نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:31 ق.ظ

کشف بزرگترین موزاییک دست نخورده جهان در سایت یک هتل در ترکیه

اندی کوربلی -13 ژوئن 2022 -موزه موزه آنتاکیا/اینستاگرام

برای هتل های مجلل معمول است که به امکانات رفاهی خود ببالند – استخر، سالن بدنسازی، تراس با منظره 360 درجه، اما در واقع چیزی نادر است این است که به موزاییک اسکندریه 9000 فوت مربعی مربوط به 2300 سال پیش ببالید.

 موزه آنتاکیا برای ساختن یک هتل مجلل در اطراف بزرگترین کف موزاییکی دست نخورده جهان که پس از خرید ملکی برای توسعه در سال 2009 توسط یک تعاونی پیدا شد، از نزدیک با باستان شناسان همکاری کرد.

نجمی اسفور اوغلو و خانواده اش که با هم گروه اسفور اوغلو را اداره می کنند، تصمیم گرفتند یک هتل 5 ستاره در شهر آنتاکیا در یک منطقه حفاظت شده درجه 3 بسازند – که اساساً به این معنی بود که اگرچه مشخص نبود چیزی با اهمیت علمی وجود دارد ولی به بررسی باستان شناسی به دلیل قدمت ملک مورد نیاز بود.

به زبانی دیگر، در دوره‌ای دیگر، آنتاکیا انطاکیه کلاسیک بود که در یکی از پادشاهی‌های جانشینی قرار داشت که در پی مرگ اسکندر مقدونی به وجود آمد. انطاکیه که توسط سلوکوس، که نام خود را به سلسله سلوکیان قرض داد، تأسیس شد، یک مرکز تجاری بود که به دست بیزانس رفت، و در ادامه تغییرات پیچیده‌ای که سرزمین‌های امروزی به نام ترکیه را مشخص کرده است.

به گفته سابینها اسفور اوغلو، بررسی‌های بعدی یکی از سیستماتیک‌ترین بررسی‌هایی بود که تاکنون در آنتاکیا انجام شده است و شامل 120 کارگر، 35 باستان‌شناس و 5 معمار مرمت است که در طول یک سال با همکاری چندین دانشگاه کار می‌کنند.

Arkeolog Can Okkali، معمار مرمت و سرپرست پروژه گفت: “اکنون سایت ما نوعی پارک باستان شناسی است که آثاری از 13 تمدن مختلف را در پنج لایه مختلف در طول دوره ای از قرن سوم قبل از میلاد تا امروز نشان می دهد.”

گذرگاه‌های شناور متعدد اتاق‌ها و طبقات مختلف را به هم پیوند می‌دهند، که در زیر آنها موزاییکی وسیع از سنگ‌های ریز که حیوانات، نمادهای نجومی، صحنه‌های کلاسیک، و طرح‌های هندسی و چرخشی متعدد را به تصویر می‌کشد، کشیده شده است.

یک مجسمه مرمری کاملا دست نخورده از اروس، نزدیک به چیزی که موزه آن را موزاییک پگاسوس می نامد، پیدا شد. این اثر کاملا سالم که از 162 رنگ مختلف سنگریزه های رنگی تشکیل شده است، هزیود را به تصویر می کشد که الهامات شاعرانه خود را از ملکه موزها، کالیوپه دریافت کرده است.

همانطور که اوکالی در یک ویدیوی تبلیغاتی هتل گفت، تمدن‌های مختلف بسیاری اثر خود را در این مکان به جای گذاشته‌اند که به عنوان یک ساختمان عمومی بزرگ تئوری می‌شود – از جمله رومی‌ها که مجموعه‌ای از حمام‌ها را ساختند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *