با محصول یا خدمات شما داشته باشند راهنمایی کند.این به آنها اجازه می دهد تا بدانند در صورت بروز مشکل می توانند انتظار داشته باشند که در ارتباط خوبی قرار گیرند، و این به خودی خود چیزی است که اساساً اعتماد بر روی آن بنا شده است.
2. نظرات و نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید.
مصرف کنندگان تمایل دارند به مشتریان دیگر خود بیشتر از کسب و کارهایی که از آنها خرید می کنند اعتماد کنند. تجارب مشتریان واقعی اغلب عینی تر از بازاریابی واضح یک شرکت است و وزن بیشتری دارد.
به همین دلیل است که به شما کمک میکند تا با درخواست بررسی و به اشتراک گذاشتن نظرات، تجربیات مثبت مشتریان راضیشده را تبلیغ و طرحریزی کنید. اگر مشتریان واقعی دارید که محصول، خدمات یا تجربه مشتری شما را تضمین می کنند، می توانید مشروعیت خاصی را به پیشنهاد و پیام خود اضافه کنید.
اکثر مشتریان دستور کار ندارند. آنها با ارائه نظرات خود چیزی برای به دست آوردن یا از دست دادن ندارند. مصرفکنندگان همکار آنها این را میدانند، بنابراین اگر بتوانید اعتبار مشتریان خود را قرض بگیرید، میتوانید در پایگاه هدف خود اعتماد ایجاد کنید.
3. صادق و شفاف باشید.
مصرف کنندگان به شرکت های صادق و شفاف اعتماد دارند – این روند در سراسر سازمان شما گسترش می یابد. بازاریابی شما نمی تواند گمراه کننده باشد. در نسخه فروش خود قولی ندهید که نمی توانید به آن عمل کنید.و فراتر از آن رک و اخلاقی باشید. تیم فروش شما باید در مورد قیمت گذاری و اینکه چگونه پیشنهاد شما می تواند به طور قانونی به مشتریان بالقوه کمک کند، آگاه باشد. اگر سازمان شما یک اشتباه قابل توجه مرتکب شد، آن را در اختیار داشته باشید و در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.
در تعهد خود به کار برای بهترین منافع مصرف کنندگان صادق باشید و آن را با در جریان نگه داشتن آنها و تا حد امکان باز و صادقانه ثابت کنید.
4. بازخورد بخواهید و بر اساس آن عمل کنید.
مصرف کنندگان مایلند به کسب و کارهایی که به نوعی در آن سهام دارند اعتماد کنند – شرکت هایی که صادقانه معتقدند مشتریانشان اهمیت دارند. و یکی از بهترین راهها برای نشان دادن اینکه سازمان شما با این شرایط مطابقت دارد این است که بازخورد مشتری را بخواهید و به آن عمل کنید.
نظرسنجیها را بررسی کنید، پس از هر تماس نظرسنجی بازخورد بخواهید، راههایی بیابید که به مشتریان اجازه دهید در عملیات شما مشارکت داشته باشند و آنها را بهبود بخشند. این یکی از راههای مؤثرتر برای این است که مشتریان بدانند که ارزش آنها را بیشتر از پولشان میدانید.
آنچه را که آنها می گویند بشنوید، و اگر چیزی که آنها مطرح می کنند شما را به درد می آورد – یا مشتریان زیادی نکات یا مسائل مشابهی را مطرح می کنند – کاری در مورد آن انجام دهید. کسب و کار خود را بر اساس بینش مشتریان خود بهبود بخشید.
این یک راه عالی برای نشان دادن این است که رابطه شما در هر دو طرف پیش میرود – کمک به ایجاد اعتماد با اجازه دادن به مشتریانتان که بدانند مایلید حرف آنها را بشنوید.
5. قابل دسترس باشید.
هنگامی که مشتری با مشکلی در مورد محصول یا خدمات شما با شما تماس می گیرد، به نفع شماست که یک نماینده پشتیبانی در سریع ترین زمان ممکن با او در تماس باشد. این نکته با یک موضوع تکرارشونده در این لیست تأکید می شود – به مشتریان خود اجازه دهید بدانند که اهمیت دارند.
قابل اعتماد باشد. آنها را برای مدت طولانی در انتظار نگه ندارید. و هنگامی که آنها با تیم پشتیبانی شما ارتباط برقرار می کنند، مطمئن شوید که کمکی که دریافت می کنند کامل، متفکر، صبور و محترمانه است. نمایندگان خدمات شما باید تا حد امکان متین و حرفه ای باشند – مهم نیست مشتری چقدر آشفته باشد.