نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:13 ق.ظ

نقش اتوماسیون در آینده تولید

25 مه 2022 توسط The Manufacturer

ایده عملیات مستقل برای تاسیسات تولیدی برای چندین دهه در دستور کار بوده است، اما با بلوغ فناوری‌های Industry 4.0، آنچه زمانی یک ایدئولوژی آرمانی بود، بسیار ملموس شده است، به‌ویژه زمانی که شرکت‌ها استراتژی‌های بازیابی پس از همه‌گیری را شکل می‌دهند. در این مقاله، The Manufacturer   با  Uwe Kueppers ، مدیر خدمات مشاوره در Kalypso یک شرکت اتوماسیون Rockwellو رئیس هیئت مدیره EMEA MESA صحبت می کند.

چگونه ظهور فناوری های دیجیتال پذیرش اتوماسیون را تسریع کرده است؟

 Uwe Kueppers  ، مدیر خدمات مشاوره در Kalypso

فناوری‌های دیجیتالی با رشد سریع شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا اتوماسیون را آسان‌تر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری اتخاذ کنند. به عنوان مثال، انتقال از LAN و Wi-Fi به 5G، تنوع گسترده‌تری از تبادل داده و قابلیت‌های اتصال را برای دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف ممکن می‌سازد که به نوبه خود امکان دسترسی سریع به داده‌ها و اتوماسیون فرآیند را برای نیازهای مختلف در تولید فراهم می‌کند.

رشته دیجیتال جریان یکپارچه داده‌ها است که فرآیندهای تجاری، سیستم‌ها، محصولات و تجهیزات را در سراسر زنجیره ارزش به هم متصل می‌کند تا رشد کسب‌وکار، تعالی عملیاتی و کاهش ریسک را ارائه دهد. برای فعال کردن رشته دیجیتال، فناوری دیجیتال تجهیزاتی مانند چاپگرهای سه بعدی و همچنین تجهیزات پیشرفته و محصولات دیجیتال برای مصرف کنندگان مورد نیاز است. اتوماسیون امکان در اختیار داشتن داده ها و زمینه آن برای هر فرآیند و تجهیزات است، بنابراین اتوماسیون به یک تقاضای رو به رشد تبدیل شده است.

همه‌گیری کووید چگونه بر پذیرش اتوماسیون تأثیر گذاشته است؟

COVID پذیرش اتوماسیون را در بسیاری از شرکت ها تسریع کرده است زیرا منجر به موارد زیر شده است:

    ظهور کار از راه دور با تعداد کمتری از افراد مجاز به کارخانه، تخصص باید از راه دور ارائه می شد. امکان دسترسی، پشتیبانی و کنترل تجهیزات از راه دور با همکاری افراد در محل نیز ضروری شد.

    تولید انعطاف پذیرتر شرکت ها نیاز به توسعه فرآیندهایی برای واکنش به مواردی مانند اختلالات، محدودیت های پیش بینی نشده، مسائل زنجیره تامین و تغییرات محصول داشتند. این نیاز به یک واکنش سریع شامل استفاده از استراتژی دیجیتال و یکپارچه سازی خودکار یکپارچه فرآیندها دارد.

    تغییر در رفتار B2C: مصرف کنندگان و مشتریان به سرعت رفتار B2C خود را به نفع مدل های سفارش مستقیم و تحویل تغییر دادند. سازمان ها باید رفتار مشتری جدید را درک می کردند و برای به دست آوردن مزیت بازار و افزایش پایگاه مشتری، سریعتر واکنش نشان می دادند.

به طور خلاصه، در طول همه‌گیری، شرکت‌ها به سرعت شناسایی کردند که در کجا فرآیندهای آنها شکسته شده است و کجا سیستم‌ها و جریان یکپارچه داده در دسترس نیست. این منجر به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در اتوماسیون برای تضمین تداوم کسب و کار یا حتی برای بقای ساده به عنوان یک شرکت شده است.

داده‌ها چقدر برای موفقیت فناوری اتوماسیون کلیدی هستند؟

مدیریت داده ها یکی از مهم ترین عناصر یک رونمایی موفق از فناوری اتوماسیون است. اعتبارسنجی تمام داده‌های اصلی در طول چرخه عمر کامل محصول، نیازمند ساختاری شفاف و جریان یکپارچه داده در طول فرآیند است، زیرا دستگاه‌های دیجیتالی بیشتر و بیشتری داده‌ها را ایجاد می‌کنند و این داده‌ها باید در سراسر فرآیندها، برنامه‌ها و تجهیزات مختلف تراز شوند.

اتوماسیون برای استراتژی های بازیابی پس از همه گیری چقدر کلیدی است؟

اتوماسیون بسیاری از شرکت‌ها را بر اساس محدودیت‌های داده شده در طول همه‌گیری همانطور که در بالا توضیح داده شد، فعال کرده است و آنها را قادر می‌سازد تا پس از همه‌گیری، با شناسایی پتانسیل‌های جدید و به شرکت‌ها اجازه دهند اکنون مانند یک استراتژی برج کنترل به گام بعدی بروند و به سمت جاه‌طلبی تبدیل شدن به یک کارخانه مستقل حرکت کنند.

راه رسیدن به خودمختاری سریع نیست. این نیاز به یک رویکرد ساختاریافته و برنامه ریزی شده در طول زمان دارد. عناصر کلیدی یک کارخانه مستقل به شرح زیر است:

  • اتوماسیون فرآیندهای تولید و تجهیزات برای تضمین عملکرد خودکار تجهیزات و فرآیندها با تعامل جزئی یا بدون تعامل افراد و اپراتور و دریافت تمام داده ها و اطلاعات مربوطه برای فعالیت های اتوماسیون بعدی مانند تجزیه و تحلیل، بهبود مستمر و هوشمندسازی تجاری.
  • استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته و الگوریتم های یادگیری ماشینی برای پیش بینی نتایج پیش بینی نشده و سپس تجویز راه حل ها از طریق کنترل حلقه باز یا بسته.
  • مدیریت تغییر سازمانی (OCM) …سازمان‌ها به یک رویکرد جامع نیاز دارند که از فناوری دیجیتال استفاده کند، فرآیندها را اصلاح کند و ایجاد مدل‌های تجاری جدید را با مشتریان تسهیل کند. بنابراین پیاده سازی اتوماسیون و رشته دیجیتال ممکن است فرآیندها و نحوه کار افراد را تغییر دهد. بنابراین درک اینکه چه چیزی برای مردم تغییر خواهد کرد و چه سودی برای آنها و سازمان خواهد داشت. تعریف آمادگی افراد و تضمین یک پذیرش روان و ارتباط شفاف و همچنین آموزش افراد تنها برخی از جنبه های رویکرد مدیریت تغییر است. مشارکت رهبری و تحقق ارزش مورد انتظار و همچنین مدل حاکمیت برنامه، طراحی کاربر محور محور و استراتژی عامل تغییر نیز بخش مهمی از OCM هستند.

یک کارخانه مستقل تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا انعطاف‌پذیری بیشتری در تولید محلی، زنجیره تامین و استراتژی‌های بازار منطقه‌ای داشته باشند. با ایجاد راه‌حل‌های تولید خودکار و خودکار، می‌توان به میزان قابل توجهی عنصر هزینه نیروی کار در تولید را کاهش داد و به مناطق هزینه کار بالاتر اجازه داد تا تولید را به خانه بازگردانند. با توجه به تمایل بیشتر کشورها به استفاده از تولید به عنوان بخشی از استراتژی بازیابی پس از همه گیری، این بسیار مناسب است.

آیا تولیدکنندگان بیشتری به مزایای اتوماسیون روی می آورند؟

بسیاری از شرکت‌ها مزایای باارزشی را از استفاده از لایه اتوماسیون و حرکت به سمت یک محیط پیش‌بینی‌کننده و کنترل‌شده تجویزی (AI/ML) مشاهده کرده‌اند که در آن بخشی از فرآیندهای تولید به‌خودی خود بهینه‌سازی شده و در کنترل یادگیری ماشین حلقه باز یا بسته (MLC) تنظیم می‌شود.

شناسایی دستی تنگناها به روشی ثابت زمان‌بر و دشوار است. یکی از جذابیت‌های اتوماسیون برای کارخانه‌ها، دیجیتالی کردن فرآیند بهبود مستمر یک شرکت و تعریف واضح تنگناها و تأثیر آن در بهره‌وری است. دیجیتالی شدن هر اقدام و ردیابی پیشرفت و اندازه گیری مستقیم نتایج آن و همچنین تأثیر فوری و بازخورد ارائه شده به عملیات، شرکت ها را قادر می سازد تا داده ها را به بینش های حیاتی تبدیل کنند. اتوماسیون همچنین امکان دیجیتالی کردن استراتژی بهبود مستمر (CI) یک شرکت را فراهم می‌کند و بازخورد مستقیم از CI به عملیات را ممکن می‌سازد که چقدر زمان و ارزش می‌تواند توسط کار و اقدام مشخص تعریف‌شده مشخص شده و فرآیند CI دیجیتالی شده به دست آید.

آیا تولیداتی وجود دارد که در آنها اتوماسیون هنوز هم هزینه بالایی دارد؟

ابتکارات اتوماسیون در یک طیف هزینه است و اغلب نیازی به سرمایه گذاری بزرگ در سخت افزار جدید ندارد. اکثر تولیدکنندگان می توانند به سرعت از داده ها یا نرم افزارها یا پروژه ها با هزینه نسبتا کم بهره مند شوند.

آیا می توانید موضوع دیجیتال را به عنوان پایه ای برای کارخانه خودمختار توضیح دهید؟

ایده عملیات مستقل برای تاسیسات تولیدی برای چندین دهه در دستور کار بوده است، اما با بلوغ فن آوری های صنعت 4.0، برای بسیاری از سازمان ها در دسترس است.

دو پایه در مسیر استقلال وجود دارد – رشته دیجیتال و اتوماسیون موجود. رشته دیجیتال یک حلقه بسته بین دنیای فیزیکی و دیجیتال ایجاد می کند و نحوه طراحی، مهندسی، تولید و خدمات محصولات را تغییر می دهد. به دنبال ایجاد دسترسی ساده جهانی به داده‌ها با پیروی از یک مجموعه واحد از داده‌های مرتبط در حین عبور از فرآیندهای تجاری، تجهیزات و عملکردهای مختلف است.ایجاد اکوسیستم دیجیتال خودران به مشتریان، مشتریان و شرکای زنجیره تامین نیاز دارد که سیستم‌های تولید خودکار (فیزیکی) و تجاری (فرایندی) را ایجاد کنند. تنها با انجام این کار، یک شرکت می تواند به سمت وضعیتی حرکت کند که در آن اکوسیستم یکپارچه می تواند به طور مستقل شروع به کار کند.با تعداد زیادی از این فناوری در حال حاضر موجود است، استقلال را می توان در پنج سطح ساختار داد:

    سطح 0 – بدون سیستم . اپراتور کاملاً مسئول است و کلیه وظایف را برای اجرای تجهیزات تولید انجام می دهد.

    سطح 1 – سیستم می تواند یک وظیفه عملیاتی تجهیزات را انجام دهد. اپراتور می تواند یک وظیفه فردی را به سیستم محول کند.

    سطح 2 – سیستم می تواند چندین کار عملیاتی تجهیزات را انجام دهد. اپراتور می تواند وظایف متعددی را واگذار کند اما باید سیستم را به طور دائم نظارت کند.

    سطح 3 – سیستم می تواند به طور مستقل در روتین های تعریف شده خاصی اجرا شود. اپراتور می تواند توجه خود را از تجهیزات منحرف کند اما باید همیشه آماده کنترل کامل باشد.

    سطح 4 – سیستم می تواند تمام وظایف عملیاتی تجهیزات را انجام دهد. اپراتور می تواند کنترل کامل را به سیستم منتقل کند اما در صورت تمایل می تواند کنترل را در هر زمانی در دست بگیرد.

    سطح 5 – سیستم به طور مستقل تجهیزات را تحت هر شرایطی کنترل می کند – بدون نیاز به اپراتور.

بنابراین درک بلوغ هر شرکت و فرآیند و لایه اتوماسیون آن، امکان تعریف یک استراتژی پایه ارزش و نقشه راه واضح را فراهم می کند که به مدیریت اجازه می دهد تا مدیریت تغییر مورد نیاز را در ارتباط و ایمن کند و به نتیجه ای سریع دست یابد.

در Kalypso، یک شرکت اتوماسیون راکول، ما بر تحول دیجیتالی زنجیره ارزش، از محصول به کارخانه تا کاربر نهایی تمرکز می‌کنیم. این به معنای استفاده از فناوری‌ها و قابلیت‌های دیجیتال برای تغییر اساسی روش شرکت‌ها در کشف، ایجاد، ساخت و فروش محصولات جدید است. ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا تحول دیجیتال را با رشته دیجیتال تسریع کنند و از آنها در راه رسیدن به یک کارخانه مستقل حمایت کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *