نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:28 ب.ظ

استارلینک و تجارت ماهواره ای که می تواند ایلان ماسک را به یک تریلیونر تبدیل کند

6 دسامبر 2021  توسط میشل شن – اعتبار Unsplash/CC0

هفته قبل، اسپیس ایکس 48 ماهواره Starlink را به مدار نزدیک سواحل فلوریدا پرتاب کرد. از آریزونا تا آلاباما، مردم می‌توانستند نورهایی را در آسمان ببینند که  از ماهواره‌هایی که به دور جو زمین می‌چرخندساطع می شود.

بر اساس گزارش اکتبر مورگان استنلی که به U.S. TODAY ارسال شده است، این رگه های نور می تواند دلیل تریلیونر شدن ایلان ماسک باشد.مورگان استنلی ارزش پایه 100 میلیارد دلاری را برای SpaceX پیش‌بینی کرد که عمدتاً ناشی از نوآوری‌های استارلینک است.

در این گزارش آمده است: “ما مدت هاست که SpaceX را به عنوان چندین شرکت در یک شرکت می بینیم.” “اما بزرگترین مشارکت کننده در ارزیابی 100 میلیارد دلاری ما برای شرکت (200 میلیارد دلار) تجارت استارلینک LEO است که در ماه های اخیر چندین نقطه عطف مهم داشته است.”

پس استارلینک چیست و چگونه ایلان ماسک را به اولین تریلیونر جهان تبدیل می کند؟

Starlink می‌تواند اینترنت پهن باند را در سراسر جهان به همراه پول زیادی برای SpaceX ارائه دهد

Starlink یک سرویس اینترنت پهن باند است که در گسترش پوشش به جوامع روستایی و دورافتاده تخصص دارد. این کار را با پرتاب “صورت فلکی” از ماهواره ها به مدار پایین زمین از طریق موشک های SpaceX انجام می دهد.

مورگان استنلی می‌گوید، ماسک یک رابطه «همزیستی» بین پرتاب‌های SpaceX و استقرار ماهواره‌های Starlink ایجاد کرد، جایی که پیشرفت‌ها در هر بخش می‌تواند برای هر دو بخش کسب‌وکار مفید باشد.

همانطور که موشک های SpaceX پیچیده تر می شوند، می توانند محموله های بزرگتر و مکرر ماهواره های Starlink را تحمل کنند. همانطور که ماهواره‌های Starlink مشتریان بیشتری را در سراسر جهان به دست می‌آورند، پول نقد را اعتبارسنجی کرده و به برنامه موشکی SpaceX بازگرداند.

پرتاب موشک راهی کلیدی برای اسپیس ایکس برای جلب تخصص ناسا بوده است، ناسا که حضور طولانی مدت در فضا را از طریق ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) حفظ کرده است.

فیل مک‌آلیستر، مدیر پروازهای فضایی تجاری در ناسا می‌گوید: ما حدود 20 سال است که در مدار پایین زمین حضور مستمری داشته‌ایم. اما ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.” قبل از پایان عمر، ما می‌خواهیم مقاصد تجاری، ایستگاه‌های فضایی تجاری در مدار پایین زمین داشته باشیم تا بتوانیم تحقیقات انسانی خود را ادامه دهیم.

حمایت و بودجه ناسا به اسپیس ایکس کمک کرده است که تعداد قابل توجهی از ماهواره ها را به فضا بفرستد و حضور خود را در مدار پایین زمین ایجاد کند. به گفته فلوریدا تودی، بخشی از شبکه US TODAY، استارلینک اکنون بیش از 1700 ماهواره امواج اینترنتی دارد که در بالا می چرخند.

افراد معمولی می توانند یک کیت Starlink را که شامل یک پایانه (برای اتصال به ماهواره ارائه دهنده اینترنت استفاده می شود) که خودشان در خانه خود راه اندازی می کنند، پیش خرید کنند. کیت Starlink 499 دلار قیمت دارد و خدمات اینترنتی 99 دلار در ماه هزینه دارد.

در حالی که هزینه های اولیه برای راه اندازی ترمینال برای مصرف کنندگان زیاد است، اما SpaceX حتی بیشتر از این هزینه دارد، با برآورد مورگان استنلی به بیش از 2000 دلار در هر ترمینال. مورگان استنلی می گوید که SpaceX امیدوار است به صرفه جویی در مقیاس دست یابد و در نهایت هزینه ترمینال را برای مصرف کنندگان به 250 دلار کاهش دهد.

بازار آدرس پذیر Starlink قابل توجه است، با توجه به اینکه بسیاری از نقاط جهان همچنان فاقد اینترنت پهن باند هستند.

با استفاده از فناوری موشکی موجود اسپیس ایکس، پرتاب ماهواره‌ها به فضا ممکن است راه سریع‌تری برای کمک به مردم در مناطق روستایی برای دریافت اینترنت باشد. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *