نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:22 ب.ظ

کاهش میزان کمبود کارگران و افزایش مشاغل با اتوماسیون

10 مارس 2022

شرکت هایی مانند 3M، کارکنان را به سمت نقش های حیاتی تر سوق می دهند، زیرا اتوماسیون وظایف شغلی خاصی را به عهده می گیرد.

پرسیدن اینکه آیا ربات‌ها مشاغل انسان‌ها را به دست خواهند گرفت سؤال درستی نیست، زیرا یافتن کارگرانی برای پر کردن تعداد زیادی از مشاغلی که در حال حاضر در بخش تولید خالی هستند تقریباً غیرممکن است.

کارل دوکسن، رهبر جهانی رباتیک و اتوماسیون بخش سیستم‌های ساینده 3M، توضیح می‌دهد: «بزرگ‌ترین مشکل، شماره یک برای ما، این است که کارگر کافی وجود ندارد. و این فقط در کارخانه های بزرگ نیستند که این را می بینند، بلکه شرکت های متوسط ​​و کوچک نیز هستند. همه به دنبال اتوماسیون هستند تا کمبود کارگر را برطرف کنند.»

جف برنشتاین، رئیس انجمن اتوماسیون پیشرفته خاطرنشان می کند: دلایل جمعیتی اساسی – نرخ بالای بازنشستگی همراه با تعداد کمی از کارگران – در آینده تغییر نخواهد کرد. نیروی کار آموزش دیده ای که می تواند به شرکت ها در رقابت در آینده کمک کند. بنابراین، اتوماسیون نقش کلیدی در پر کردن شکاف ها ایفا می کند و افراد را از انجام وظایفی که نمی خواهند یا نباید انجام می دهند به سمت مورد نیاز انجام می دهند.”

کارفرمایان در حال دریافت این پیام هستند و در سال 2021، کارخانه ها و سایر کاربران صنعتی 39708 ربات سفارش دادند که بر اساس داده های A3 نشان دهنده افزایش 28 درصدی نسبت به سال 2020 است. رکورد قبلی سالانه برای سفارش ربات در سال 2017 ثبت شد – زمانی که شرکت های آمریکای شمالی 34904 ربات به ارزش 1.9 میلیارد دلار را سفارش دادند.

در حالی که ربات‌ها برای مدت طولانی در کارخانه‌های خودروسازی بوده‌اند، سفارش‌های سال گذشته از شرکت‌های غیرخودرویی در حال حاضر 58 درصد از کل آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهند.

تفکیک سفارشات صنعت به شرح زیر است:

     مواد غذایی و کالاهای مصرفی: افزایش 29 درصدی

     نیمه هادی ها و الکترونیک / فوتونیک: افزایش 2٪

    پلاستیک و لاستیک: 4 درصد افزایش

    Life Sciences/Pharma/Biomed: افزایش 4 درصدی

    سایر صنایع: افزایش 65 درصدی

تصمیم گیری برای خرید ربات بخشی از یک استراتژی کلی کسب و کار است. دوکسن می‌گوید: «قبل از سرمایه‌گذاری اتوماسیون در یک تأسیسات، مشخص می‌کنیم که آیا آن برای اتوماسیون آماده است یا خیر». «این فقط به اعداد و پتانسیل بهره‌وری مربوط نمی‌شود. خیلی به روح رهبری ربط دارد. آیا سرمایه گذاری مورد استقبال تیم قرار می گیرد؟ اندازه گیری این امر دشوار است و نمی توان از یک صفحه گسترده به دست آورد. باید از امکانات بازدید کرد، با کارمندان صحبت کرد و مسائل آنها را فهمید.»

دوکسن گفت که این مرکز باید برای مدیریت تغییر آماده باشد و فرآیندهایی باید وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که به درستی اطلاع رسانی می شود. «اگر اولین باری که کارمندان درباره اتوماسیون می‌شنوند زمانی است که روبات‌هایی را که روی پالت وارد کارخانه می‌شوند، می‌بینند، این راه درستی برای معرفی آن نیست.»

دوکسن می‌گوید: «فرآیندی وجود دارد که ما از آن برای درگیر کردن اپراتورها و کارکنان تولیدی استفاده می‌کنیم تا آنها را برای اتوماسیون آماده کنیم». «مطمئناً، هرگز بحث تعویض  یک کارگر نیست. توضیح می دهیم که اگر شخصی کار خاصی را انجام می داد و اکنون ربات آن کار را انجام می دهد، او می تواند نحوه کار با آنها و عیب یابی آنها را یاد بگیرد. این منجر به درجه دستمزد بالاتر می شود. این می تواند یک موقعیت برد-برد واقعی باشد.»

مهارت آموزی مجدد نیروی کار

دوکسن خاطرنشان می کند که مهارت های نیروی کار در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است. صنعت ما تمایل دارد دستمزدهای بالاتری نسبت به بخش خدمات بپردازد. اینها مشاغل خوبی هستند. ما شاهد هستیم که بخش فزاینده ای از اپراتورهای ما دارای مدرک کاردانی یا مدرک فنی هستند. و اپراتورهای بیشتری دارای مدرک دانشگاهی چهار ساله هستند. با توجه به این افزایش مهارت، فکر می‌کنم مردم این فرصت را دوست دارند که هم ربات‌ها را کار کنند و هم عیب‌یابی کنند. من شخصا شاهد این بوده‌ام و دیدن این‌که مردم به این شکل پیشرفت می‌کنند بسیار لذت بخش است.»

دوکسن خاطرنشان می کند که یکی از موفق ترین راه های خودکارسازی، مقایسه یک اپراتور با تجربه با یک فرد جدید است. اگر می‌خواهید یک سلول کاری یا اپلیکیشن را خودکار کنید و اگر می‌توانید یک اپراتور باتجربه داشته باشید که همه چیز را در مورد قطعات ورودی، مواد اولیه و فرآیندها می‌داند، و آنها را با یک مهندس hotshot که Phython و C++ می‌داند و ربات را می‌شناسد جفت کنید..»

ارتقای مهارت استعدادها توسط یک مطالعه در سال 2021 از مجمع جهانی اقتصاد مورد تاکید قرار گرفت که پیش بینی کرد اتوماسیون منجر به افزایش 58 میلیون شغل می شود. و دو سوم مشاغلی که با اتوماسیون تغییر شکل داده اند، مهارت بیشتری خواهند داشت.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *