نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 12:23 ق.ظ

شرکت مارکس و اسپنسر با آکادمی داخلی، مهارت های داده را در دستان خود می گیرد

توسط  Pete Swabeyهشتم  دسامبر 2021

داده ها زیربنای تحول دیجیتالی مداوم مارکس و اسپنسر خرده فروش بریتانیا است. دو سال پیش، در میان یک بازار بسیار رقابتی برای مهارت های داده، این شرکت همه چیز را در دست گرفت و یک آکادمی داده داخلی راه اندازی کرد. اکنون آکادمی را به سطح بعدی می برد و اولین دوره آموزشی را برای دانشمندان داده معرفی می کند. Tech Monitor با سوزان هاوس، رئیس داده‌های سازمانی صحبت کرد تا بیاموزد که چگونه و چرا M&S طرح آموزشی خود را برای داده‌ها راه‌اندازی می‌کند و چگونه برای کسب‌وکار ارزش ایجاد می‌کند.

علائم و مهارت های داده اسپنسر

در سال 2018، M&S یک ابتکار 25 میلیون پوندی را برای تبدیل شدن به یک خرده‌فروش «اولین دیجیتال» راه‌اندازی کرد. این استراتژی که شامل بازنگری عملیات فناوری اطلاعات و انتصاب اولین مدیر ارشد داده های دیجیتالی شرکت می شود، شامل ستون های مختلفی از جمله تجارت الکترونیک، کارت وفاداری Sparks شرکت و مهمتر از همه، داده ها است.

Howse توضیح می دهد که تغییر روشی که M&S از داده ها استفاده می کند دارای سه جزء است. اولین مورد، ایجاد یک پلت فرم جدید داده مبتنی بر ابر است که برای آن شرکت با مایکروسافت شریک شده است. دومین مورد، توسعه قابلیت‌های علم داده شرکت است: در سال 2018، M&S یک تیم علم داده 25 نفره را راه‌اندازی کرد که توسط اولین رئیس علم داده خود رهبری می‌شد. Howse توضیح می دهد: “ما از این قابلیت برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود از طریق وب سایت خود و از طریق Sparks و اخیراً برای همکاران خود استفاده می کنیم.” “[ما] در حال حل مشکلات تجاری با استفاده از علم داده هستیم تا میلیون ها پوند ارزش ارائه کنیم.”

مولفه سوم مهارت های داده است. Howse می‌گوید: ما همه این مدل‌های جالب علم داده را می‌سازیم، اما باید مطمئن شویم که همکارانمان در استفاده از آن‌ها مطمئن هستند. چه من یک دستیار مشتری باشم یا مدیر زنجیره تامین، باید توانایی تعامل با ابزارهایی را داشته باشم که در حال ساخت آن هستیم.

هاوس توضیح می‌دهد که M&S برای توسعه مهارت‌های داده رویکرد «خرید و ساخت» دارد. او می گوید: «ما دوست داریم بین استعدادهای بیرونی و درونی تعادل داشته باشیم. آوردن افرادی که در خرده‌فروشی‌ها یا صنایع مختلف زندگی و تنفس کرده‌اند، فوق‌العاده است و ما دوست داریم مدام خود را به چالش بکشیم. اما ما همیشه شرکتی بوده‌ایم که به توسعه همکارانمان نیز افتخار می‌کند.”

Howse اضافه می کند که آموزش کارکنان داخلی همچنین به این معنی است که دانش کسب و کار در قابلیت داده های M&S تعبیه شده است. “اگر کسب و کار و اهداف آن را درک کنید… زمانی که در تلاش برای حل مشکلات با استفاده از داده ها هستید، یک پیروزی بزرگ است.”

علاوه بر این، هاوس می‌گوید: «ما افراد بسیار خارق‌العاده‌ای در کسب‌وکار داریم و می‌خواهیم آنها را حفظ کنیم. این راه دیگری است برای نشان دادن اینکه ما روی پیشرفت و استعداد آنها سرمایه گذاری کرده ایم.”

بنابراین، دو سال پیش، M&S آکادمی BEAM را تأسیس کرد، یک برنامه آموزشی داخلی بر اساس طرح کارآموزی دولت بریتانیا، که بودجه‌ای را برای آموزش در محل کار، و با مشارکت ارائه‌دهنده علوم داده و آموزش هوش مصنوعی کمبریج اسپارک فراهم می‌کند.

آکادمی در ابتدا دو دوره در سطوح 3 و 4 در درجه بندی کارآموزی توسط دولت انگلستان ارائه داد. دوره سطح 3 مهارت های اساسی را به هر کارمندی که می خواهد از داده ها در نقش فعلی خود استفاده بهتری کند ارائه می دهد. اگرچه برخی از شرکت‌کنندگان در مشاغل تخصصی داده پیشرفت می‌کنند، “برای اکثریت بزرگ، دستیار مشتری، خریدار یا فروشنده و تمایل به استفاده از داده‌ها برای کمک به آنها در تصمیم‌گیری است.”

دوره سطح 4 بیشتر فنی است و تکنیک های پیچیده تری مانند مدل سازی داده ها را معرفی می کند. Howse توضیح می دهد که برای کارمندانی با نقش های تحلیلی مانند امور مالی طراحی شده است، اگرچه بسیاری از فارغ التحصیلان به سمت نقش های مرتبط با داده های کمکی مانند مدیر محصول داده یا استراتژیست داده می روند.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *