نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:10 ب.ظ

چرا داده های خرد برای بینش ریسک آب و هوا ضروری است؟

16 ژوئن 2022- آندریا بلکمن و تیمش متعهد به ایجاد “نظم در هرج و مرج” هستند. عکس از سایت Moody’s

فعالان بازار هنگام ایجاد دیدگاهی روشن از خطرات و فرصت‌های ESG باید چه چیزی را در اولویت قرار دهند؟ آندریا بلکمن، رئیس جهانی Moody’s ESG Solutions، درباره چگونگی تغییر نگرش‌ها و انتظارات و نقش «پوشش جامع» در سبز کردن اقتصاد جهانی بحث می‌کند.

با افزایش فوریت در مورد بحران آب و هوا، جهان شاهد درخواست های بیشتری برای پاسخگویی و شفافیت موجود است. فشار بازار و سرمایه گذار بر بخش خصوصی برای گذار به اقتصاد کم کربن افزایش می یابد و افشای ESG شرکتی را به بخش مهمی از پازل تبدیل می کند.

ادعاهای مبهم در مورد پایداری با سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها کنار نخواهد آمد. در عوض، آنها خواستار داده‌های دقیق در مورد تأثیرات ESG شرکت‌ها هستند، چه به شکل درک ریسک مرتبط با طبیعت، از دست دادن تنوع زیستی، ملاحظات حقوق بشر یا سایر عوامل ESG.

آندریا بلکمن، مدیر عامل و رئیس جهانی Moody’s ESG Solutions می‌گوید: «بزرگ‌ترین چالش برای مشتریان ما دسترسی به اطلاعات در مورد خطرات و فرصت‌های آب و هوایی است که با آن راحت هستند. با پیچیده‌تر شدن بازار، پزشکان می‌خواهند مطمئن شوند اطلاعاتی که دریافت می‌کنند قابل اعتماد است.»

Moody’s ESG Solutions که در سال 2020 تأسیس شد، مشتریانی در سراسر طیف مالی دارد: شرکت ها، بانک ها، شرکت های بیمه، تخصیص دهندگان سرمایه و مدیران پرتفوی. بسیاری در حال حاضر به دنبال نظارت فعالانه بر ریسک ESG هستند، چه برای نشان دادن ارزش های شرکتی خود یا یک قدم جلوتر از مقررات آینده.

بلکمن می‌گوید: «بسته به نقش خود به‌عنوان یک شرکت یا به‌عنوان مدیر دارایی، آنها همچنین می‌خواهند در مباشرت شرکت کنند». “آنها می خواهند با زنجیره تامین خود یا با سرمایه گذاران خود درگیر شوند و می خواهند این کار را با آگاهی از جایگاه هر گروه از نظر عملکرد ESG خود تا حد امکان انجام دهند.”

او اضافه می کند که در چند سال گذشته، ESG و مسائل مربوط به آب و هوا به عنوان یک کلاس خطر مرتبط و تخصصی دیده شده است. راه‌اندازی Moody’s ESG Solutions منعکس‌کننده و در خدمت تقاضای فزاینده بازار برای بینش‌های ESG خاص‌تر، دقیق‌تر و شفاف‌تر است که نه تنها چگونگی تأثیر ملاحظات ESG و آب و هوا بر عملکرد شرکت را در نظر می‌گیرد، بلکه چگونگی تأثیر عملیات یک شرکت بر طیف گسترده‌ای از سهامداران را نیز در نظر می‌گیرد. محیط زیست، به کارکنان، به جامعه به طور کلی. این رویکرد به اصطلاح «ماده‌ای مضاعف» در مرکز پیشنهادات ESG Moody’s قرار دارد.

بلکمن می‌گوید: «وقتی بازار شروع به نزدیک شدن به ما کرد و گفت، آیا می‌توانید وارد این عرصه شوید، آنچه واقعاً می‌گفتند این بود که «آیا می‌توانید به هرج و مرج نظم بدهید؟»». «ما به اصول اولیه برگشتیم. ما به وضوح هر نقطه داده را تعریف می‌کنیم و روش‌های ارزیابی ESG خود را به روشی کاملاً شفاف ایجاد می‌کنیم، مخصوص یک بخش که اهمیت بخش را منعکس کند.»

دیدگاهی جامع از ریسک

برای درک تأثیر کوتاه مدت و بلندمدت ESG و قرار گرفتن در معرض آب و هوا، فعالان بازار نیاز به دید کامل و قابل اعتمادی از خطرات و فرصت ها دارند. اینجاست که پیشنهاد جامع مودی وارد می‌شود. یک پلتفرم جدید، Moody’s ESG360، به مدیران پورتفولیو دسترسی به داده‌های ریسک فیزیکی و اقلیمی در 10000 شرکت در سراسر جهان را فراهم می‌کند. در آینده، این پلتفرم برای پوشش 300 میلیون شرکت دولتی و خصوصی از طریق ترکیبی از نمرات مدل‌سازی شده و تایید شده توسط تحلیلگر ESG، تقویت می‌شود و به مدیران پورتفولیو اجازه می‌دهد تا رهبران و عقب‌مانده‌ها را در یک منطقه یا بخش مشخص شناسایی کنند.

بلکمن می‌گوید: «اگر یک مؤسسه مالی هستید، به این دیدگاه کل‌نگر از ریسک نیاز دارید، که شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک و متوسط، املاک تجاری و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن را پوشش می‌دهد». «ما در حال ایجاد داده‌هایی هستیم که می‌تواند در کل مجموعه و همچنین در سطح نهاد و همه روی یک پلت فرم واحد اعمال شود.

واضح است که راه حلی با این ماهیت شامل مقادیر زیادی داده است. در حال حاضر، چالش این است که شرکت‌ها – به ویژه SMEها – چیز زیادی را فاش نمی‌کنند که بر کیفیت داده‌ها و پوشش شرکت تأثیر می‌گذارد. برای کمک به غلبه بر این مشکل، مودیز علاوه بر جمع‌آوری داده‌ها از طریق تأیید تحلیلگر و اعتبارسنجی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به کار می‌گیرد.

ما مجموعه‌ای از نمونه‌های مرتبط آماری را انتخاب می‌کنیم و از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای امتیازدهی به شرکت‌های خصوصی در سطح جهانی استفاده می‌کنیم. بلکمن می‌گوید: این داده‌های ضروری برای مدیریت ریسک و پورتفولیو به مؤسسات مالی ارائه می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ریسک ESG را در زنجیره‌های تأمین جهانی خود نظارت کنند. همانطور که افشای شرکت ها بهتر می شود، دقت امتیازات بهبود می یابد و به مرور زمان می توان آنها را با عملکرد مالی مرتبط کرد.

مودیز به جای اینکه وانمود کند افشاگری هایی وجود دارد که هیچ خبری وجود ندارد، مطمئن ترین اطلاعات موجود را به مشتریان خود ارائه می دهد و در عین حال شکاف ها را برجسته می کند.

بلکمن می‌گوید: « ما به وضوح برچسب گذاری می کنیم که آیا یک شاخص یا یک نقطه داده پیش بینی، تایید یا تایید نشده است.”

پر کردن شکاف های داده

جمع آوری داده ها مشکل است، حتی در جایی که شرکت ها افشا می کنند، آنها این کار را به روش استاندارد انجام نمی دهند. خط‌مشی‌های شرکت می‌توانند از مبهم «با همه باید یکسان رفتار شود»، تا خاص  ،  ما افزایش X درصد زنان در نقش‌های رهبری تا سال 2025 را هدف قرار داده‌ایم. اینجا جایی است که تجزیه و تحلیل مبتنی بر فناوری Moody’s مطرح می شود.

بلکمن توضیح می دهد: «ما از یادگیری ماشینی برای انجام استخراج داده ها استفاده می کنیم. سپس ما سطوحی از تضمین کیفیت را داریم، به طوری که می‌توانیم بررسی کنیم که چیزی که انتخاب کرده‌ایم همان چیزی است که می‌خواستیم انتخاب کنیم، و سپس می‌توانیم آن را از طریق اسکریپت‌های استانداردسازی قرار دهیم تا مطمئن شویم که به یک واحد مشترک تبدیل می‌شود. در نهایت، شما باید آن را از طریق اعتبارسنجی تحلیلگر بگذرانید، زیرا وقتی در حال صحبت از افشای شرکت ها هستید، سوال این است که آیا این نسبت به دیگران و استانداردهای هنجاری خوب است یا بد؟

هدف ایجاد یک استاندارد مشترک است که می تواند در سراسر صنعت مورد استفاده قرار گیرد، بدون توجه به موارد استفاده مشتری و الزامات گزارش دهی آنها. چه مشتری یک شرکت، یک تخصیص دهنده سرمایه یا یک موسسه مالی باشد، آنها به اطلاعات عینی نیاز دارند تا عملکرد، ریسک و پیامدهای مالی را ببینند.

در این میان، مودیز در حال تعامل نزدیک با تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران است تا به بازار کمک کند تا افشاگری‌های مناسب ESG را ایجاد کند.

علاوه بر Moody’s ESG360، این شرکت همچنین یک پلتفرم تعامل شرکتی به نام Moody’s ESG360 Connect راه اندازی کرده است که شرکت ها را قادر می سازد مستقیماً با Moody’s تعامل داشته باشند و از نمایش دقیق داده ها و عملکرد ESG اطمینان حاصل کنند. با گذشت زمان، این پلتفرم به مودی کمک می کند تا اطلاعاتی را که در مقابل سرمایه گذار قرار می گیرد، بهبود بخشد.

https://capitalmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *