نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 10:11 ب.ظ

هدایت یک کشتی باری مستقل را برای مسافت 500 مایل با هوش مصنوعی

آمیا پالجا -16 مه 2022 -سیستم هوش مصنوعی Orca در حال کار است Orca Ai/ YouTube

یک کشتی 749 Gross Ton با تکمیل سفر تقریبا 500 مایلی خود از خلیج توکیو به خلیج ایسه، سوزاکا، اولین کشتی باری تجاری جهان شد که به طور کامل توسط هوش مصنوعی (A.I) هدایت می شود.

از آنجایی که جهان به سمت اتوماسیون حمل و نقل پیش می رود، کشتی های در دریا عقب نمی مانند. در اوایل سال جاری، ما گزارش دادیم که یک کشتی بزرگ در ژاپن به صورت مستقل حرکت می کند، و اکنون یک کشتی باری تجاری نیز به همین موفقیت دست یافته است. دومی از طریق نرم افزار ناوبری دریایی توسعه یافته توسط یک استارت آپ اسرائیلی امکان پذیر شده است.

هوش مصنوعی اورکا

Orca AI که توسط دو نفر کارشناس نیروی دریایی در سال 2018 تأسیس شد، قصد دارد حمل و نقل محموله را با ترکیب سیستم های ایمنی داخل کشتی با مجموعه ای از حسگرها خودکار کند. سال گذشته، ما همکاری Orca AI با شرکت کشتیرانی ژاپنی NYK Line را گزارش کردیم که دارای ناوگانی متشکل از 800 کشتی است. به عنوان بخشی از این همکاری، Orca AI سیستم تشخیص هدف خودکار کشتی خود را به عنوان بخشی از یک آزمایش تحقیقاتی در سال گذشته بر روی سوزاکا نصب کرد. داده های جمع آوری شده در طول سفرهای قبلی کشتی برای آموزش A.I استفاده شد.

همچنین شرکت طراحی آینده کشتی‌های خودمختار کامل (DFFAS)، کنسرسیومی متشکل از 30 شرکت ژاپنی و بنیاد نیپون، که برای خودکارسازی حمل‌ونقل دریایی کار می‌کنند، شرکت کرد.

برای این سفر، سیستم ناوبری ایمنی Orca متشکل از 18 دوربین در سوزاکا راه‌اندازی شد تا به عنوان نگهبان کار کند و در طول روز و شب، داده‌های بی‌درنگ، ردیابی، طبقه‌بندی، تخمین برد و نماهای 360 درجه را ارائه دهد. یک مرکز عملیات ناوگان در توکیو اطلاعاتی را که از کشتی دریافت می‌کردند، زیر نظر داشت.

سوزاکا سفر خود را از خلیج توکیو، یکی از شلوغ‌ترین آب‌های جهان، آغاز کرد و یک سفر 491 مایلی (790 کیلومتری) را به Tsumatsusaka در خلیج Ise در 40 ساعت به پایان رساند. الکترک در گزارش خود گفت که در طول این مدت، نرم افزار ناوبری روی کشتی باری 107 مانور جلوگیری از برخورد بدون کمک انسان انجام داد و تنها در طول این سفر از 400 تا 500 کشتی جلوگیری کرد.

یاردن گروس، بنیانگذار و مدیر عامل Orca AI در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «اولین سفر تجاری مستقل جهان یک نقطه عطف مهم است. ما انتظار داریم شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل را ببینیم که هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های بینایی کامپیوتری پیشرفته را برای تحقق چشم‌انداز کشتیرانی مستقل پیاده‌سازی می‌کنند.»

سال گذشته، ما گزارش دادیم که یک کشتی الکتریکی خودران اولین سفر خود را به پایان رساند. با این حال، کشتی به صورت خودمختار طراحی شده بود و مسافت طی شده تنها 8.7 مایل (14 کیلومتر) بود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *