نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:55 ق.ظ

قایق الکتریکی جدید و کاهش نشت سوخت در دریا

اندی کوربلی -21 مارس 2022

یک کشتی‌ساز سوئدی از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز یک قایق تندرو کاملاً الکتریکی جدید پرده برداری کرده است که می‌گوید چهره قایق‌رانی تفریحی را برای همیشه تغییر خواهد داد.

C-8، توسط Candela، می تواند 20 گره سرعت داشته باشد و نیم دوجین مسافر را در خود جای دهد، در حالی که نشت سوخت، صدای موتور و سفرهای پرهزینه به اسکله سوخت را حذف می کند.

قایق‌رانی برقی به دلیل مقاومت بسیار چگال‌تری که وقتی وسیله نقلیه سعی می‌کند مسیر خود را از میان آب در مقایسه با هوا عبور دهد، بسیار عقب‌تر از خودروهای الکتریکی بوده است.

با استفاده از هیدروفویل برای بلند کردن C-8 از آب، از مهمترین موانع جاده جلوگیری می شود، که منجر به مصرف انرژی 80٪ کمتر به ازای هر گره سفر نسبت به یک قایق موتور احتراق داخلی می شود.این به Candela اجازه داد تا یک موتور الکتریکی و بسته باتری را به شکل نیروی رانش نصب کند و در واقع برد و سرعتی را در مقایسه با یک قایق تندرو سوخت فسیلی ارائه دهد.

Candela C-8 را به گونه ای طراحی کرده است که دقیقاً در گزینه های صنعت قرار گیرد. با قابلیت تولید انبوه 400 دستگاه در سال، قیمت C-8 290000 یورو است که برابر یا در برخی موارد کمتر از سایر قایق‌های تندرو سوخت فسیلی در کلاس اندازه آن 28 فوت (8.5 متر) است.

به گزارش Clean Technica، موتور C-POD برای 3000 ساعت استفاده بدون خدمات، که معادل 50 تا 100 سال متوسط ​​زمان قایق سواری تفریحی یک فرد است، رتبه بندی شده است و اضافه می کند که پس از رونمایی در فوریه، 100 پیش سفارش آن به معنای فروش بیشتر آن است.

گوستاو هاسلسکوگ، بنیانگذار شرکت، می گوید:«این اساساً قایق سواری کم هزینه و بدون دردسر است، برای اولین بار در تاریخ.

میکائیل ماهلبرگ به Clean Technica گفت: Candela C-8 برای از بین بردن تمام جنبه های بد قایق های موتوری طراحی شده است: بدون ضربه زدن، بدون ضربه مضر، بدون آلودگی، بدون تعمیر و نگهداری، بدون سر و صدا، و بدون سفرهای گران تر به اسکله سوخت.” “این فقط یک سواری نرم، بی صدا و سرگرم کننده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *