نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:44 ب.ظ

میلیون ها رقم تصادفی چه صداهایی تولید می کنند؟

5 ژانویه 2022 –  مجسمه‌ای صوتی به نام Click::RAND توسط پل دانهام در پس‌زمینه گزارش رند، یک میلیون رقم تصادفی، عکس از پل دانهام

پل دانهام یک مجسمه صوتی ساخت تا شنوندگان بتوانند صدای تصادفی را بشنوند. مطابق با حال و هوای دهه 50، او از یک سری رله الکتریکی برای نمایش اعداد استفاده کرد. هر کدام با روشن و خاموش شدن یک کلیک مشخص ایجاد می کنند. نتیجه، هنگامی که رله ها از طریق یک میلیون رقم تصادفی کار می کنند، یک دستگاه صوتی پر صدا و پچ پچ ایجاد می شود که او بهش میگه Click::RAND.

دکتر دانهام   دانشجوی هنرهای صوتی در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون ، گفت: «من از ایده دادن خوشم آمد و این را مطرح کردم  .Click::RAND چیزی بیش از شنیدن یک سری کلیک هاست. این اثر یک سری مکث، وقفه و ضربات خاموش را ایجاد می کند، زیرا الگوها بین لحظاتی از ریتم های همگام و همگام حرکت می کنند.

مجموعه ای از ارقام تصادفی ممکن است به همان اندازه هیجان انگیز به نظر برسد که کتابی از ارقام تصادفی. اما داشتن یک میلیون عدد کاملا تصادفی در دست در واقع بسیار مفید است. رمزگذاری اینترنت به اعداد تصادفی برای محافظت از همه چیز از شماره بانک گرفته تا اسرار دولتی نیاز دارد. نظرسنجی ها از ارقام تصادفی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که نمونه ای بی طرف از رای دهندگان بالقوه را فراخوانی می کنند.

دانهام نسخه خود را در یک کتابفروشی دست دوم در آلمان پیدا کرد. در آن زمان، او به این فکر می کرد که چگونه می تواند صدا را از کارت های پانچ قدیمی کامپیوتر تحریک کند. این کاری است که او انجام می دهد. هنر و تحقیقات او بر روی بازبینی فناوری های قدیمی برای ایجاد درک جدیدی از صدا و ریتم تمرکز دارد. همانطور که او در مقدمه کتاب خواند، اولین نسخه از یک میلیون رقم تصادفی نه صلب بود و نه نرم، بلکه روی 20000 کارت پانچ کامپیوتری چاپ شده بود.

دانهام پانلی از رله‌های الکترومغناطیسی، سلول‌های عصبی رایانه‌های اولیه را که برای کنترل جریان الکتریکی باز و بسته می‌شوند، به هم متصل کرد. او سپس یک میلیون رقم تصادفی را به رایانه ای وارد کرد که هر عدد را به یک کد باینری تبدیل می کرد. این کدها به رله ها می گویند که چه زمانی باز و بسته شوند تا با اعداد کتاب مطابقت داشته باشند.

هیچ دو رله دقیقاً یکسان صدا ندارند. برخی نرم تر از بقیه هستند، برخی با کلیک باز و با یک حلقه فلزی بسته می شوند. به نظر می رسد الگوهای لحظه ای از کلیک تصادفی آنها ظاهر می شوند و سپس به همان سرعت ناپدید می شوند. به گفته دانهام، این اثر استعاره ای مناسب برای ریتم های غیرمنتظره زندگی روزمره است.

او از آن زمان Click::RAND را به پنل های متعددی گسترش داده است، که ریتم های تصادفی آن ها همزیستی دارند و با یکدیگر برخورد می کنند. این یک گوش دادن سریع نیست. کل زمان کلیک::RAND برای کلیک روی تمام یک میلیون رقم تصادفی: حدود 46 ساعت است .

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *