نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:53 ق.ظ

محصول همگرا | دانش تولید الکترودهای صفحه‌ای گسترش یافت

۴-۲-۱۴۰۱

الکترود صفحه‌ای برای مصارف الکتروشیمیایی، یک محصول پرکاربرد برای اندازه‌گیری پارامترهای الکترولیت در حوزه تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی است.

امکان آنالیز در میزان بسیار کم الکترولیت در این دسته از الکترودها، با هدف آنالیز درجا، بستر توسعه انواع کیت‌های تشخیصی را فراهم می‌کند.

شرکت رویال توسعه پایدار، گام نخست در تولید این الکترودها برای مصارف عمومی را به صورت کامل طی کرده است و در حال بررسی امکان توسعه این الکترودها بر پایه آنزیم‌های مختلف برای تولید کیت‌ها و نوارهای تشخیصی است.

یک محصول میان‌رشته‌ای 

این دسته از الکترودها یک محصول میان‌رشته‌ای محسوب می‌شوند که با استفاده از جوهرهای رسانای نانویی، امکان تولید الکترودهایی برای مقاصد آنالیزی و تشخیصی را فراهم کرده است.

به گفته امیر مهرابیان مدیر توسعه محصول و بازار شرکت رویال توسعه پایدار، یکی از کاربردهای به‌روز و متداول این حوزه از فناوری، تولید الکترودهای یک‌بارمصرف بر بستر منعطف است. ایده ساخت این محصول با توجه به زیرساخت موجود تولیدی این شرکت و بازار ابتدایی نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت توسـط همکاران ستاد همگرا به این شرکت پیشنهاد شد و با توجه به چشم‌انداز توسعه این محصولات برای تولید کیت‌های تشخیصی، اقدام به ورود به این عرصه و تولید نمونه‌های اولیه گرفته شد.

این محصول در حال حاضر تنها در چند کشور مطرح دنیا ساخته می‌شود که ایران در زمره این کشورها قرار گرفته است.

در خدمت آزمایشگاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه

به طور عمده امکان انجام انواع آنالیزهای الکتروشیمیایی در آزمایشگاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه با کمک این الکترودها و ریدرهای استاندارد وجود دارد. همچنین در مقیاس صنعتی، واحدهای کنترل کیفی به ویژه در بخش آب و فاضلاب و آبزی‌پروری می‌توانند مشتریان این محصول باشند.

بهره‌مندی از دانش توسعه جوهرهای رسانا

در تولید این محصول از فناوری نانو، فناوری الکترونیک چاپی و فناوری چاپ inkjet استفاده شده است. اما به صورت کلی فناوری اصلی و پایه‌ای در تولید این محصول دانش توسعه جوهرهای رسانا هادی و نیمه‌هادی است.

چند کشور مطرح دنیا امکان تولید این محصول را دارند که مزیت اصلی این محصول قیمت بسیار پایین‌تر و امکان سفارشی‌سازی تولید در داخل کشور است. از آنجایی که این نوع الکترود یک‌بار مصرف است و برای آنالیز پارامترهای مختلف نیاز به تغییر ساختار امکان تولید در قیمت‌های به‌صرفه و بومی‌سازی تولید آن داخل کشور کمک بسزایی به صنعت و تحقیقات کشور می‌کند.

این محصول با حمایت‌های مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا در مسیر تولید و توسعه قرار گرفته است.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *