
نوشته ویکتور بلاسکو
ویدئو بخشی جدایی ناپذیر از پازل دیجیتال مارکتینگ است. برای برندها، این فرصتی است تا محصولات خود را به شیوه ای تازه و جذاب به نمایش بگذارند. و اگر مخاطبان نیز هوس محتوای ویدیویی معنادار داشته باشند، آن را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک خواهند گذاشت تا زمانی که (امیدواریم) در فضای مجازی منتشر شود.
این روندی است که بهویژه در این زمانها که خرید آنلاین به یک هنجار جدید تبدیل شده است صادق است – ویدیو مؤثرترین راه برای تبلیغ آنچه میفروشید است. بسیاری از مشتریان ممکن است در مورد خرید از یک برند جدید شک داشته باشند، و اینجاست که ویدیوهای محصول وارد می شود.
ویدیوهای محصول داراییهای شگفتانگیزی هستند که به مخاطبان نشان میدهند که شما چه چیزی را ارائه میدهید و مشتریان بالقوه را ترغیب میکنند تا فروش خود را انجام دهند.
اما چیزهای بیشتری جز فیلمبرداری از محصول شما در حرکت آهسته وجود دارد. در این پست، من قصد دارم به نکات ضروری ساخت یک قطعه عالی که نتایج مورد انتظار شما را ارائه می دهد، بپردازم.
قبل از شروع: ارزش پیشنهادی کلیدی محصول خود را درک کنید
قبل از شروع تولید ویدیوی خود باید به چند نکته فکر کنید. سوالات زیر به شما کمک می کند تا به اصل موضوع خود برسید و جنبه های کلیدی محصول خود را که آن را برای بینندگان به یاد ماندنی می کند برجسته کنید:
1. این ویدیو برای چه کسانی است؟
شما باید در ذهن خود تصویری از مشتریان ایده آل خود داشته باشید. اکنون زمان تعیین شخصیت مشتری است: آنها چگونه هستند؟ چه چیزی آنها را ناراحت می کند؟ به چه چیزی علاقه دارند؟ چگونه صحبت می کنند؟ چه نوع محتوایی باعث می شود آنها تیک بزنند؟
دانستن بیشتر در مورد مشتریانتان همچنین به شما کمک می کند لحن و زبان مناسبی را برای پرداختن به آنها در ویدیوی خود انتخاب کنید. ویدیوهایی که مستقیماً با بینندگان خود صحبت می کنند نسبت به ویدیوهایی که احساس عمومی و بیش از حد «فروشندگی» می کنند، پیوند قوی تری با آنها ایجاد می کنند.
توجه: اگر مشتری هدف شما «همه» است، احتمالاً باید تحقیقات جدی انجام دهید.
2. چه چیزی می فروشید؟
اکثر مردم در مورد شما یا محصول شما نمی دانند. آنها فقط در مورد خودشان و مشکلات خود می دانند، بنابراین تنها راه برای علاقه مند کردن آنها به شما این است که به آنها نشان دهید چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید.
به محصول خود به عنوان چیزی بیش از یک شی فکر کنید. این باید راه حلی باشد که زندگی مشتریان شما را بهبود بخشد. بنابراین، اسکریپت شما باید بر مزایای محصول شما تأکید کند، نه فقط بر ویژگی های آن. اشکالی ندارد که ویژگیها را مرور کنید، اما فقط در صورتی که بتوانید نشان دهید که چگونه مستقیماً به مشتریان شما کمک میکنند. وگرنه برای چی خوبن؟
پاسخ به این دو سوال نه تنها ویدیوی شما را تقویت می کند، بلکه به کل استراتژی بازاریابی شما نیز کمک می کند.
انتخاب نوع مناسب ویدیو برای محصول مناسب
تصمیم گیری بر روی یک نوع ویدیو پیام شما را ثابت نگه می دارد. بهعلاوه، اگر به یک سبک پایبند باشید، از پایان دادن به کاری که احساس از هم گسیختگی دارد، جلوگیری میکنید. و در حالی که ویدیوی شما یک قطعه منحصر به فرد با پیام منحصر به فرد خود خواهد بود، همیشه می توانید از ویدیوهای دیگر در مورد ساختار و لحن الهام بگیرید.
در اینجا چند نمونه از انواع مختلف ویدیو آورده شده است:
ویدئوهای نمایشی
یکی از ساده ترین انواع موجود، ویدئوی نمایشی است. آنها معمولاً قطعات کوتاهی هستند که نمایانگر ظاهر محصول شما در دنیای واقعی هستند. اینها برای صفحات محصول عالی عمل می کنند و به مشتریان شما ایده روشنی در مورد نحوه استفاده از محصول شما می دهند.
ویدیوهای توضیح دهنده
ویدیوهای توضیح دهنده قطعات پیچیده تری هستند که از انیمیشن و روایت استفاده می کنند تا داستان چگونگی بهره مندی مشتریان از محصول شما را بیان کنند. مخاطبان توضیح دهندگان را دوست دارند، زیرا احساس می کنند به فیلم های آموزشی یا نحوه انجام کار علاقه دارند، زیرا آنها اطلاعات معنی داری را ارائه می دهند، نه اینکه فقط سعی در فروش داشته باشند.
یک نوع ویدیو که برای رسانه های اجتماعی عالی عمل می کند، ویدیوی نقد است. اگر تا به حال یک ویدیوی «جعبهگشایی» را دیدهاید یا نظرات یک محصول را قبل از خرید آن بررسی کردهاید، میدانید به چه چیزی اشاره میکنم. ویدیوهای مرور در ایجاد اعتماد به برند شما با تمرکز بر مشتریانی که قبلاً با محصول خود به آنها کمک کرده اید عالی هستند.
نکات و ترفندهای تولید ویدئو
مهم نیست که چه نوع ویدیویی را انتخاب می کنید، قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید که برای هر فرمت اعمال می شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که اثربخشی ویدیوی شما را تضمین می کند:
1. قبل از شروع برنامه ریزی کنید
شما نمی توانید بدون داشتن یک برنامه جامع ابتدا شروع به تولید یک ویدیو کنید. اسکریپت یا استوریبرد کردن ویدیو هوشمندانهترین حرکتی است که میتوانید انجام دهید، بنابراین ایده واضحی از اینکه میخواهید قطعهتان چگونه به نظر برسد، خواهید داشت.
حتی اگر قصد دارید برای یک ویدیوی مروری با مشتری مصاحبه کنید، برای برنامه ریزی تصویربرداری و ساختار قطعه خود به یک فیلمنامه نیاز دارید. و به یاد داشته باشید، راز ویدیوهای عالی از ثبت احساساتی است که مخاطبان شما می توانند با آنها همذات پنداری کنند. این را در حین کار بر روی فیلمنامه خود در نظر داشته باشید.
2. ویدئوی خود را کوتاه نگه دارید
هنگامی که مخاطبان شما تماشای قطعه شما را به پایان میرسانند، باید تصور روشنی از محصول شما داشته باشند و چگونه میتواند به آنها کمک کند. با این حال، هیچ کس وقت آن را ندارد که پای یک ویدیوی طولانی محصول بنشیند. راه برای اطمینان از اینکه مخاطب شما کل فیلم را تماشا می کند، کوتاه نگه داشتن آن است، ترجیحاً کمتر از دو دقیقه.
اگر با محدودیت دو دقیقه ای مشکل دارید، در اینجا دو توصیه وجود دارد که می توانید دنبال کنید:
- از ساختار سه پرده ای در فیلمنامه خود استفاده کنید (شروع، وسط و پایان)، و دو دقیقه خود را بر این اساس تقسیم کنید.
- ساخت یک سری ویدیوی کوتاه را در نظر بگیرید که هر کدام بر روی مزیت یا ویژگی خاصی از محصول شما تمرکز دارند.
3. با یک دعوت به اقدام قانع کننده پایان دهید
دلیل اصلی اینکه میخواهید مردم انتهای ویدیوی شما را تماشا کنند، دعوت به اقدام یا CTA است. این لحظه ای از قطعه شماست که مخاطبان را وادار به انجام کاری می کنید.
در اینجا چند CTA اساسی وجود دارد که باید در ویدیوهای بازاریابی گنجانده شود:
- از وبسایت ما دیدن کنید
- برنامه ما را دانلود کنید
- با ما (یا یکی از فروشندگان ما) تماس بگیرید
- محصول یا خدمات ما را بخرید (آنلاین یا در بازار محلی شما)
- در لیست ارسال ما ثبت نام نمایید
هر کدام را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مخاطبان شما دستورالعمل هایی در مورد اینکه کجا باید بروند بعدی را دارند.
تبلیغ ویدیوی تمام شده شما
هنگامی که کار خود را به پایان رساندید، زمان آن فرا رسیده است که آن را بیرون بیاورید!
جایی که میخواهید ویدیوی خود را آپلود یا تبلیغ کنید، در نهایت به این بستگی دارد که مشتری ایدهآل شما در کجا زمان میگذراند. و یکی از بزرگترین نقاط قوت ویدیو این است که میتوانید یک ویدیو را تقریباً در هر جایی جاسازی کنید: صفحه سایت ، کمپین خبرنامه و هر یک از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی شما.
و یک توصیه دیگر: چندین نسخه از ویدیوی خود را تولید کنید، که هر کدام با مرحله خاصی از سفر مشتری سازگار شده است.
اگر شخصی ویدیوی شما را در رسانه های اجتماعی پیدا کند، احتمالاً از برند شما اطلاعی ندارد و ابتدا باید خود را معرفی کنید. اما اگر آنها در حال تماشای وب سایت شما هستند، به احتمال زیاد در مورد محصول شما می دانند و فقط به فشار اضافی برای تصمیم خرید نیاز دارند. همچنین می توانید CTA های خود را بر این اساس سفارشی کنید.
حتی مشاغل کوچک نیز می توانند ویدیو تولید کنند
تبلیغات ویدیویی قبلاً فقط برای متبحرترین شرکتها در دسترس بود. اما در دنیای امروز، تولید یک ویدیو فقط به بودجه، زمان و برنامه ریزی معقول نیاز دارد.
خوب حالا نوبت شماست شروع به تحقیق و نوشتن فیلمنامه کنید و برای تماشای افزایش تعداد فروش آماده شوید. https://www.allbusiness.com