نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:41 ق.ظ

زنجیره تامین باتری خودروهای الکتریکی چین نشانه‌هایی از کار اجباری را نشان می‌دهد

21 ژوئن 2022-ابیگیل ن

فویون، چین – نمای هوایی “پگماتیت شماره 3″، بزرگترین گودال معدنی در جهان که دارای 84 نوع ماده معدنی است، در ژئوپارک ملی کوکتکای در 27 سپتامبر 2020 در شهرستان فویون، سین کیانگ اویغور. منطقه خودمختار چین.

به گزارش نیویورک تایمز، صدها اویغور برای یک شرکت معدنی کار می کنند که مواد خام برای وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان بخشی از برنامه به اصطلاح انتقال کار در چین تولید می کند.بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، شرکت‌های چینی که مواد خام برای باتری خودروهای الکتریکی تولید می‌کنند، نشانه‌هایی از استفاده از کار اجباری را نشان می‌دهند.این روزنامه گزارش داد که شرکت معدنی صنعت فلزات غیر آهنی سین کیانگ صدها اویغور، یک اقلیت قومی در چین را به عنوان بخشی از برنامه به اصطلاح انتقال کار استخدام می کند.

تایمز گزارش داد که چین اجرای چنین برنامه ای را پذیرفته است که اویغورها و سایر اقلیت های قومی را از جنوب سین کیانگ به شمال برای کار در مشاغل صنعتی منتقل می کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده قبلاً به نقل از یک محقق مستقل اشاره کرده بود که کارگران منتقل شده در معرض خطر بیگاری قرار دارند. همچنین قبلاً از نشریات دانشگاهی چینی استناد کرده است که “انتقال نیروی کار را به عنوان وسیله ای مهم برای تکه تکه کردن جامعه اویغور و کاهش تأثیر “منفی” مذهب توصیف کرده اند.

در پست‌های رسانه‌های اجتماعی که توسط تایمز ترجمه شده است، سین‌کیانگ نونفروس می‌گوید کارگران اقلیت‌های عمدتا مسلمان درباره «ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی مذهبی» و تبدیل شدن به کارگرانی که «ملت چینی خود را پذیرفته‌اند» سخنرانی می‌کنند.

مقامات چینی بارها زندانی کردن یا بردگی اویغورها توسط این کشور را رد کرده اند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که ادعای کار اجباری در سین کیانگ “دروغ بزرگی است که توسط نیروهای ضد چین برای تحقیر چین ساخته شده است.” او گفت که حقوق کارگران همه اقوام در سین کیانگ به درستی محافظت می شود.

صنعت فلزات غیر آهنی سین کیانگ مواد معدنی و فلزات از جمله لیتیوم، نیکل و مس را تولید می کند. به گزارش تایمز، این کشور فلزات را به ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، ژاپن و هند صادر کرده است. نیویورک تایمز گزارش داد، مشخص نیست که آیا این روابط ادامه دارد یا خیر.

این گزارش در آستانه اجرایی شدن قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها در ایالات متحده منتشر شد. این قانون ورود کالاهای ساخته شده با کار اجباری در سین کیانگ را به بازار ایالات متحده ممنوع می کند.

تایمز گزارش داد که هزاران شرکت می توانند در زنجیره تامین خود پیوندی با سین کیانگ داشته باشند. اگر به طور کامل اجرا شود، بسیاری از محصولات، از جمله برخی از محصولات مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی، ممکن است در مرز متوقف شوند.

. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *