نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:11 ب.ظ

دستگاه خودکشی با کمک چاپ سه بعدی اکنون در سوئیس قانونی است

آمیا پالجا  06 دسامبر 2021

سازندگان این دستگاه در مصاحبه ای با Swiss Info، یکی از اعضای شرکت پخش سوئیس، گفتند که یک دستگاه چاپ سه بعدی که به افراد در خودکشی کمک می کند، بررسی قانونی را برای کار در سوئیس گذرانده است. انتظار می رود دستگاه به نام “سارکو” که از هیچ ماده کنترل شده ای استفاده نمی کند در سال 2022 به بهره برداری برسد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، در حالی که این امر در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما در تعداد معدودی از کشورها از جمله هلند، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، کانادا و سوئیس، کمک به خودکشی قانونی است. یکی از الزامات رایج در این کشورها این است که فردی که اقدام به خودکشی کمکی می کند، دارای یک بیماری پایانی باشد که قابل درمان نیست و باعث عذاب او می شود.

به گزارش سوئیس اینفو، نزدیک به 1300 روش از این دست در سال 2020 در سوئیس انجام شد و دو سازمان در حال حاضر به این روند کمک می کنند. روش مصرف پنتوباربیتال سدیم است که معمولاً به عنوان آرام بخش استفاده می شود. به عنوان یک ماده کنترل شده، دارو باید قبل از بررسی روانپزشکی توسط پزشک تجویز شود. با این حال، Exit International، سازندگان Sarco، می‌خواهند این فرآیند را برای افراد آسان‌تر کنند.

این شرکت می خواهد از هوش مصنوعی (AI) برای ارزیابی سلامت ذهنی فردی که تصمیم به خودکشی کمکی می کند استفاده کند. آنها باید یک آزمایش آنلاین را تکمیل کنند تا نشان دهند که با اراده آزاد تصمیم گرفته اند و سپس برای دسترسی به Sarco به کد دسترسی پیدا کنند.

دستگاه پرینت سه بعدی که شبیه یک تابوت است را می توان به محل انتخابی بکسل کرد تا فرد بتواند در آن دراز بکشد. سپس سیستم یک سری سوالات از فرد می پرسد که با پاسخ به آنها این امکان را می دهد که فرد با فشار دادن یک دکمه فرآیند را آغاز کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازندگان Sarco، دستگاه سپس فضای داخلی را با نیتروژن پر می کند در حالی که اکسیژن را به حدود یک درصد کاهش می دهد. فرد بیهوش می افتد و بر اثر کمبود اکسیژن  در عرض 30 ثانیه می میرد. این شرکت گفت که این فرآیند نیازی به تزریق یا مصرف مواد کنترل شده ندارد و هیچ وحشت یا احساس خفگی وجود ندارد.

این شرکت که در هلند مستقر است، هنوز باید دوربینی بسازد که در داخل پاد قرار داده شود و فیلمی از رضایت فردی که با این فرآیند موافقت می کند ضبط کند. این شرکت با سازمان‌هایی در سوئیس کار می‌کند و انتظار دارد تا سال 2022 یک دستگاه فعال شود. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *