نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:45 ب.ظ

چگونه اقدام فردی در مورد اقلیم باعث تغییر فرهنگ می شود

توسط هدر وایت -22 آوریل 2022 – پلاکارد اقدام اقلیمی در تجمع جهانی اعتصاب آب و هوا و راهپیمایی در مرکز شهر سانفرانسیسکو برافراشته شده است. تصویر از طریق Shutterstock/Sundry Photography.

این قطعه اقتباسی از “یک چیز سبز: کشف قدرت پنهان خود برای کمک به نجات سیاره” اثر هدر وایت است. با اجازه نویسنده در اینجا منتشر شده است.

جلد کتاب یک چیز سبز

سووالاتی مطرح هستند که :

اگر 100 شرکت مسئول 71 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای هستند، تنها 8 درصد از پلاستیک ها بازیافت می شوند و مفهوم ردپای کربن فردی در کتاب روابط عمومی یک شرکت بزرگ نفتی سرچشمه گرفته است، چرا چیزی که خریداری می کنید یا چگونه از زمان خود استفاده می کنید. حتی زمانی که ما در مورد اقدامات آب و هوایی صحبت می کنیم مهم است؟ پاسخ ساده و مهم است.

ما برای محدود کردن گرمایش به 1.5 درجه سانتیگراد به سیاست جهانی و راه‌حل‌های بازار بصورت اساسی نیاز داریم، اما این تنها با اقدام فردی اتفاق می‌افتد. با تمرکز بر نیاز به این پیروزی های بزرگ سیاست، یک اصل اساسی برای تغییر را فراموش کرده ایم. اقدام فردی منجر به تغییر فرهنگ می شود، بنابراین این استراتژی های جامع کار می کنند.

نکته مهیج این است که اگر همه ما به آن بپیوندیم، مهم است. به عنوان مثال، برت جنکس، رئیس سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست RARE، اخیراً به آتلانتیک گفت: «اگر 5 درصد از آمریکایی‌ها مواد کربنی را بخرند یا سایر رفتارهای [مصرف کربن] را تغییر دهند، به کاهش 600 میلیون تنی دی اکسید کربن در سال  منجر می‌شود. » و این تغییر «یکی از بزرگ‌ترین تغییرات از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای در تاریخ بشر» خواهد بود. مطالعه اخیر توسط Project Drawdown و RARE به این نتیجه رسید که اقدامات خانگی و فردی این پتانسیل را دارند که 25 تا 30 درصد از کربن مورد نیاز ما را کاهش دهند.

اگر آگاهانه زندگی پایدارتری داشته باشید و با جامعه خود در مورد عملکرد روزانه پایداری خود ارتباط برقرار کنید، چیزی که من آن را “یک چیز سبز” می نامم، می توانید برای تغییر فرهنگ حرکتی ایجاد کنید تا سیاست را تغییر دهد. قوانین تغییر با هم کار می کنند تا تغییر فرهنگی مورد نیاز ما را ایجاد کنند. در اینجا نحوه اقدام ذکر می شود .

اول، قانون سادگی و سازگاری وجود دارد. تغییرات ساده، مداوم و کوچک باعث ایجاد حرکت می شود. شما می توانید تحقیقات زیادی در مورد این پدیده در کتاب های رهبری بیابید، اما منبع مورد علاقه من “عادات اتمی” جیمز کلیر است. او به ما یادآوری می‌کند که “ما اغلب تغییرات کوچک را نادیده می‌گیریم، زیرا به نظر می‌رسد در لحظه چندان اهمیتی ندارند.” اما اگر سیستم‌هایی ایجاد کنیم که تغییرات کوچک را امکان‌پذیر می‌سازد، تأثیر آنها در طول زمان بیشتر می‌شود. اگر روی اقدامات کوچک و پیوسته تمرکز کنیم، می‌توانیم زمان را به عاملی قدرتمند برای دگرگونی تجربیات فردی و جمعی خود تبدیل کنیم.

علاوه بر سادگی و سازگاری، ما باید آنچه را که من قانون هویت می نامم بپذیریم تا عادات – مانند مراسم روزانه پایداری – را اجرا کنیم. اگر به این عادات به عنوان بخشی از شخصیت خود نگاه کنید، به احتمال زیاد آن را حفظ خواهید کرد. هر کس دارای مجموعه مهارت ها و شخصیت متفاوتی است تا به رهبری تغییر فرهنگ لازم برای اقدامات مثبت و بزرگ کمک کند. از طریق ارزیابی Superpower خدماتی که من ایجاد کردم به Enneagram یا Myers-Briggs for Service فکر کنید، شما به آنچه احتمالاً قبلاً در مورد خود می‌دانید و نحوه حضورتان در سرویس را می‌دانید. از خود بپرسید که می خواهید چه کسی باشید: چگونه از افراد مهم زندگی خود مراقبت می کنید؟ آیا شما یک فیکس کننده هستید؟ شنونده؟ کسی که برای کسی که بیمار است وعده های غذایی می دهد؟ کسی که برای دوستانش هنگام غمگینی یک کتاب خوب یا یک آهنگ تند می فرستد؟ همراستا کردن فعالیت های روزانه خود در زمینه پایداری با هویت خود به این معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که آن را حفظ کنید.

در نهایت، قانون تقویت وجود دارد، به این معنی که اقدامات مثبت منجر به اعمال مثبت بیشتری می شود و به اشتراک گذاری شادی دیگران را الهام می بخشد. مطالعات روان‌شناختی بررسی شده نشان می‌دهد که شادی مسری است. مطالعه ای در سال 2008 توسط هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که افراد شاد شادی خود را برای همسران، همسایگان و دوستان تقویت می کنند. کسی که شادی را تجربه می کند و آن را به اشتراک می گذارد، می تواند شادی همسرش را 8 درصد و همسایه را تا 34 درصد افزایش دهد.

قانون تقویت برای ساخت حرکت مهم است. به اشتراک گذاری تفاوت ایجاد می کند، و هنگامی که تجربیات شادی آور خود را به اشتراک می گذارید، تأثیر تکرار عمل روزانه تقویت می شود. تشویق دوستان و خانواده برای آزمایش One Green Thing فرصتی برای مبارزه با اضطراب و نگرانی در مورد آینده و امید به دنیای سبزتر ایجاد می کند.

با هم، همانطور که قوانین تغییر – سادگی و سازگاری، هویت و تقویت – را به کار می گیریم و با پیوستن بیشتر و افزایش اقدامات ما، می توانیم فرهنگ را به سمت راه حل های اقلیمی مورد نیاز خود تغییر دهیم. تمرین روزانه شما برای پایداری در اقلیم و شما نیز اهمیت دارد. ما در این جنبش به شما نیاز داریم. آخرین گزارش هیئت بین‌المللی تغییرات آب و هوایی به وضوح نشان می‌دهد که ما تمام فناوری‌های مورد نیاز برای حل بحران آب‌وهوایی را در اختیار داریم، اما آنچه که وجود ندارد اراده سیاسی است. این از همه ما شروع می شود، از صدای خود استفاده می کنیم، هر روز اقدام می کنیم و برای آینده ای پایدارتر تلاش می کنیم.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *