نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 3:08 ق.ظ

مزایا و معایب پذیرش ارز دیجیتال در کسب و کار های کوچک

توسط کریستن کورپیون

22 می به عنوان “روز پیتزا بیت کوین” نامیده می شود، زیرا در آن روز در سال 2010، برنامه نویسی به نام لازلو هانیچ در اولین معامله تجاری ارزهای دیجیتال شرکت کرد: او دو پیتزا با 10000 بیت کوین خرید. با توجه به قیمت فعلی بیت کوین، این رقم به بیش از 170 میلیون دلار در هر پیتزا می رسد.

دوازده سال بعد، بیت کوین به ویژه در دنیای فناوری و سرمایه‌گذاری جریان اصلی‌تری است، اما کسب‌وکارهایی که هر شکلی از ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند، هنوز نسبتاً عجیب و غریب در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، اگر تکامل ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای انجام معاملات تجاری از منحنی پذیرش فناوری معمولی پیروی کند، به زودی بسیاری دیگر به پذیرندگان اولیه امروزی خواهند پیوست. بنابراین آیا کسب و کار شما باید ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت برای کالاها و خدمات بپذیرد؟ بستگی دارد. به ناچار این فرآیند یکپارچه تر خواهد شد، اما امروزه هنوز برخی از عوارض و خطرات وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید – و همچنین مزایای بالقوه زیادی.

مزایا و معایب پذیرش ارز دیجیتال

وقتی صحبت از ارز دیجیتال به میان می‌آید، «مخالفت» یک فرد، «طرفداری» دیگری است – بنابراین اینکه آیا تجارت شما باید با ارز دیجیتال معامله شود، بستگی زیادی به اهداف و اشتهای شما برای ریسک دارد.

طرفداری: پرداخت ها برگشت ناپذیر هستند

این واقعیت که پرداخت‌های کریپتو غیرقابل برگشت هستند، برای کسب‌وکارها یک مزیت است. فقط کسب‌وکاری که پرداخت را دریافت می‌کند می‌تواند بازپرداخت صادر کند—هیچ پردازشگر پرداخت شخص ثالثی وجود ندارد که بتواند در پاسخ به ادعای کلاهبرداری بی‌اساس، پرداخت را پس بگیرد.

طرفدار: بدون هزینه پردازش پرداخت

علاوه بر این، برخلاف تراکنش‌های کارت اعتباری، هیچ کارمزد پردازش پرداخت «فرد میانی» در تراکنش‌های رمزنگاری وجود ندارد. از آنجایی که این یک ارز دیجیتالی است که از طریق بانک یا شخص ثالث دیگر جریان ندارد، هیچ کارمزدی برای ارسال توسط مشتری و پذیرش بیت کوین توسط یک تجارت لازم نیست.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که در صورت انتخاب یک کسب و کار، برای تبدیل بیت کوین به دلار، هزینه هایی در نظر گرفته می شود. شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس خدمات بازرگانی (با پرداخت هزینه) ارائه می‌کنند که بلافاصله ارز دیجیتال را با ارزش نقدی آن مبادله می‌کنند.

حرفه ای: کسب و کار را به بازارهای جدید باز می کند

مزیتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود برای کسب‌وکار پذیرش ارزهای دیجیتال این است که می‌تواند یک کسب‌وکار – به‌ویژه کسب‌وکاری با قابلیت‌های تجارت الکترونیک – را به بازارهای جدید، چه داخلی و چه در خارج از کشور باز کند. جامعه ارزهای دیجیتال یک جامعه فشرده است که تمایل دارد از مشاغلی که وارد عرصه کریپتو می شوند حمایت کند. و فروش خارج از کشور می‌تواند امکان‌پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر شود، زیرا کارمزدهای بالا و هزینه‌های مبادله معمولاً هنگام استفاده از ارزهای سنتی حذف می‌شوند.

منفی: عدم قطعیت نظارتی و مالیاتی

یکی از موانع اصلی که مانع از پذیرش کریپتو توسط کسب و کارها می شود، عدم قطعیت نظارتی و مالیاتی است. در حال حاضر، IRS با ارز دیجیتال (که آن را “ارز مجازی” می نامد) به عنوان دارایی برای اهداف مالیات بر درآمد فدرال رفتار می کند.

این بدان معنی است که یک صاحب کسب و کار باید سوابق دقیق تراکنش ها را حفظ کند، زیرا اگر یک صاحب کسب و کار ارز مجازی را با آنچه که IRS آن را “ارز واقعی” می نامد (یعنی دلار آمریکا) مبادله کند، در این صورت مالک کسب و کار باید هرگونه سود یا زیان سرمایه را تشخیص دهد. فروش، بر اساس ارزش بازار منصفانه ارز دیجیتال  دریافت.

مزایا و معایب: نوسانات قیمت کریپتو

برای برخی از مشاغل و کارآفرینان، نوسان قیمت کریپتو وحشتناک است. برای دیگران، این پیشنهاد یک ارزش است. به هر حال، ۱۰۰ دلار بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۹ ارزشی بیش از ۱۰۰۰ دلار در اوایل سال ۲۰۲۲ داشت که بازدهی بیش از ۱۰ برابری داشت. با این حال، بیت کوین از آن زمان کاهش یافته است، اگرچه (از اواسط ژوئن 2022) همچنان ارزش آن به طور قابل توجهی بالاتر از سال 2019 است. نکته این است که اگر تصمیم به پذیرش رمزارز دارید، باید دست و پنجه نرم کنید.

ریسکی که باید در نظر گرفت

آخرین خطری که باید به آن اشاره کرد این است که اگر کسب‌وکار شما یک طرح نظارتی دارد که بر نحوه دریافت پرداخت‌های شما از مشتریان یا مشتریان تأثیر می‌گذارد، درک تأثیر پذیرش ارز دیجیتال مهم است.

برای مثال، به‌عنوان مالک یک شرکت حقوقی، قبل از شروع پذیرش پرداخت‌های رمزنگاری شده از مشتریان، برای من بسیار مهم بود که بدانم چگونه این کار را به گونه‌ای انجام دهم که با قوانین اخلاقی حاکم بر روابط وکیل/موکل، از جمله پرداخت و رسیدگی به هزینه ها مرتبط است.

  مراحل لازم برای پذیرش ارز دیجیتال توسط یک کسب و کار

برای کسب‌وکاری که تصمیم گرفته است مزایای پذیرش رمزارز بیشتر از معایب آن است، گام بعدی این است که فرآیند لجستیکی را طی کند تا برای انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شود. خبر خوب این است که برای شروع نیازی نیست که یک متخصص فناوری باشید.

1. یک کیف پول رمزنگاری ایجاد کنید

این اولین قدم ایجاد یک کیف پول رمزنگاری است که مانند یک حساب بانکی عمل می کند که از آن برای ارسال و دریافت پول دیجیتال استفاده می کنید. برخی از کیف پول‌ها فقط برای یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین قابل استفاده هستند، در حالی که برخی دیگر چندین ارز را ذخیره می‌کنند. گزینه های کیف پول زیادی برای انتخاب وجود دارد.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کیف پول امنیت است. متأسفانه، مجرمان سایبری به دنبال فرصت هایی برای سرقت رمزنگاری هستند و روشی که یک کسب و کار یا فرد ارز خود را نگه می دارد، می تواند آن را کم و بیش در برابر حملات آسیب پذیر کند. به طور کلی، کیف پول های “سرد” که به اینترنت متصل نیستند، نسبت به کیف پول های “گرم” که متصل هستند، از امنیت بیشتری برخوردار هستند. با این حال، در حالی که استفاده از کیف پول گرم ممکن است امنیت کمتری داشته باشد، اما برای بسیاری از این خطر با راحتی امکان تراکنش یکپارچه از طریق اینترنت غلبه می‌کند.

2. یک پردازشگر پرداخت را انتخاب کنید

تا جایی که یک کسب و کار ابزاری برای تبدیل ارز دیجیتال به دلار می خواهد، باید یک پردازشگر پرداخت مانند کوین بیس، بیت پی یا کوین گیت انتخاب کند. از آنجایی که برخی از ارائه دهندگان هم به عنوان پردازنده و هم به عنوان کیف پول عمل می کنند، ممکن است بتوانید هر دو مرحله را یکجا تکمیل کنید.

3. نحوه پذیرش پرداخت های رمزنگاری شده را تعیین کنید

مرحله نهایی این است که بفهمید چگونه پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرید – مانند وب‌سایت خود – و تهیه و پیکربندی فناوری مناسب برای انجام این کار. آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست. اگر کسب‌وکار شما قصد دارد پرداخت‌های ارز دیجیتال را از طریق وب‌سایت خود بپذیرد، و قبلاً یک کیف پول دیجیتال ایجاد کرده است، ممکن است به سادگی اضافه کردن یک افزونه در وب‌سایت Shopify یا WordPress باشد.

آیا کسب و کار شما باید ارز دیجیتال را بپذیرد؟

این سوالی است که فقط شما می‌توانید به آن پاسخ دهید، اما امیدواریم اکنون ایده بهتری درباره آنچه در آن وجود دارد داشته باشید.

یک مطالعه اخیر گزارش داد که 56 درصد از بزرگسالان آمریکایی یا مالک یا مالک ارزهای دیجیتال هستند، و تقریباً 18 درصد از بزرگسالان آمریکایی که هرگز صاحب ارزهای دیجیتال نبوده اند، قصد دارند در سال آینده مقداری از آن را خریداری کنند، بنابراین بازار در حال رشدی است که کسب و کار شما ممکن است آن را انتخاب کند.

درباره نویسنده

کریستن کورپیون بنیانگذار CORPlaw است، یک شرکت حقوقی مبتکر و مستقر در میامی که به شرکت‌های فناوری در حال رشد و کارآفرینان به عنوان مشاور عمومی خدمت می‌کند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *