نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 7:20 ق.ظ

متا می گوید که سریع ترین ابررایانه جهان را به عنوان بخشی از برنامه های متاورس می سازد

توسط یورونیوز، رویترز و AP • 25/01/2022

شرکت مادر فیس بوک  گفت که ابررایانه جدیدی با هوش مصنوعی ساخته است که معتقد است سریعترین ابررایانه جهان خواهد بود.این غول رسانه‌های اجتماعی گفت امیدوار است این دستگاه زمینه را برای برنامه‌های شرکت برای ساخت متاورس، دنیای مجازی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در هم می‌آمیزد، فراهم کند.

متا گفت که معتقد است این رایانه در اواسط سال 2022 سریع‌ترین رایانه در جهان خواهد بود.

در یک پست وبلاگی، اعلام کرد که SuperCluster تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی (RSC) به شرکت کمک می‌کند تا مدل‌های هوش مصنوعی بهتری بسازد که می‌توانند از تریلیون‌ها مثال یاد بگیرند، در صدها زبان کار کنند و متن، تصاویر و ویدیو را با هم تجزیه و تحلیل کنند تا مشخص شود که آیا محتوا وجود دارد یا خیر.

ابررایانه ها ماشین های بسیار سریع و قدرتمندی هستند که برای انجام محاسبات پیچیده ساخته شده اند که با یک کامپیوتر خانگی معمولی امکان پذیر نیست.متا محل قرارگیری رایانه یا هزینه ساخت آن را فاش نکرد.

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: “این تحقیق نه تنها به حفظ امنیت مردم در خدمات امروزی، بلکه در آینده نیز کمک می کند، زیرا ما برای متاورس می سازیم.”

 زاکربرگ  مدیر ارشد اجرایی Meta، “تجاربی که ما برای متاورس ایجاد می کنیم، به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (پنجمیلیون عملیات/ثانیه!) و RSC مدل های هوش مصنوعی جدیدی را فعال می کند که می توانند از تریلیون ها مثال یاد بگیرند، صدها زبان را درک کنند و موارد دیگر.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی در ماه اکتبر نام خود را به Meta تغییر داد تا تمرکز خود را بر متاورژن نشان دهد، که فکر می‌کند جانشین اینترنت موبایل خواهد بود.این شرکت مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است.

این تغییر نام زمانی اتفاق افتاد که کارمند سابق فیسبوک، فرانسیس هاگن، بی‌عملی ادعایی این شرکت را برای مبارزه با اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز افشا کرد. این غول رسانه های اجتماعی همچنین در سال 2019 به دلیل نقض حریم خصوصی در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا 5 میلیارد دلار (4.4 میلیارد یورو) جریمه شد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *