نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 فروردین 1403 2:03 ق.ظ

مهم ترین کشف ماقبل تاریخ بریتانیا در یک قرن توسط موزه بریتانیا فاش شد

20 فوریه 2022 -موزه بریتانیا و باستان شناسی آلن

موزه بریتانیا از کشف “مهم ترین اثر هنر ماقبل تاریخ که در ۱۰۰ سال گذشته در بریتانیا یافت شده است” خبر داده است.این شی یک مجسمه گچی 5000 ساله است که در یک املاک روستایی در نزدیکی روستای برتون اگنس در شرق یورکشایر کشف شده است.

این مجسمه برای اولین بار در یک حفاری معمولی توسط آلن باستان شناسی در سال 2015 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور گسترده مورد مطالعه و حفاظت قرار گرفته است. اکنون تایید شده است که وجود آن یکی از مهم ترین اشیای باستانی است که تاکنون در جزایر بریتانیا پیدا شده است.

این کشف قابل توجه اکنون برای اولین بار به عنوان بخشی از نمایشگاه دنیای استون هنج موزه بریتانیا که تا جولای 2022 باز است در معرض دید عموم قرار گرفته است.این مجسمه با نقوش استادانه ای تزئین شده است که سبک هنری بریتانیایی و ایرلندی را که دقیقاً همزمان با ساخت استون هنج شکوفا شد، مجدداً تأیید می کند.

در کنار دفن سه کودک کشف شد. کودکان در سنین مختلف هستند و در یک صحنه متحرک در تماس نزدیک به خاک سپرده شدند. دو جوان در حال لمس یا گرفتن دست در قبر قرار گرفتند. فرزند بزرگتر در حالی که دو کودک کوچکتر را در آغوش گرفته بود در قبر گذاشتند. این مجسمه درست بالای سر فرزند بزرگتر پیدا شد و شامل سه سوراخ است که با عجله اضافه شده است که شاید نشان دهنده حضور سه جسد در قبر باشد.

این طبل که به عنوان یک طبل گچی توصیف می شود، چهارمین نمونه از نوع خود است که شناخته شده است. علیرغم استفاده از اصطلاح “درام”، تصور نمی شود که آنها عملکرد موسیقی داشته باشند. بلکه آثاری از هنر مجسمه‌سازی هستند که شاید به‌عنوان طلسم‌هایی برای محافظت از کودکانی که همراهشان هستند، در نظر گرفته شده‌اند.

یک تاریخ رادیوکربن از یکی از استخوان‌های کودک در برتون اگنس، محل دفن را از 3005 تا 2890 قبل از میلاد مشخص می‌کند. همچنین برای اولین بار تایید می کند که این طبل های تدفین همزمان با اولین مرحله ساخت و ساز استون هنج ساخته شده اند. این مهم است زیرا نشان می‌دهد که همزمان با انتقال سنگ‌های آبی این بنا به فاصله صدها کیلومتری از غرب ولز به دشت سالزبری، جوامعی در سراسر بریتانیا و ایرلند نیز در فواصل قابل توجهی سبک‌های هنری و احتمالاً باورها را به اشتراک می‌گذاشتند.

طبل با یک توپ گچی و سنجاق استخوانی صیقلی همراه بود که زیر سر یکی از بچه ها قرار داشت. گوی گچی نوعی شی است که اخیراً توسط باستان شناسان در سایت بولفورد، نزدیک به استون هنج نیز پیدا شده است.

نمادگرایی آن نامشخص است. این می تواند یک نماد باروری یا حتی یک اسباب بازی باشد که مورد علاقه یک کودک است. سنجاق استخوانی شبیه به اشیایی است که تقریباً در همان دوره زمانی که طبل برتون اگنس دفن شد (حدود 3000 سال قبل از میلاد) در داخل استون هنج دفن شده است.

طبل برتون اگنس نیز یکی از دقیق ترین اشیاء تزئین شده این دوره است که در هر نقطه از بریتانیا و ایرلند یافت می شود. هر اینچ از این شی با نقوش تزئین شده است که بر روی طیف وسیعی از اشیاء ماقبل تاریخ، از جمله سفال و توپ های سنگی، و سطوح معماری، برخی از آنها در خانه ها و مقبره ها گنجانده شده است.

این سبک هنری افرادی بود که استون هنج و بناهای تاریخی مرتبط را در سراسر بریتانیا و ایرلند ساختند. این به نشان دادن ماهیت یکپارچه جامعه در این دوره و فرهنگ هنری پر جنب و جوش آن زمان کمک می کند. نقوش به خودی خود انتزاعی هستند اما ممکن است نمادگرایی یا اصول مذهبی را که هنوز رمزگشایی نشده اند منتقل کنند.

نیل ویلکین، متصدی دنیای استون هنج در موزه بریتانیا گفت: «کشف قبر برتون اگنس بسیار تکان دهنده است. احساساتی که درام جدید بیان می‌کند قدرتمند و بی‌زمان هستند، آنها از زمان استون هنج فراتر می‌روند و لحظه‌ای از تراژدی و ناامیدی را منعکس می‌کنند که پس از 5000 سال کم‌کم باقی می‌ماند.

مارک آلن، مدیر باستان شناسی آلن گفت: «همه ما از دیدن آن از نزدیک وقتی از محل خارج شد، شگفت زده شدیم. حکاکی برجسته برجسته بر روی درام کاملاً دیدنی است و نشان دهنده مهارت بزرگ سازنده آن است. تحقیقات در مورد طبل، تدفین ها و حفاری های اطراف ادامه دارد و ما مشتاقانه منتظر انتشار بیشتر در این مورد در آینده هستیم. https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *