نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:27 ق.ظ

از هوش مصنوعی تا هواپیماهای بدون سرنشین: چگونه 4G و 5G کارخانه‌های آینده را روشن می‌کنند

متن :

ارسال شده در 24 مارس 2022 توسط The Manufacturer

وقتی نوبت به تحول دیجیتال می‌رسد، تولید بریتانیا چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد. همانطور که ما به سمت صنعت 4.0 می کوشیم، تکنیک های تولید دیجیتال به کارآمدی، ادقیق تر و ایمن تر شدن تولید در بسیاری از بخش ها کمک می کند. اما این تنها با اتصال مناسب امکان پذیر است – باز کردن درب کارخانه های متصل آینده.

با همکاری با British Sugar، ما اخیراً اولین شبکه تلفن همراه خصوصی را در نوع خود راه اندازی کردیم که چندین سایت کارخانه را در یک منطقه جغرافیایی بزرگ پوشش می دهد. و در حالی که این – البته – یک نقطه عطف بزرگ برای ما در Virgin Media O2 Business بود – همچنین یک گام مهم رو به جلو برای تولید بریتانیا به عنوان یک کل است. شبکه‌های خصوصی مانند این بخش بزرگی از ساخت کارخانه‌های هوشمند و متصل آینده هستند، با تمام مزایایی که این اتصال ارائه می‌دهد.

اتصال کارخانه های ما اولین گام در دیجیتالی کردن تولید بریتانیا است و بخش مهمی از سفر بریتانیا به سمت صنعت 4.0 است. تحقیقات تخمین می‌زند که دستاوردهای بهره‌وری تولید مجهز به 5G می‌تواند برابر با 2.6 میلیارد پوند باشد – با شبکه‌های سریع‌تر و کم تأخیر برای اتصال چندین دستگاه اینترنت اشیا (IoT) که به تولید کارآمدتر، دقیق‌تر و ایمن‌تر کمک می‌کند.

British Sugar به عنوان تولیدکننده پیشرو شکر برای بازارهای مواد غذایی و نوشیدنی بریتانیا و ایرلند، در حال حاضر حدود هشت میلیون تن چغندرقند و حداکثر 1.2 میلیون تن شکر را هر سال در چهار کارخانه تولید می کند. British Sugar با استفاده از یک شبکه تلفن همراه اختصاصی ساخته شده از Virgin Media O2 قادر خواهد بود چندین دستگاه IoT – از جمله سنسورها و دوربین های هوشمند – را به هم متصل کند که این امکان را به آن می دهد تا فرآیندهای تولید خود را متحول کند.

نکته کلیدی در اینجا این است که اتصال عناصر جداگانه تولید کارخانه، تولیدکنندگان را قادر می سازد تا سطح جدیدی از نوآوری را معرفی کنند. به عنوان مثال، اپراتورهای کارخانه ای مانند British Sugar با پذیرش اینترنت اشیا می توانند مقادیر زیادی داده را از ماشین آلات موجود خود جمع آوری کنند. سپس آنها می توانند از فناوری و الگوریتم های هوش مصنوعی برای نظارت بر فرآیند تولید و “یادگیری” نحوه عملکرد آن استفاده کنند. علاوه بر هوش مصنوعی، اتصال همچنین راه را برای نوآوری های دیگر مانند خطوط تولید خودکار، روباتیک و هواپیماهای بدون سرنشین باز می کند. این موارد به افزایش بهره وری، افزایش کارایی و همچنین بهبود سلامت و ایمنی در محل کمک می کند.

نوآوری در عمل: تولید نسل بعدی

در محیط کارخانه – جایی که تجهیزات گران است، زمان از کار افتادگی پرهزینه است، و تولید با ارزش است – نوآوری هایی مانند این فرصت دقیق تر بودن را فراهم می کند. به عنوان مثال، سازندگان می توانند از اینترنت اشیا برای نظارت بر عملیات در زمان واقعی استفاده کنند تا دقیقاً نحوه عملکرد ماشین آلات آنها را درک کنند و در صورت لزوم بهبودهایی را انجام دهند. همچنین می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا از خطاهای احتمالی پیشی بگیرند، از قبل پیش‌بینی کنند که تعمیر و نگهداری مورد نیاز است و از وقفه‌های تولید غیرضروری اجتناب کنند.

این تعمیر و نگهداری پیش بینی یکی از مزایای عمده ارائه شده توسط کارخانه های متصل است. نوآوری هایی مانند این – در کنار روباتیک، اتوماسیون و حتی هواپیماهای بدون سرنشین – می تواند هدر رفت را کاهش دهد و باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی شود – به جلوگیری از انتشار غیرضروری کمک می کند.

استفاده از اینترنت اشیا در کاربردهای صنعتی نیز می تواند به حذف برخی از خطرات برای افراد درگیر کمک کند. این امر به این دلیل است که دری را به روی فناوری هوشمندی باز می کند که می تواند وظایف دشواری را انجام دهد که مزایای بهداشتی و ایمنی آشکاری دارد. همچنین به این معنی است که تولیدکنندگان می‌توانند فرآیندها را قادر به اجرا و خودبهینه‌سازی بدون دخالت انسان – با استفاده از فناوری برای ایجاد روش‌های جدید کار کنند. مثال دیگری از این مورد استفاده از دوربین های اینترنت اشیا برای نظارت بر انطباق برای هر کسی که با ماشین آلات کار می کند، کاهش خطر، آسیب و تصادف برای کارگران در کف کارخانه است.

تغییر اتکا به اتوماسیون و هوش مصنوعی به این روش می تواند کارگران یدی را نیز آزاد کند و با آموزش صحیح و ارتقاء مهارت برای تشویق نسبت بیشتری از کارکنان دانش، می تواند به کسب و کارها کمک کند تا حد ممکن کارآمد و سودآور باشند.

شبکه های خصوصی به عنوان اولین گام

تقاضا برای شبکه‌های تلفن همراه خصوصی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و به نظر می‌رسد با ادامه تحول دیجیتالی کسب‌وکارها در تمام صنایع، همچنان ادامه خواهد داشت. به طور خاص برای تولید، یک شبکه اختصاصی 4G یا 5G اتصال یکپارچه و پهنای باند بالا را در یک محیط کارخانه پیچیده امکان پذیر می کند – جایی که معرفی WiFi می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا محیط اغلب بسیار فلزی است و نیاز به پوشش داخلی و خارجی وجود دارد  .

شبکه های خصوصی همچنین امنیت و کنترل بیشتری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، در Virgin Media O2، شبکه‌های خصوصی ما به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که فقط آنهایی که دستگاه‌های شرکت را در محدوده خاصی دارند، می‌توانند به داده‌ها، فایل‌ها و اطلاعات شرکت دسترسی داشته باشند – به محافظت در برابر حملات احتمالی سایبری و سایر نقض‌های امنیتی کمک می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *