نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:19 ق.ظ

اولین باتری CO2 جهان که ذخیره انرژی طولانی مدت را با نصف هزینه ارائه می دهد

18 ژوئن 2022 -اعتبار تصویر: Energy Dome

یک استارت آپ ایتالیایی در این ماه از راه اندازی موفقیت آمیز باتری CO2 خبر داد که از دی اکسید کربن برای ذخیره انرژی های تجدیدپذیر در مقیاس کاربردی در شبکه استفاده می کند – فناوری که اکنون آماده استقرار در سراسر جهان است.

Energy Dome عملیات خود را در فوریه 2020 آغاز کرد و از یک مفهوم به آزمایش کامل یک نیروگاه چند مگاواتی در کمتر از دو سال پیشرفت کرد.

در اولین تأسیسات خود در ساردینیا، ایتالیا، اپراتورها عیب یابی فناوری باتری CO2 را تکمیل کردند و اکنون وارد فاز مقیاس بندی تجاری شده اند و به اولین فناوری تجاری ذخیره سازی انرژی طولانی مدت در بازار تبدیل می شوند که «یک جایگزین قابل اعتماد برای سوخت های فسیلی برای قدرت بار پایه قابل توزیع در سطح جهان».

فاز اولیه عملیات، عملکرد باتری CO2 و توانایی آن در ذخیره انرژی برای مدت طولانی را تایید کرده است، همگی در عین حفظ راندمان رفت و برگشت بسیار رقابتی، بدون تخریب یا وابستگی به سایت.

کلید این پروژه نمایشی ساردینیا، استفاده از تجهیزات آماده در دسترس از یک زنجیره تامین جهانی است که نشان می دهد که استقرار سریع باتری CO2 در جهان اکنون بدون گلوگاه امکان پذیر است.

من به تیم فداکار و نتایجمان افتخار می کنم.

 کلودیو اسپاداسینی، بنیانگذار و مدیرعامل Energy Dome، گفت: اکنون می‌توانیم پاسخی به مهم‌ترین مسئله زمان خود ارائه دهیم: تغییرات آب و هوایی.

“تکنولوژی پیشرفت ما، باتری CO2، اکنون به صورت تجاری در دسترس است تا انرژی های تجدیدپذیر مقرون به صرفه را در مقیاس جهانی ارسال کند.”

باتری‌های CO2 شرکت Energy Dome را می‌توان با کمتر از نصف هزینه ذخیره‌سازی باتری‌های لیتیوم یونی با اندازه مشابه، به سرعت در هر نقطه از جهان مستقر کرد و از مواد در دسترس مانند دی اکسید کربن، فولاد و آب استفاده کرد. آنها اکنون در حال آماده سازی برای اولین نیروگاه 20 مگاوات تا 200 مگاوات ساعت خود در مقیاس کامل هستند که انتظار می رود تا پایان سال 2023 مستقر شود.

اسپاداسینی تیمی از متخصصان در زمینه‌های توربوماشین‌آلات، مهندسی فرآیند و انرژی را با سابقه‌ای ثابت در طراحی توربین‌های جدید به خدمت گرفته است. ماهیت منحصر به فرد فرآیند Energy Dome که در رقابت فناوری Bloomberg New Energy Finance Pioneers 2022 برنده شد، اجزای شناخته شده را در یک فرآیند صنعتی جدید بر اساس تبدیل ترمودینامیکی CO2 ادغام می کند.

این شرکت قبلاً چندین قرارداد تجاری از جمله با یک شرکت ایتالیایی A2A برای ساخت یک تأسیسات 20 مگاوات-5 ساعتی منعقد کرده است. در اوایل سال جاری، Energy Dome همچنین یک قرارداد مجوز غیر انحصاری با Ansaldo Energia، ارائه‌دهنده اصلی نیروگاه‌ها و قطعات تولید برق، برای ساخت پروژه‌های ذخیره انرژی طولانی مدت در ایتالیا، آلمان، خاورمیانه و آفریقا امضا کرد.

همچنین: پنل های خورشیدی ساخته شده از محصولات زائد می توانند بدون نور مستقیم انرژی تولید کنند

برای تأمین مالی یک افزایش سریع تجاری، این شرکت، که دفتری نیز در بریتانیا دارد، قصد دارد دور جمع آوری سرمایه سری B خود را راه اندازی کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *