نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:05 ب.ظ

زمان تمرکز بر تولید است

12 ژانویه 2022 توسط The Manufacturer

در دو سال گذشته، کلمه کلیدی برای صنعت تولید بریتانیا “تاب آوری” بوده است. البته، بی‌ثباتی بزرگی در بخش تولید و صنعت ایجاد شد، زیرا واقعیت همه‌گیری این کشور و دنیای تجارت را تحت تأثیر قرار داد، اما بریتانیا نشان داده است که نه تنها انعطاف‌پذیر، بلکه مدبر است و زمینه را برای ادامه بهبودی آماده کرده است.

در حالی که داده های تولید ناخالص داخلی ONS که در نوامبر منتشر شد نشان داد که این بخش 2.5 درصد از تولید فوریه 2020 خود عقب تر است، داده های نظرسنجی روندهای صنعتی CBI منتشر شده در همان ماه گزارش داد که مانده دفتر سفارشات ماهانه تولیدکنندگان ماه قبل از 9 درصد به 26 درصد در این ماه جهش کرده است.

برای اینکه تولیدکنندگان بریتانیایی به پیشروی خود ادامه دهند، نه تنها باید فرصت های تجاری را بیابند و از آنها استفاده کنند، بلکه باید به دنبال راه هایی برای ادامه بهبود رقابت خود در بازار باشند. تا این مرحله، دیجیتالی شدن یک گام اساسی است که شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند آن را به تعویق بیاندازند یا نادیده بگیرند.

بخش تولید بریتانیا آماده است تا با قدرت بیشتری از تغییرات بزرگ فرهنگی لازم برای مواجهه با گذرگاه ظریف و اساسی به سمت دیجیتالی شدن استقبال کند. طبق گزارش اخیر Salesforce Research “گزارش روندهای تولید 2021″، که 750 متخصص تولید را از کشورهای مختلف (از جمله بریتانیا) مورد بررسی قرار داد، تحول دیجیتال برای بسیاری از تولیدکنندگان اولویت اصلی است – 86٪ در بریتانیا (81٪ میانگین جهانی) گزارش شده است. یک اولویت حیاتی یا بالا در 24 ماه آینده.

در میان فناوری‌هایی که مصاحبه‌کنندگان آن را به عنوان امکان‌دهنده تحول دیجیتالی می‌دانند، بدون شک فناوری  ابر مهم‌ترین است. ثابت کرده است که این یک جزء حیاتی در پاسخ به نیاز به انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و چابکی است که در طول همه‌گیری با شدت بیشتری ظاهر شد، به‌ویژه از نظر کاهش زمان ورود به بازار و استفاده از هر فرصت تجاری ممکن.

با نگاهی به انگلستان، همه متخصصانی که در این تحقیق شرکت کردند، بر تغییرات بزرگ ثبت شده در ظرفیت تولید شرکت هایشان تاکید کردند و به گفته 69 درصد از مصاحبه شوندگان، این تغییرات دائمی خواهد بود. در رابطه با خدمات مشتری، بیش از 71 درصد از متخصصان بریتانیا در بخش تولید اظهار داشتند که در دوره گذشته، عملیات به قدری تکامل یافته است که بازگشت به وضعیت قبلی غیرممکن خواهد بود.

این تحقیق همچنین اهداف جالبی را برای تولیدکنندگان بریتانیایی در ماه‌های آینده مشخص کرد. بدون شک در میان اولویت ها، توسعه ارائه خدمات جدید (90 درصد)، توسعه محصول جدید (88 درصد) و مذاکره مجدد مشارکت (86 درصد) وجود دارد. تمایل به بهبود کارایی فرآیندها به طوری که محصولات بتوانند سریعتر به دست مصرف کنندگان برسند نیز روندی است که هر تولید کننده می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

این امر به این دلیل است که انتظارات مشتریان چه از نظر محصولات و چه هنگام مقایسه تولید کنندگان تغییر کرده است. این امر در عرصه B2B نیز منعکس شده است، جایی که انتظارات مشتریان در مورد CX تجربه مشتری به طور فزاینده ای مشابه انتظارات مشتریان است. متخصصان B2B انتظار تجربه مشتری هوشمندتر، توانایی دسترسی به خدمات اشتراک، همه در صورت تقاضا و در حال حرکت را دارند.

پذیرش صرف راه‌حل‌های فن‌آوری پیشرفته، اگر با رویکردی تکامل‌یافته نسبت به نوآوری در سطح فرهنگی در هر تولیدکننده همراه نباشد، کافی نیست – این چالش واقعی است. کل سازمان باید نیاز به نوآوری را تشخیص دهد و بخواهد با هم برای غلبه بر مشکلات حرکت کند.

اتخاذ این رویکرد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بر مشکلاتی مانند سیستم‌های قدیمی و عملیات‌ بی اثر شده غلبه کنند، که در حال حاضر آنها را از کشف پتانسیل کامل دیجیتالی‌سازی بازمی‌دارد. انتصاب فردی برای پیشبرد این برنامه ها خوب است، اما آنها به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. حتی با حمایت سایر بخش‌ها، بسیاری همچنان استفاده از تجربه عمودی در شرکای فناوری خود را برای سرعت بخشیدن به تحول خود و اطمینان از عدم از دست دادن شتاب انتخاب می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه تولید بریتانیا بهبود جهانی را از دست نمی‌دهد و رشد خود را در سال‌های آینده تحکیم می‌کند، تحول دیجیتال باید در خط مقدم باشد و هر شرکتی اهداف تحول خود را در راستای آرمان‌های تجاری خود تعیین کند.

هر تولید کننده ای متفاوت است، اما مانند همه کسب و کار ها، رشد قوی از تجربه عالی مشتری ناشی می شود. شما می توانید همه روش هایی را که دوست دارید در خط تولید خود آماده کنید، اما اگرتجربه مشتری را اشتباه بگیرید در آب مرده اید.

یک نمونه عالی از تعالی تحول دیجیتال در بخش تولید، Biesse Group، یک شرکت بین‌المللی و پیشرو در فناوری‌های پردازش چوب، شیشه، سنگ، پلاستیک و مواد کامپوزیت است. Atlantic Technologies با این شرکت همکاری کرد تا به آن کمک کند تا کسب و کار خود را تغییر دهد و در تمام فرآیندهای داخلی و خارجی به عنوان بخشی از سفر خود تجدید نظر کند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *