نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:44 ق.ظ

عینک واقعیت مجازی این بار بر روی چشم گاوها برای شیر بیشتر

ایرماک بایراکدار 11 ژانویه 2022

یک کشاورز ترکیه ای برای دریافت شیر ​​بیشتر، عینک واقعیت مجازی را روی گاوها آزمایش می کند.

انتظار می‌رود که پروژه واقعیت مجازی متا، متاورس، آغاز یک دوره کاملاً جدید باشد. و در حالی که ما برای همه فرصت‌هایی که این دنیای مجازی جدید ممکن است به ما ارائه دهد هیجان‌زده هستیم، همه کاربردهای VR برای انسان‌ها در نظر گرفته نشده است.

شاید پوشش قبلی ما در مورد گاوهای روسی که مجهز به عینک واقعیت مجازی هستند را به خاطر بیاورید. ادعا می‌شود که این هدست‌های واقعیت مجازی به گاوها کمک می‌کنند تا با ارائه مناظر آفتاب‌گرفته از مراتع سرسبز، به آرامش گاوها کمک کنند تا حیوانات خوشحال‌تر شوند و شیر بیشتری تولید کنند.

اکنون یک کشاورز در ترکیه همین نظریه را روی گاوهای خود آزمایش می کند. ایزت کوچاک، دامپرور و دامدار ساکن آکسارای ترکیه، شروع به گذاشتن هدست های واقعیت مجازی روی برخی از گاوهایش کرده است تا ببیند آیا حیوانات واقعاً شیر بیشتری تولید می کنند، در صورتی که فکر می کنند در یک محیط آفتابی خوب در بیرون هستند نه در یک محیط شیردوشی .

به گزارش خبرگزاری ترکی Anadolu Ajansi، کوچاک فکر می‌کرد که فریب دادن گاوها به این فکر که واقعاً بیرون هستند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، آنها را خوشحال‌تر می‌کند و شیر بیشتری تولید می‌کند، زیرا گاوها در داخل خانه به‌ویژه در زمستان‌ها به دام می‌افتند.

کوچاک گفت که پس از افزایش قیمت علوفه در ترکیه باید به دنبال راه های جایگزین برای تولید شیر بیشتر باشد. قبل از امتحان عینک واقعیت مجازی، کوچاک گفت که موسیقی کلاسیک آرامش بخشی را برای گاوهای خود پخش کرده است. وی در گفتگو با Anadolu Ajansi گفت: “در روسیه، به گاوها عینک واقعیت مجازی تعبیه شده بود. ما تصمیم گرفتیم آن را در تجارت خودمان امتحان کنیم. در مرحله اول، عینک واقعیت مجازی را روی دو حیوان خود آزمایش کردیم. ما وضعیت را زیر نظر گرفتیم. ما شاهد افزایش کیفیت و کمیت شیر ​​در حیواناتی بودیم که از عینک استفاده می کردند.” به گفته  وی، تولید شیر گاو از 5 گالن (22 لیتر) به 7 گالن (27 لیتر) در روز رسیده است.

هدست‌های واقعیت مجازی برای گاو ابتدا در مسکو روسیه آزمایش شدند و طبق گزارش‌ها با هماهنگی دامپزشکان توسعه یافتند. از آنجایی که عینک در مزرعه او موفقیت آمیز بود، کوچاک گفت که قصد دارد 10 هدست دیگر از روسیه سفارش دهد و روی حیواناتش نصب کند.

در حالی که نتایج اولیه برای کشاورزان مثبت به نظر می رسد، این فرآیند سوالات جدی در مورد کشاورزی اخلاقی ایجاد می کند. آیا شیر بیشتری ارزش قرار دادن حیوانات در یک ماتریکس گاو را دارد که در آن هیچ تصوری از دنیای واقعی ندارند (یک مزرعه شیر جمع شده با ده ها گاو دیگر)؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *