نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:20 ق.ظ

اژدهای دریایی بالدار می تواند برای ۲۵۰۰۰ خانه برق تولید کند

توسط کریس یانگ29 نوامبر 2021

گزارشی از بی بی سی نشان می دهد که شرکت مهندسی سوئدی Minesto، که زیرمجموعه ساب است، مجموعه ای از توربین های جزر و مدی یا “اژدهای دریایی” را ساخته است که شبیه هواپیماهای غوطه ور هستند.این شرکت دو تا از ماشین‌های بالدار را در آب‌های جزایر فارو در اقیانوس اطلس شمالی راه‌اندازی می‌کند، جایی که آنها برق را از جریان اقیانوس تولید می‌کنند.

توربین های جزر و مدی با کابل های فلزی 131 فوتی (40 متری) به بستر دریا متصل می شوند. این و همچنین طول بال‌های 16 فوتی (پنج متری) آنها به هر یک از آنها اجازه می‌دهد تا به شکل هشت تایی در آب بچرخند و برق کافی برای تامین انرژی تقریباً چهار یا پنج خانه تولید کنند.

این اصل به طرز شگفت انگیزی شبیه به توربین بادی پرنده ای است که در ماه اکتبر در مورد آن گزارش دادیم و توسط Kitekraft توسعه یافته بود. توربین‌های بالدار Minesto مانند هواپیما، حرکت و الکتریسیته را از طریق بالابر که توسط جریان آب اعمال می‌شود، برخلاف حرکت هوا تولید می‌کنند. در همین حال، ماشین‌های Kitekraft این مزیت را فراهم می‌کنند که می‌توان در هنگام طوفان یا شرایط باد بسیار شدید برای جلوگیری از آسیب به سیستم‌ها بر آن‌ها حکومت کرد. هر دوی این سیستم‌های این شرکت را می‌توان به‌عنوان ناوگان مستقر کرد و هر یک از ماشین‌ها به اندازه کافی از هم فاصله دارند که با هم برخورد نکنند.

توربین های جزر و مدی تلاش ها را برای انرژی انتشار خالص صفر افزایش می دهند.

توربین‌های جزر و مدی Minesto از یک رایانه داخلی برای هدایت خود به جریان غالب استفاده می‌کنند و تا حد امکان کارآمد می‌شوند. برق از طریق کابل اتصال به کابل زیردریایی دیگری ارسال می شود که به یک ایستگاه کنترل در نزدیکی شهر ساحلی وستمانا متصل است.

دو بادبادک که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان بخشی از یک مورد آزمایشی در سال گذشته به شبکه ملی جزایر فارو کمک کرده اند. به گفته Minesto، این شرکت در حال حاضر روی بال های جدید با طول بال های 39 فوت (12 متر) به جای 16 فوت (5 متر) کار می کند. اینها قادر خواهند بود 1.2 مگاوات برق تولید کنند، به این معنی که یک ناوگان زیر آب برای تامین برق نیمی از 50000 خانوار جزایر فارو کافی است. هدف این پروژه کمک به جزایر برای دستیابی به هدف خود برای تولید تمام برق خود از انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 است.

پروژه Minesto به فهرستی از پروژه های جاه طلبانه توربین جزر و مدی می پیوندد که برای کمک به دولت های جهان در دستیابی به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای در حال توسعه هستند. برای مثال، در اوایل سال جاری، شرکت مهندسی اسکاتلندی Orbital Marine Power اعلام کرد که توربین جزر و مدی 680 متری خود به نام O2 شروع به ارسال نیرو به شبکه در بریتانیا کرده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *