نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:57 ق.ظ

پول نقد، به دنبال جنرال موتورز، استراتژی تامین مالی خودروهای الکتریکی فورد

22 ژانویه 2022 – تیم مولانی

خودروسازان دیترویت استراتژی مالی محافظه‌کارانه‌ای را برای تبدیل خودروهای الکتریکی به خودروی انتخابی بعدی برای مشتریان آمریکایی به ارمغان آورده‌اند.

جنرال موتورز و فورد 65 میلیارد دلار بین خود سرمایه گذاری می کنند – 35 میلیارد دلار در جنرال موتورز و 30 میلیارد دلار برای فورد – و تا کنون پیشنهادی برای وام گرفتن از آنها ندارند. در عوض، ریشه‌ای‌ترین تغییر در محصولات خودرو در یک قرن گذشته از جریان نقدی عملیاتی شرکت‌ها پرداخت می‌شود – که به‌طور جدی ریسک شرکت‌ها را در طول زمان کاهش می‌دهد، و در حال حاضر، قیمت سهام آنها را افزایش می‌دهد.

نیشیت مدلانی، رهبر بخش خودرو در آژانس رتبه‌بندی اوراق قرضه استاندارد اند پورز، گفت: «پاسخ کوتاه این است که آنها این کار را انجام می‌دهند زیرا می‌توانند. محبوبیت تراکها [از زمان شروع همه‌گیری] و قیمت‌گذاری قوی به آنها اعتماد به نفس می‌دهد.»

سرمایه گذاری تهاجمی دیترویت و تامین مالی محافظه کارانه سال ها در حال ساخت است. با کمک 4 میلیارد دلاری که توسط جنرال موتورز در ماه می 2020 وام گرفته شده است، و با برداشتن یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری توسط فورد تقریباً در همان زمان، اقداماتی که برای کاهش فروش ترسناک ناشی از کووید-19 انجام شده است. از آنجایی که فروش در سال 2020 کمتر از آنچه تصور می‌شد کاهش یافت و سپس در سال 2021 شروع به جهش کرد، جریان نقدی قوی باقی ماند و قیمت سهام شرکت‌ها را بالاتر برد و به فورد اجازه داد بدهی‌های با بهره بالا را بازپرداخت کند.

در همان زمان، هر دو شرکت با تعلیق سود سهام و بازخرید سهام، نقدینگی خود را حفظ کردند. و این شرکت‌ها با کاهش خطوط کامل سدان‌های بی‌سود، خروج از بازارهای بی‌سود در خارج از کشور، و تمرکز شدید بر کامیون‌ها، که سودآورترین بخش کسب‌وکارشان باقی مانده‌اند، میلیاردها هزینه سالانه کاهش داده‌اند.

همه اینها را کنار هم بگذارید، و دو خودروساز بزرگ بومی ایالات متحده پول نقدی برای انجام بزرگترین تحول تکنولوژیکی صنعت از زمان تأسیس آن دارند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *