نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 2:47 ق.ظ

عینک واقعیت مجازی برای کمک به کسانی که نمی توانند حرکت کنند .

1 ژوئیه 2022

تحقیقات قبلی توضیح داده است که چگونه آموزش مجازی مزایای  شناختی و عصبی ایجاد می کند. با تکیه بر این نتایج، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک آموزش مجازی مشابه می تواند استرس و اضطراب روانی-اجتماعی را نیز کاهش دهد.

ورزش بدنی به سلامت کلی ما کمک می کند. اما برای برخی – مانند بیماران عصبی، افرادی که از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند و بیماران بستری در بیمارستان- ورزش فیزیکی امکان‌پذیر نیست یا حتی خیلی خطرناک است. با این حال، اثرات مشابهی ممکن است با استفاده از واقعیت مجازی فراگیر (IVR) ایجاد شود.

علیرغم اینکه تلفن گویا در ابتدا برای سرگرمی طراحی شده بود، به دلیل استفاده بالقوه آن برای اهداف بالینی، توجه جامعه دانشگاهی را به خود جلب کرده است، زیرا به کاربر اجازه می دهد تا دنیای مجازی را از طریق یک بدن مجازی تجربه کند.

در مطالعه قبلی محققان مرکز تحقیقات پیری هوشمند دانشگاه توهوکو، آنها دریافتند که نگاه کردن به یک بدن مجازی متحرک که در منظر اول شخص نمایش داده می‌شود، باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود. تعداد ضربان قلب به طور منسجم با حرکات مجازی افزایش/کاهش یافت، حتی اگر شرکت کنندگان جوان ثابت ماندند. در نتیجه، مزایای جدی شناختی و عصبی، درست مانند پس از فعالیت فیزیکی واقعی رخ داد.

در یک مطالعه بعدی، فواید مشابهی بر روی افراد مسن سالم پس از جلسات 20 دقیقه ای که دو بار در هفته به مدت شش هفته انجام می شد، مشاهده شد.

در مطالعه حاضر، محققان تأثیر بر استرس را مورد بررسی قرار دادند و سطح دیگری به تأثیرات مفید آموزش مجازی اضافه کردند. سوژه های جوان سالم در حالی که یک جا نشسته بودند، یک آموزش مجازی را که از دید اول شخص نمایش داده می شد، تجربه کردند و توهم مالکیت بر حرکات را ایجاد کردند.

آواتار به مدت 30 دقیقه با سرعت 6.4 کیلومتر در ساعت دوید. قبل و بعد از آموزش مجازی، محققان پاسخ استرس روانی-اجتماعی را با اندازه گیری آلفا آمیلاز بزاقی – یک نشانگر زیستی مهم که سطوح استرس عصبی غدد درون ریز را نشان می دهد – القا و ارزیابی کردند. به طور مشابه، آنها یک پرسشنامه ذهنی برای اضطراب توزیع کردند.

نتایج نشان داد کاهش پاسخ استرس روانی اجتماعی و سطوح پایین‌تر اضطراب پس از تمرین مجازی، قابل مقایسه با آنچه پس از تمرین واقعی اتفاق می‌افتد.

پروفسور دلیلا بورین، که این مطالعه را توسعه داده است، می گوید: «استرس روانی اجتماعی نشان دهنده استرس تجربه شده در موقعیت های اجتماعی مکرر مانند قضاوت اجتماعی، طرد شدن، و زمانی که عملکرد ما ارزیابی می شود، است.در حالی که قرار گرفتن در معرض استرس به میزان متوسط ​​ممکن است مفید باشد، مواجهه مکرر و افزایش یافته می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. این نوع آموزش مجازی نمایانگر یک مرز جدید است، به ویژه در کشورهایی مانند ژاپن، که در آن تقاضاهای عملکرد بالا و جمعیت پیری وجود دارد.

این آخرین یافته ها در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *