نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:54 ق.ظ

چگونه یک پادکست تولید کنیم

توسط ری بلکنی

آیا دانش تخصصی در زمینه بازاریابی، امور مالی یا موضوع دیگری دارید که دوست دارید با جهان به اشتراک بگذارید؟ میزبانی پادکست خود یک راه فوق العاده برای ایجاد موقعیت خود به عنوان یک رهبر فکری و به اشتراک گذاشتن تخصص خود با مخاطبان بالقوه زیادی است. پادکست ها در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و به رسانه سرگرمی ترجیحی برای مصرف کنندگان بی شماری در سراسر جهان تبدیل شده اند.

اگر آماده تولید پادکست هستید، مهم است که برخی از مراحل اساسی کلیدی را دنبال کنید.

نحوه تولید پادکست

1. مطمئن شوید که موضوع بالقوه پادکست شما مورد تقاضا است

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که زمان و منابع زیادی را صرف راه اندازی پادکستی کنید که هیچ کس علاقه ای به گوش دادن به آن ندارد. شما باید تعادل کاملی بین انتخاب موضوعی که می‌خواهید درباره آن بحث کنید و موضوعی که مخاطب می‌خواهد به آن توجه کند، پیدا کنید.

برای پیدا کردن موضوع مناسب، موضوع پادکست خود را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید و ببینید که افراد چند بار آن موضوع را جستجو کرده اند. اگر جستجوهای زیادی در گوگل وجود نداشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که افراد آن موضوع پادکست را در Spotify یا سایر پلتفرم‌ها جستجو نکنند.

با توجه به همین نکته، وقتی موضوعی با علاقه زیاد پیدا می‌کنید، مطمئن شوید که بازار با نمایش‌های زیاد در مورد آن موضوع اشباع نشده است. شما نمی خواهید پادکست شما در میان بسیاری از پادکست های دیگر که خیلی شبیه هم هستند گم شود، زیرا برای همان مخاطبان هدف رقابت خواهید کرد.

اگر موضوع پادکست پیشنهادی شما تمام این تست ها را پشت سر بگذارد، ممکن است موضوع موفقی پیدا کرده باشید و باید برنامه ریزی برنامه را ادامه دهید.

2. بر تولید حرفه ای برای پادکست خود تمرکز کنید

هیچ‌کس نمی‌خواهد به پادکستی گوش کند که به‌طور نامرتب در کنار هم قرار گرفته است. می‌خواهید کیفیت صدای پادکست‌تان بی‌نظیر باشد، بنابراین به جای استفاده از میکروفون لپ‌تاپ برای ضبط قسمت‌ها، یک میکروفون با کیفیت بالا بخرید. اگر پادکست شما یک جزء ویدیویی نیز دارد، یک دوربین با کیفیت بالا برای فیلمبرداری قسمت های خود بخرید. این باعث می شود ویدیوهای بسیار واضح تر از آنچه با دوربین لپ تاپ خود به دست می آورید، تضمین شود.

اگر به دنبال ابزاری برای ویرایش پادکست خود هستید و بودجه بسیار محدودی دارید، حتما Audacity را بررسی کنید، ابزار ویرایش صوتی رایگانی که 90 درصد نیازهای شما را برطرف می کند. همچنین، در حالی که تمرکز بر ضبط صوتی با کیفیت بالا مهم است، در تلاش برای کامل کردن تک تک اپیزودها غرق نشوید – اشتباهات گاه به گاه در دیالوگ، نمایش شما را معتبرتر می کند. هیچ کس انتظار سطح کیفیت NPR را ندارد.

3. با شروع از شبکه خود، مهمانان عالی را رزرو کنید

شما می خواهید با مهمانانی مصاحبه کنید که می توانند بحث های جذابی را برای شنوندگان پادکست شما فراهم کنند. ابتدا افرادی را در نظر بگیرید که میهمانان خوبی از شبکه همکاران تجاری، دوستان و خانواده شما هستند. سپس از آن افراد برای سایر مهمانان احتمالی توصیه بخواهید، زیرا شما هرگز نمی دانید که آنها ممکن است با چه کسی در ارتباط باشند. به این کار ادامه دهید و می توانید به آرامی از نردبان مهمانان بالا بروید و شروع به رزرو بازیکنان واقعی برای برنامه خود کنید.

4. با تبدیل شدن به یک میزبان پادکست، شنوندگان را افزایش دهید

هر میزبان پادکست می‌خواهد برنامه‌شان بزرگ شود. یکی از راه‌های مطمئن برای افزایش شنوندگان و رشد برنامه‌تان، حضور به عنوان مهمان در پادکست‌های دیگران است. هر بار که میزبان پادکست هستید، این فرصت را دارید که برنامه خود را به یک مخاطب کاملاً جدید متصل کنید.

5. مشارکت شنوندگان را تشویق کنید

پادکست های عالی شنوندگان خود را درگیر می کنند. یکی از راه‌های تشویق مشارکت این است که از شنوندگان بخواهیم برای موضوعات قسمت‌های آینده سؤالات خود را ارسال کنند و سپس در قسمتی که به سؤال آنها پاسخ داده می‌شود، خوشحال شوند. همچنین، اگر قصد دارید با یک چهره محبوب در برنامه خود مصاحبه کنید، از فالوورهای شبکه های اجتماعی خود بخواهید که سوالات خود را زودتر از موعد برای مهمان شما ارسال کنند. علاوه بر ایجاد تعامل، همچنین راهی عالی برای کمک به شما در آماده سازی سوالات برای مصاحبه است.

6. با سریالی کردن به برنامه پخش خود پایبند باشید

مهم است که برنامه پادکست منظمی داشته باشید تا شنوندگان شما منتظر قسمت هایی باشند که در روزهای خاصی پخش می شوند. با این حال، تولید پادکست زمان و تلاش زیادی را می طلبد، بنابراین ماندن در برنامه ممکن است دشوار باشد. یکی از راه‌های پایبندی به برنامه پخش منظم، پخش دسته‌ای است. برای یک روز یا چند روز برنامه ریزی کنید که تعدادی قسمت را ضبط و ویرایش کنید. سپس می توانید اپیزودها را هر طور که مناسب می دانید برنامه ریزی کنید.

7. پادکست خود را محل کسب درآمد کنید

اگر پادکست شما ویروسی شود و در هر قسمت تعداد زیادی بازدید داشته باشد، می‌توانید برای یک تبلیغ ویژه از شرکت‌ها هزینه کنید. با این حال، راه بهتری برای سود بردن از پادکست شما وجود دارد: از آن برای تبلیغ پیشنهادات تجاری خود استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید برای یک قسمت که در آن یک محصول 100 دلاری را تبلیغ کرده‌اید، 100000 دانلود دریافت کرده‌اید. اگر در نهایت محصول خود را فقط به 2 درصد از مخاطبان خود بفروشید، 200000 دلار درآمد خواهید داشت.

آیا آماده تولید پادکست هستید؟

پادکست یک راه فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن تخصص و تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه خود است. برای راه‌اندازی پادکست موفق خود، نکات ما را دنبال کنید – از موارد ضروری تولید گرفته تا راه‌هایی برای افزایش شنوندگان.

درباره نویسنده

Ray Blakney مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Live Lingua، یک پلتفرم مشهور یادگیری زبان آنلاین است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *