نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:49 ب.ظ

65 درصد معتقدند استخدام کنندگان کارکنان فناوری، جانبدارانه عمل می‌کنند

توسط ایان اسمیت –  22/01/2022

بر اساس یک نظرسنجی از استخدام کنندگان از 131 کشور، اکثریت استخدام کنندگان کارکنان فناوری معتقدند که در فرآیند استخدام سوگیری وجود دارد.

تحقیقات انجام شده توسط CoderPad، یک پلت فرم ارزیابی نامزدها، شاهد بود که 14000 کارمند فناوری، از جمله تقریبا 4000 استخدام کننده، که نیمی از آنها در اروپا مستقر بودند، پاسخ دادند.تقریباً 65 درصد از آنها گفتند که سوگیری یک مسئله در استخدام فناوری است.

صنعت فناوری مدت هاست که به دلیل عدم تنوع مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2014، شرکت‌های بزرگ فناوری این شکاف را پذیرفتند و افزایش تنوع در نیروی کار خود را به یک هدف عمومی تبدیل کردند.

در آن زمان، 85 درصد از نیروی کار جهانی فناوری متا (فیسبوک سابق) مرد بودند و تنها 1 درصد از کارکنان فناوری آمریکایی این شرکت سیاه پوست بودند.از آن زمان تا به حال پیشرفت هایی صورت گرفته است، اگرچه شرکت هنوز تا رسیدن به برابری فاصله زیادی دارد.در گزارش متا در سال 2021، زنان 24.8 درصد از نیروی کار فناوری جهانی را تشکیل می‌دهند و تعداد سیاه‌پوستان در نقش‌های فناوری ایالات متحده اندکی به 3.1 درصد افزایش یافته است.

با وجود وعده‌های غول‌های فناوری برای تغییر، مشکلات همچنان پابرجاست. در دسامبر 2020، تیمنیت گبرو، یکی از معدود رهبران صنعت زنان سیاه پوست، به دلیل امتناع از پس گرفتن مقاله پیشگامانه در مورد تعصب در سیستم های هوش مصنوعی، از گوگل اخراج شد.

سال گذشته، کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده دریافت که Activision Blizzard – که در مرحله خرید توسط مایکروسافت است – نتوانست اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه را در مورد شکایات آزار جنسی انجام دهد.

شکایتی که علیه شرکت بازی‌سازی ارائه شده است، گفته است که آزار جنسی گسترده و تبعیض در محل کار وجود دارد.بیش از 4 میلیون آمریکایی از آغاز بهبود اقتصادی ناشی از کووید-19 هر ماه تصمیم به ترک شغل خود گرفته اند، این رقم اگر از ماه می تا سپتامبر 2021 اندازه گیری شود به 20 میلیون افزایش می یابد.

عواملی وجود دارد که ممکن است دلایل انقلابی را توضیح دهد که اقتصاددانان را غافلگیر کرده است: از تغییر اولویت ها به دلیل بیماری همه گیر و فرسودگی نیروی کار تا پس انداز حاصل از سیاست های محرک های اقتصادی.

درصد بیشتری از زنان و پاسخ دهندگان آسیایی، سیاهپوست و اسپانیایی تبار هر کدام گفتند که چنین تجربه ای را داشته اند. و 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به دلیل «جنسیت/قومیت/پیشینه اجتماعی-اقتصادی یا شرایط رشد عصبی خود» احساس ناراحتی در نقش فناوری داشته اند.

این تحقیق همچنین 270 رهبر کسب‌وکار فناوری را مورد بررسی قرار داد و 68 درصد از آنها گفتند که تنوع در نیروی کار فناوری آنها وجود ندارد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *